Szczep. p. zoltaczce a ciaza

1. Data: 2007-11-15 08:50:35

Temat: Szczep. p. zoltaczce a ciaza
Od: "Torbut" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaszczepiłam się szczepionką przeciwko żółtaczce typu B "ENGENIX B" (
drugą dawkę przyjęłam 23.10.2007, trzecią mam na marzec 2008).
Czy bezpiecznie byłoby teraz zajśc w ciażę ( poroniłam pierwszą ciążę w
lipcu 2007) czy lepiej poczekac aż zaszczepię sie trzecią dawką?
Po jakim czasie od trzeciej dawki szczepionki najlepiej byłoby planowac
kolejna ciążę.

Serdecznie pozdrawiam,

2. Data: 2007-11-15 10:06:18

Temat: Re: Szczep. p. zoltaczce a ciaza
Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Torbut napisał
> [...]
> ciążę w
> lipcu 2007) czy lepiej poczekac aż zaszczepię sie trzecią dawką?

Zaczne od tego, ze nie jestem lekarzem :) ale wiem, ze zadnych
szczepien nie powinno sie wykonywac w czasie ciazy, gdyz moze wystapic
ostry odczyn poszczepienny, ktory z kolei moze spowodowac poronienie
lub wady rozwojowe plodu. Moj gin zalecajac mi szczepienie przeciwko
WZW-B wyraznie zaznaczyl, zebym robila to szczepienie podczas
miesiaczki, gdyz bede miala pewnosc, ze nie jestem w ciazy.

> Po jakim czasie od trzeciej dawki szczepionki najlepiej byłoby
> planowac
> kolejna ciążę.

Ja szczepilam sie Hepavaxem. Producent w ulotce pisze, ze trzeba
czekac 3 miesiace.
Te 3 miesiace to chyba raczej standard dla wszystkich szczepien.

pozdrawiam
Gosia

alergia u dziecka
wypisanie leku na receptę