Świnia is dead

1. Data: 2011-01-15 18:47:10

Temat: Świnia is dead
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Po świniobiciu podliczyłem mniej więcej ilość uzyskanego mięska i wyrobów.
Okazało się, że pomijając aspekt zdrowotny oraz smakowy, nawet cenowo
oznacza to poważne oszczędności.
Wartość rynkowa uzyskanej kiełbasy i szynki przewyższyła koszt całego
przedsięwzięcia. Polędwica, golonki, schab, boczek i cała reszta wychodza
gratis. Czy wspomniałem o tym, że szynki są nastrzykiwane tylko w celu
zapeklowania a nie zwiększenia ilości "wysokowydajnego" produktu?
Tak więc polecam, jeżeli macie dostęp do uczciwego rzeźnika. Niestety
podobno z tym trudno.
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2011-01-15 22:20:35

Temat: Re: Świnia is dead
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Jan 2011 19:47:10 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

> Czy wspomniałem o tym, że szynki są nastrzykiwane tylko w celu
> zapeklowania

No ale co niby za nowość? - to jedna z podstawowych metod domowego
peklowania, sama tak robię.

3. Data: 2011-01-16 22:29:49

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Młode pokolenie nie wie nawet jak to smakuje.

4. Data: 2011-01-17 11:50:48

Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-16 23:29, Jan Werbinski pisze:
> Młode pokolenie nie wie nawet jak to smakuje.

tzn <30 lat, im kiełbasa swojska kojarzy się z tym gównem naszpikowanym
tłuszczem, "uwędzona" jakąś farbką. Albo kiełbasa biała - przeważnie
wygląda jak zmielona szara ścierka w kondonie, mało kto pamięta, że
mięso powinno być różowe, dość grubo zmielone. I doprawione.
Już nie mówię o współczesnych "szynkach" o konsystencji galarety od
nastrzyku i pachnące jakimiś ziołami. Szynka ma być różowa, z "tęczą",
krucha i ma pachnieć drewnem bukowym albo owocowym.
Okaleczone to nasze młode pokolenie...
--
zimo wypierdalaj, bo chcemy budować boiska!

5. Data: 2011-01-17 13:09:21

Od: panta_rei <j...@c...to.znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17.01.2011 Diabełson <h...@s...org> napisał/a:

> [...]
> nastrzyku i pachnące jakimiś ziołami. Szynka ma być różowa, z "tęczą",
> krucha i ma pachnieć drewnem bukowym albo owocowym.

Przecież to od nas zależy czy to młode pokolenie będzie wiedzieć jak te
szynki/kiełbasy wyglądać powinny, jeśli my im tego nie pokażemy to ze
sklepu/telewizji się tego nie dowiedzą ;) Moje dzieci dzięki bogu wiedzą
jak szynka prawdziwa wygląda i smakuje, wiedzą co to swojski chleb.
Wyroby swojskie jadamy na co dzień ;) jeszcze trochę to same będą
potrafiły ojcu coś pysznego z szynkowara zrobić ;)

Pozdrawiam!
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
N:54°22'18" E:19°49'31" jid:panta_rei(at)jabber.org

6. Data: 2011-01-17 13:54:48

Od: Rysio <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-16 23:29, Jan Werbinski pisze:
> Młode pokolenie nie wie nawet jak to smakuje.

Szynka puszkowa Krakus na swieta 25 lat temu, dzisiaj to samo smakuje
jak papier toaletowy.

7. Data: 2011-01-17 19:48:55

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-15 19:47, Jan Werbinski pisze:
> [...]
> w celu zapeklowania a nie zwiększenia ilości "wysokowydajnego" produktu?
> Tak więc polecam, jeżeli macie dostęp do uczciwego rzeźnika. Niestety

A mozesz pochwalic sie swoimi obliczeniami? Tzn. po ile liczyles
kilogram kielbasy, ile Ci wyszlo, itp?

8. Data: 2011-01-17 19:59:02

Od: Paweł <r...@1...0.0.1> szukaj wiadomości tego autora

Diabełson wrote:

> Albo kiełbasa biała - przeważnie wygląda jak zmielona szara ścierka
> w kondonie,

ja sie przyznam bez bicia, ze nie wiem co pakuja np. w biala tesco
grillowa foliowana po 3 sztuki, ale na ogniu z tego produktu sie
bardzo malo wytapia (w porownaniu do innych klasycznych marketowych
swojskich, zwyklych itp. produktow) i z piwem zjesc sie da :)

9. Data: 2011-01-17 20:05:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2011 20:59:02 +0100, Paweł napisał(a):

> [...]
> bardzo malo wytapia (w porownaniu do innych klasycznych marketowych
> swojskich, zwyklych itp. produktow) i z piwem zjesc sie da :)

Do tesco'wych wędlin to ja się nawet nie zbliżam... Czasem kupię tam
kawałek mięsa. Ostatnio tuszki królika mieli, vacuum - wyglądały na świeże.

10. Data: 2011-01-17 20:11:01

Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-17 14:54, Rysio pisze:

> Szynka puszkowa Krakus na swieta 25 lat temu, dzisiaj to samo smakuje
> jak papier toaletowy.

Bo to był inny Krakus, inny był Kraków. Wiem, bo się tam urodziłem.
Kraków powinien się teraz nazywać Zapierdolice, jak mawia mój kolega kajus

--
zimo wypierdalaj, bo chcemy budować boiska!

byl tu kiedys slodzik
swędzenie miejsc intymnyh a zielnina
Wtopiłam...
trochę nie na temat śliczne psiaki do oddania w dobre ręce ( pół SPAM )
Fruktoza.