Szatkować! ;)

1. Data: 2003-12-12 16:52:39

Temat: Szatkować! ;)
Od: Marek Krużel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co mają wspólnego A.Lepper i o.Rydzyk?
Strach, wstyd, poczucia winy. Czym się różnią?
Co robisz, gdy wychodzi na jaw twoja małość?

W Niemczech był ponoć proces kanibala. Czyjaś dieta
to właściwie nie jest mój problem, tak samo,
jak np. sprawą lesbijek są ich ulubione rozrywki.
Poruszę istotny aspekt tej sprawy.
Cywilizacja rozwija się dzięki potrzebom, wśród nich
są także potrzeby patologiczne. Na nich pasożytują
psychopaci, albo państwo, o ile uzyska społeczną
akceptację (patrz: akcyza na używki). Przypadek
kanibalizmu jest szczególny - pasożyt spektakularnie
unicestwia chorego, wraz z jego potrzebą śmierci.
Proponuję sobie wyobrazić, że takich chorych jak ten
kanibal konserwuje się i wysyła głodującym w Afryce.

Są trzy sposoby reagowania na chorobę: próba pomocy,
obojętność, wykorzystywanie okazji.

Marek

PS
http://www2.gazeta.pl/obcasy/1,25369,1600098.html
Hmm.

--
Cóż mi z tego, że jestem 'niezniszczalny'?

Chciałbym się zakochać, szkoda, że to niemożliwe.:)

1. Data: 2003-12-12 17:22:42

Temat: Re: Szatkować! ;)
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Krużel" <h...@g...pl>

> Co mają wspólnego A.Lepper i o.Rydzyk?
> Strach, wstyd, poczucia winy. Czym się różnią?
> Co robisz, gdy wychodzi na jaw twoja małość?
> [...]
> Marek

Właśnie -- kurde podejrzana sprawa
Nie znam Leppera, nie znam Rydzyka
alle całą moją yntelygencją mogę poświadczyć
że kieruje nimi:
strach -- bo są tchórze
wstyd -- bo są rozpustnikami
poczucie winy -- bo kradną
ludzieee, ludzieee
słuchajta jaki jestem mundry
PS. to ironia
\|/ re:
--
Co robisz, gdy wychodzi na jaw twoja małość? [Marek]

1. Data: 2003-12-12 17:32:38

Od: "Edyta" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> \|/ re:
> --
> Co robisz, gdy wychodzi na jaw twoja małość? [Marek]

Oj Robaku, Robaku..
a my maludzcy tacy :-)))
Edyta

1. Data: 2003-12-12 18:14:19

Od: Marek Krużel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 12 Dec 2003 17:52:39 +0100 napisałem:

> PS
> http://www2.gazeta.pl/obcasy/1,25369,1600098.html

I jeszcze to:
http://www1.gazeta.pl/kultura/1,34791,1818989.html

Marek

--
Za kulisami mówisz zbyt dużo o... sobie.

1. Data: 2003-12-13 15:59:58

Od: Marek Krużel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 12 Dec 2003 18:22:42 +0100 ksRobak:

> Właśnie -- kurde podejrzana sprawa
> Nie znam Leppera, nie znam Rydzyka
> alle całą moją yntelygencją mogę poświadczyć że kieruje nimi:
> [...]

Moje pytania nie były ze sobą powiązane. Co do osób, to być
może więcej jest różnic, chodziło mi o psychologię. Nie widzę
przeszkód, by publicznie zajmować się psychiką/światopoglądem
osób publicznych. Jakieś dane, spostrzeżenia chyba się znajdą.

zzzzzzzzzzzzzzz

Skąd wziął się antysemityzm? Czy to zjawisko można by nazwać
precyzyjniej, tzn bez odwołania do konkretnej grupy np.
narodowościowej, za to z odwołaniem do przyczyn?

BTW Nikt za mnie nikogo nie przeprosi - sam rozważam,
czy coś przeskrobałem i czy powinienem przeprosić.

BTW Odpowiedzialność zbiorowa to czyj wynalazek?

Marek

--
Kapusta najlepsza jest, gdy ukiszona.

1. Data: 2003-12-13 16:07:56

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Dec 2003 16:59:58 +0100, Marek Krużel <h...@g...pl>
wrote:

>BTW Odpowiedzialność zbiorowa to czyj wynalazek?

Niczyj. :-) Jest znacznie starsza niż odpowiedzialność indywidualna.
Tę ostatnią o wiele szybciej można rozpatrywać w kategorii wynalazków.
A co do kapusty - pełna zgoda. :-)

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-12-13 16:27:15

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> przeszkód, by publicznie zajmować się
> psychiką/światopoglądem osób publicznych. Jakieś dane,

Cóż zrobić skoro tak wyszło?
Jest zupa: tu A.Lepper i o.Rydzyk
Jest też przyprawa: tu Strach, wstyd, poczucia winy
Jest też kucharz (świadomy?) :-)

> zzzzzzzzzzzzzzz

> Skąd wziął się antysemityzm? Czy to zjawisko można by nazwać
> precyzyjniej, tzn bez odwołania do konkretnej grupy np.
> narodowościowej, za to z odwołaniem do przyczyn?

RE: antysemityzm wziął się z hermetyczności nacji :)

> BTW Nikt za mnie nikogo nie przeprosi - sam rozważam,
> czy coś przeskrobałem i czy powinienem przeprosić.

RE: nie przeprasza się za wióra które lecą przy rąbaniu drewna
chyba, że świadomie sypie się komuś w oczy. :)

> BTW Odpowiedzialność zbiorowa to czyj wynalazek?
> Marek

RE: Odpowiedzialność zbiorowa to wynalazek stada. :-)

> --
> Kapusta najlepsza jest, gdy ukiszona.

Surowej kapuście też nic nie brakuje. ;D
\|/ re:

1. Data: 2003-12-13 16:56:40

Od: "darek miauu" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Krużel <h...@g...pl> napisał(a):

> Co mają wspólnego A.Lepper i o.Rydzyk?
długość nazwiska?

> Strach, wstyd, poczucia winy. Czym się różnią?
między sobą, parami, czy jeszcze inaczej?

> Co robisz, gdy wychodzi na jaw twoja małość?
Co robisz, jeśli ktoś Cię znajdzie onanizującego się za drzwiami szafy?
Innymi słowy, skąd założenie, że każdy ma posiadać "małość". Może jej nikt
nie ma, nie pomyślałeś o tym? No i wreszcie, któż tę "małość" miałby
oceniać? Jeśli nie Ty, to kto?

> W Niemczech był ponoć proces kanibala.
Chyba jeszcze nie był. Zdaje się, że będzie dopiero..

> Czyjaś dieta to właściwie nie jest mój problem,
ale wspominasz o tym, bo Ci przeszkadza, prawda?

Pozdrawiam,
Darek.

1. Data: 2003-12-13 18:50:31

Od: Marek Krużel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 13 Dec 2003 16:56:40 +0000 darek miauu:

> między sobą, parami, czy jeszcze inaczej?

Jesteś agresywny, wiesz? :)
Strach ma z pewnością najstarszą i nie związaną
z relacjami międzyludzkimi genezę.

> Co robisz, jeśli ktoś Cię znajdzie onanizującego się za drzwiami
> szafy?

Bardziej mnie interesują sytuacje bezpośrednich relacji
międzyludzkich - gdy ktoś jest nie fair.

> Innymi słowy, skąd założenie, że każdy ma posiadać "małość".

Nie myślałem o zakładaniu tego.

> Może jej nikt nie ma, nie pomyślałeś o tym?

Czasem wyłazi, więc istnieje.

> No i wreszcie, któż tę "małość" miałby oceniać?
> Jeśli nie Ty, to kto?

Ten z którego wyłazi. O ile zauważy.
Postara się wymazać to z pamięci?

> ale wspominasz o tym, bo Ci przeszkadza, prawda?

To było efekciarskie intro. Chodziło o to, że jedzenie ludzkiego
mięsa jest tu jednak najmniej istotne. Ciekawe, że wymieniane są
dwa paragrafy z których możnaby gościa sądzić: profanacja zwłok
(do 3 lat) i zabójstwo na życzenie (do 5 lat).
Wg mnie to psychopata.

Marek

1. Data: 2003-12-13 19:09:33

Od: Marek Krużel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 13 Dec 2003 17:07:56 +0100 Amnesiak:

> Niczyj. :-) Jest znacznie starsza niż odpowiedzialność indywidualna.
> Tę ostatnią o wiele szybciej można rozpatrywać w kategorii wynalazków.

Nie wydaje mi się.:)
Kara jest wynalazkiem. Zamiast konieczności naprawienia tego, co się
zepsuło (trudne do przeprowadzenia/egzekucji) wprowadza się opresję,
by się to nie powtórzyło. W anonimowym społeczeństwie to jedyna metoda.
Odpowiedzialność zbiorowa to efekt obcości/strachu. Jest bezmyślna.
W dzisiejszych czasach? Toż to jakiś wynalazek.;)

> A co do kapusty - pełna zgoda. :-)

:)

Marek

Czy ludzie sa potrzebni?