Szarlotka sypana - pytanie techniczne

11. Data: 2008-05-09 21:16:50

Temat: Re: Szarlotka sypana - pytanie techniczne
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Po prostu lubię klasykę. Nie robię też np. sernika na zimno ze spodem z

Ależ proszę Cię bardzo! Nie stosuj tylko takich kwantyfikatorów
"namiastka i nieporozumienie" w stosunku do kogoś, kto się właśnie do
takiej szarlotki przymierza.

> herbatników (tylko na cieniutkim biszkopcie), takich różnych "papatuch" z
> okruchów zlepionych masa maślaną z kakao (orzeszki czy jakoś tak się to
> nazywa)

Crumble? Świetna rzecz, zwłaszcza z malinami, mmmmm rozmarzyłam się.
Niedawno sobie o nich myślałam i nie mogę się już świeżych malin
doczekać :-).

> itp. Ciasto - to ciasto: skladniki, wyrabianie, pieczenie. Klasyka.
> Cóż poradzić. Jak ktoś lubi i mu smakuje "sypana", jego sprawa, ale nie
> jest to klasyczne ciasto. Deser jakiś na ciepło, zapiekanka - trudno
> sklasyfikować.

A czy to musi być klasyczne ciasto i czy ktoś tak to nazwał w tym wątku?
To po pierwsze. A po drugie - to jest świetne ciasto dla alergików np.
na jajo kurze. Nawet można margarynę dać zamiast masła, jeśli ktoś jest
uczulony na mleko krowie. Ja głównie z tego powodu robiłam kiedyś tę
szarlotkę. Uratowała mnie przed słodyczową prohibicją, kiedy karmiłam córkę.

Ewa

12. Data: 2008-05-09 21:52:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 May 2008 23:16:50 +0200, medea napisał(a):

> [...]
>
> Crumble? Świetna rzecz, zwłaszcza z malinami, mmmmm rozmarzyłam się.
> Niedawno sobie o nich myślałam i nie mogę się już świeżych malin

Nie, crumble to owoce posypane czymś w rodzaju kruszonki i zapieczone, a
to-to się robi na zimno.
--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

13. Data: 2008-05-09 22:04:07

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

> Po prostu lubię klasykę. Nie robię też np. sernika na zimno ze spodem z

Powiedz cos jeszcze o swojej martwej matce, bo dawno nie wyrzygalas sie ze
swoim prywatnym zyciem na grupy wieprzu.
--
Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

14. Data: 2008-05-10 08:49:47

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> A czy to musi być klasyczne ciasto i czy ktoś tak to nazwał w tym wątku?

No co ty, z ikselka wszechwiedzaca chcesz dyskutowac?

> [...]
> uczulony na mleko krowie. Ja głównie z tego powodu robiłam kiedyś tę
> szarlotkę. Uratowała mnie przed słodyczową prohibicją, kiedy karmiłam

Imo to jest swietne ciasto nie tylko dla alergikow (z pol kostki masla
tez wychodzi, wiec mozna w ten sposob troche kalorii oszczedzic), a
jedzacy, nie znajacy procesu produkcji nawet sie nie domysli, ze jest
tak nietypowo robione.

th

15. Data: 2008-05-10 17:16:37

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Theli pisze:

> No co ty, z ikselka wszechwiedzaca chcesz dyskutowac?

Żebyś Ty wiedziała, jaką ja orkę odwalam na innej grupie ;-).

Też racja, mniej tucząca jest.

Pozdrawiam
Ewa

16. Data: 2008-05-10 21:39:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 May 2008 19:16:37 +0200, medea napisał(a):

> Żebyś Ty wiedziała, jaką ja orkę odwalam na innej grupie ;-).

Tak. Jestes bezskutecznie zmuszana do rozumienia tekstu pisanego zdaniami
złozonymi, w przeciwieństwie do kuchennych przepisów :-)

17. Data: 2008-05-11 10:33:58

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Tak. Jestes bezskutecznie zmuszana do rozumienia tekstu pisanego zdaniami
> złozonymi, w przeciwieństwie do kuchennych przepisów :-)

Co w obliczu twojej porazajacej logiki, wcael nie musi byc takei proste.

th

18. Data: 2008-05-11 12:37:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 May 2008 12:33:58 +0200, Theli napisał(a):

> Co w obliczu twojej porazajacej logiki, wcael nie musi byc takei proste.
>
> th

Skoro kogoś moja logika poraża, to znaczy, że musi dopracować swoją,
dlatego masz rację "w całej rozciągłości" :-)

19. Data: 2008-05-11 13:09:26

Od: "Krystyna" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro kogoś moja logika poraża, to znaczy, że musi dopracować swoją,
> dlatego masz rację "w całej rozciągłości" :-)
> --
> XL wiosenna :-)

hihihi, oj nadęłaś się, jak balonik, życzę szczęścia. Pozdrawiam

20. Data: 2008-05-11 13:23:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 May 2008 15:09:26 +0200, Krystyna napisał(a):

> hihihi, oj nadęłaś się, jak balonik, życzę szczęścia. Pozdrawiam

Nie ja pierwsza i nie ostatnia - spójrz na siebie, dlaczego się odezwałaś
akurat w tym miejscu :-D

--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

A co, to ja też sobie potrolluję :-)
jako że inni troluja ja tez bede
nowe zupy (wstęp do badań)
debil o 9:58 z hosta abhh254.neoplus.adsl.tpn et.pl
jaki olej? oliwa?