Szczepić się czy nie szczepić ? - oto jest pytanie

1. Data: 2009-11-22 10:37:18

Temat: Szczepić się czy nie szczepić ? - oto jest pytanie
Od: Marek <n...@p...mi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam z tym duży problem po obejrzeniu filmów:
http://www.youtube.com/watch?v=sB8QbiCmCwI&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=dfVdrtX6R1k

--
Marek

2. Data: 2009-11-22 13:09:06

Temat: Re: Szczepić się czy nie szczepić ? - oto jest pytanie
Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek pisze:
> Mam z tym duży problem po obejrzeniu filmów:
> http://www.youtube.com/watch?v=sB8QbiCmCwI&feature=r
elated
> http://www.youtube.com/watch?v=dfVdrtX6R1k

Szczepionki przeciw grypie to placebo, jak wiadomo wirus mutuje bardzo
szybko a opracowanie szczepionki i badania trwaja dlugo.

Nie ma wiec mozliwosci wprowadzenia na rynek szczepionki na dany szczep
wirusa bo musialo by to trwac mniej niz 3-6 miesiecy od momentu
pojawienia sie wirusa. Szczepionki wychodowane na wirusach z przed 1-2
lat nie moga byc skuteczne poniewaz przez ten czas wirus wielokrotnie
zmutowal.

Ludzie zacznijcie myslec chyba ucza jeszcze logiki w szkolach .

3. Data: 2009-11-22 19:25:10

Od: "Magda" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie wirusa. Szczepionki wychodowane na wirusach z przed 1-2 lat nie moga
> byc skuteczne poniewaz przez ten czas wirus wielokrotnie zmutowal.

Same bzdury.Nawet szczepinie na zwykla grype zmniejsza o 30 % ryzyko.

4. Data: 2009-11-22 20:44:37

Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda pisze:

> Same bzdury.Nawet szczepinie na zwykla grype zmniejsza o 30 % ryzyko.

Ryzyko zajscia w ciaze czy powszechnej glupoty ?

5. Data: 2009-11-22 23:07:58

Od: Lech Trzeciak <l...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

games pisze:

> Szczepionki przeciw grypie to placebo, jak wiadomo wirus mutuje bardzo
> szybko a opracowanie szczepionki i badania trwaja dlugo.

Taaaaa ... a jeśli szybkość opracowania szczepionki będzie większa niż
szybkość rozpowszechniania się nowego mutanta w populacji? Tak się
składa, że niemal wszystkie próbki wirusa A(H1N1) od czasu jego
pojawienia się (czyli od bodaj kwietnia => 7 m-cy) są w zasadzie
identyczne.

> Nie ma wiec mozliwosci wprowadzenia na rynek szczepionki na dany szczep
> wirusa bo musialo by to trwac mniej niz 3-6 miesiecy od momentu
> pojawienia sie wirusa.

No właśnie. Weź wartość 3 i sprawdź, czy nie jest mniejsza od 7.

> przez ten czas wirus wielokrotnie
> zmutowal.

Zmutować zmutował, tylko istnieje jeszcze coś takiego jak dobór
naturalny. Mutant musi być lepszy niż oryginał, żeby go wyprzeć - a to
nie jest wcale takie proste. Najnowsze doniesienia medialne mówią o
pojawieniu się śmiercionośnego mutanta w Norwegii - ale taki mutant nie
ma przewagi nad dotychczasowym szczepem, bo umieranie ofiar zakażenia
nie przyczynia się w istotny sposób do propagacji wirusa (a o to idzie w
doborze naturalnym) - co najwyżej ma wpływ negatywny, bo z większą
zawziętością będą izolowane i leczone osoby "z kontaktu".

> Ludzie zacznijcie myslec chyba ucza jeszcze logiki w szkolach .

Właśnie.

6. Data: 2009-11-23 08:18:31

Od: "IYIS" <m...@o...SRAM.SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Same bzdury.Nawet szczepinie na zwykla grype zmniejsza o 30 % ryzyko.

Pewnie tylko dlatego , że ryzyko zachorowania na szczep wirusa ze
szczepionki
jest 30%...

IYIS

7. Data: 2009-11-23 08:28:11

Od: Lech Trzeciak <l...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

IYIS pisze:

> Pewnie tylko dlatego , że ryzyko zachorowania na szczep wirusa ze
> szczepionki
> jest 30%...

Żeby było ściśle:
jeśli ryzyko wynosi 30%, a szczepienie zmniejsza je o 30%, to
zmniejszone ryzyko wyniesie 21%. "Tylko dlatego" nie ma tu nic do rzeczy.

Leszek

8. Data: 2009-11-23 10:01:31

Od: "Magda" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ryzyko zajscia w ciaze czy powszechnej glupoty ?

przydaloby sie na powszechnej glupoty i glupich komentarzy

9. Data: 2009-11-23 11:36:20

Od: "Magda" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie tylko dlatego , że ryzyko zachorowania na szczep wirusa ze
> szczepionki
> jest 30%...

Dopisze zebys zrozumial
Same bzdury.Nawet szczepinie na zwykla grype zmniejsza o 30 % ryzyko
zachorowania na swinska.

Nie szkoda czasu na bezsensowne pisanie?

Patryk (z konta Magdy)

10. Data: 2009-11-23 11:38:28

Od: Lech Trzeciak <l...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

IYIS pisze:

> Bardzo bym prosił o nietłumaczenie tego co napisałem.
> Zwłaszcza w bezsensowny sposób.
> IYIS

Można prosić, ale lepiej napisać tak, żeby nie zostawić marginesu na
tłumaczenia.

Leszek

Cewnik a serce
Gdzie w Lublinie mozna skorzystac z zabigów laserem
Re: Kamery nagrywające jazdę samochodu
Ostrzeżenie przed trojanem w szczepionkach przeciw A/H1N1 - ważne !!!
W szczepionkach przeciw H1N1 możebyć trojan !!!