Szczescie

1. Data: 2005-06-15 12:24:59

Temat: Szczescie
Od: R...@e...co.za (Roman Koryl) szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zycie nie spelnia moich oczekiwan,co jest wiec miara szczescia?

1. Data: 2005-06-15 12:54:44

Temat: Re: Szczescie
Od: "Phill" <...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

> Zycie nie spelnia moich oczekiwan,co jest wiec miara szczescia?

Spełnienie oczekiwań.

1. Data: 2005-06-15 13:42:58

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jesli ktos ma całkiem nierealne oczekiwania (co zdarza się nazbyt
często)??

1. Data: 2005-06-15 14:10:58

Od: _ValteR_ <s...@n...thx> szukaj wiadomości tego autora

*Roman Koryl* wrote in <news:s2b03a19.076@mp2nis27.eskom.co.za> :

> Witam,
> Zycie nie spelnia moich oczekiwan,co jest wiec miara szczescia?
> Pozdrawiam,

szczescie = 6 mln Funtów Szterlingów
tak przynajmniej wyliczyli angielscy naukowcy. News z jakiegos starego
newsweeka

--
Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

1. Data: 2005-06-15 14:55:12

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

_ValteR_ napisał(a):
> szczescie = 6 mln Funtów Szterlingów
> tak przynajmniej wyliczyli angielscy naukowcy. News z jakiegos starego
> newsweeka

a milion to tylko trochę radochy.

1. Data: 2005-06-15 14:56:26

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vilar napisał(a):
> A jesli ktos ma całkiem nierealne oczekiwania (co zdarza się nazbyt
> często)??

w miarę jedzenia apetyt rośnie, więc gdy coś mu się spełni oczekiwania
staną się jeszcze większe

1. Data: 2005-06-15 15:13:06

Od: _ValteR_ <s...@n...thx> szukaj wiadomości tego autora

*Jesus* wrote in <news:d8pflh$rck$2@nemesis.news.tpi.pl> :

> a milion to tylko trochę radochy.

na waciki...

1. Data: 2005-06-15 16:55:38

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Roman Koryl" <R...@e...co.za> napisal w wiadomosci
> Witam,
> Zycie nie spelnia moich oczekiwan,co jest wiec miara szczescia?
> Pozdrawiam,

Miara szczescia jest brak miary do jego mierzenia ;)

---------
O PRAGNIENIU SZCZESCIA
/fragment ksiazki "Przebudzenie" A.de Mello/

"Mówilem juz, ze nie chcemy byc szczesliwi. Pragniemy czegos innego. Scisle
rzecz biorac, nie chcemy byc bezwarunkowo szczesliwi. Gotów jestem byc
szczesliwy, jednak pod warunkiem, ze bede mial to, tamto i jeszcze cos
innego. Ale w gruncie rzeczy to tak samo, jakby powiedziec do przyjaciela
lub Boga, albo do kogokolwiek /czegokolwiek/ innego:

- Ty jestes moim szczesciem. Jesli nie posiade ciebie, to nie bede
szczesliwy.

Jest to bardzo wazne stwierdzenie i musimy je w pelni zrozumiec. Nie
potrafimy byc szczesliwi tak sobie, po prostu dla samego faktu; zadamy
spelnienia jakichs tam warunków. Mówiac dosadnie - nie potrafimy wyobrazic
sobie, ze mozna byc szczesliwym bez spelnienia tych warunków. Nauczono nas
wiazac szczescie z ich wystepowaniem."

---

Szczescie

Makler, niepocieszony po stracie majatku, zapukal do furty
klasztornej w poszukiwaniu wewnetrznego pokoju.
Byl jednak zbyt poruszony, by oddac sie medytacji.
Kiedy odjechal, Mistrz opatrzyl zdarzenie ironicznym komentarzem:
- Ci, którzy spia na ziemi, nigdy nie spadaja z lózka.

/z innej ksiazki A.de Mello/

Cos tego autora ci wyslalem na priva.

Zreszta-
co mi tam zacytuje jeszcze:

-----------
O SZCZESCIU

Przyjrzyj sie swiatu i zobacz, ze nie ma szczescia wokól ciebie i w tobie
samym. Czy wiesz, co jest tego przyczyna? Pewnie powiesz, ze jest nia
samotnosc lub ucisk, wojna, nienawisc albo ateizm. I nie bedziesz mial
racji. Jest tylko jedna przyczyna braku szczescia: falszywe przekonania,
które gniezdza sie w twojej glowie; tak bardzo rozpowszechnione, tak
powszechnie uznawane, ze nigdy nie przychodzi ci do glowy, by je podac w
watpliwosc. Przekonania te powoduja, ze patrzysz na swiat i na siebie w
sposób znieksztalcony. Twoje zaprogramowanie jest tak silne i presja
spoleczenstwa jest tak wielka, ze doslownie tkwisz w potrzasku i postrzegasz
swiat w taki wlasnie znieksztalcony sposób. I nie ma wyjscia, bo nawet nie
podejrzewasz, ze twój obraz rzeczywistosci jest wypaczony, twoje myslenie
jest bledne, a twoje przekonania sa falszywe.

Rozejrzyj sie wokolo i popatrz, czy potrafisz znalezc choc jedna osobe,
która jest naprawde szczesliwa - to znaczy wolna od leku, róznego rodzaju
obaw, niepokojów, napiec i zmartwien. Mialbys szczescie, gdybys znalazl
jedna taka osobe na sto tysiecy. To powinno doprowadzic cie do wniosku, ze
to zaprogramowanie i te przekonania, które dzielisz z tyloma innymi ludzmi,
sa podejrzane. Lecz ty takze zostales zaprogramowany w taki sposób, by
niczego nie podwazac, by nie miec watpliwosci; by po prostu zaufac
zalozeniom, które narzuca ci twoja tradycja, kultura, spoleczenstwo i
religia. I tak zostales wycwiczony, ze jezeli nie jestes szczesliwy, to
obwiniasz siebie, a nie to swoje zaprogramowanie, nie idee i przekonania
wyniesione ze srodowiska swej kultury. Sytuacje pogarsza jeszcze fakt, ze
wiekszosc ludzi zostala poddana takiemu praniu mózgu, ze nawet nie zdaja
sobie z tego sprawy, jak bardzo sa nieszczesliwi - podobnie jak czlowiek,
który sni, nie majac najmniejszego pojecia o tym, ze sni.

Jakie falszywe przekonania przeszkadzaja ci w osiagnieciu szczescia? Oto
kilka przykladów. Nie mozna byc szczesliwym bez tego, do czego jest sie
przywiazanym i co sie ceni. Nieprawda. W zyciu nie ma takiej chwili, abysmy
nie mieli wszystkiego, co potrzebne, aby czuc sie szczesliwymi. Pomysl o tym
przez minute... Jesli jestes nieszczesliwy, to dlatego, ze caly czas myslisz
raczej o tym, czego nie masz, zamiast koncentrowac sie na tym, co masz w
danej chwili."
[...]
A.de Mello: "Wezwanie do milosci"

1. Data: 2005-06-15 18:00:21

Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Koryl wrote:

> Zycie nie spelnia moich oczekiwan,

dlaczego?

> co jest wiec miara szczescia?

co jest miara szczescia? na pewno nie poziom chemii w organizmie
(zarowno tej naturalnej jak i tej z pastylek)... nie jest nia stan konta
w banku oraz rocznik samochodu... nie jest nia 'posiadanie' zony,
dzieci, cudownej rodziny i 4 kochanek... nie jest nia czesty seks z
piekna kobieta (lub mezczyzna, wszystko jedno)...

co jest miara szczesca? cala reszta ;)

P.S. ustaw sobie kodowanie

--
pawel
http://grek.punktg.com.pl/ | RSS - http://grek.punktg.com.pl/rss/

Przybylaś z głosami aniołów, by przypomnieć mi, kim jestem.
Przybylaś ze swiata Boga, by oswietlić moją twarz i kazać mi pamietać....

1. Data: 2005-06-15 18:00:59

Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Phill wrote:

> Spełnienie oczekiwań.

[...]