Szczeście w nieszczęściu

1. Data: 2008-01-20 02:42:30

Temat: Szczeście w nieszczęściu
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczęściem jest również dzielenie
z drugimi wzajemnie własnych nieszczęść
[kto się odważy?]

2. Data: 2008-01-20 13:13:31

Temat: Re: Szczeście w nieszczęściu
Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

>Szczęściem jest również dzielenie
>z drugimi wzajemnie własnych nieszczęść
> [kto się odważy?]

Bardzo brzydka i "niska" myśl.
Truno mi wyobrazić sobie człowieka, który coś
takiego może odbierać jako szczęście

3. Data: 2008-01-20 13:19:16

Od: "marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tor_pan" <o...@m...org> napisał w wiadomości

> Bardzo brzydka i "niska" myśl.
> Truno mi wyobrazić sobie człowieka, który coś
> takiego może odbierać jako szczęście

Aż tak trudno? Moja była, uwielbia dzielić się ze mną opowieściami o swoich
nieszczęściach. Myślę, że daleko nie musisz szukać.

Pozdr
Marcin

4. Data: 2008-01-20 13:26:06

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcin" <b...@p...onet.pl> napisał

> Aż tak trudno? Moja była, uwielbia dzielić się ze mną opowieściami o
> swoich nieszczęściach. Myślę, że daleko nie musisz szukać.

I nie zuważasz różnicy między "narzekactwem" a chęcią
byś cierpial razem z nią ?
Dla Ciebie jest to tożsame ?

5. Data: 2008-01-20 13:36:37

Od: "marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "marcin" <b...@p...onet.pl> napisał

> I nie zuważasz różnicy między "narzekactwem" a chęcią
> byś cierpial razem z nią ?
> Dla Ciebie jest to tożsame ?
Po części tak. Narzeka bo chce abym choć trochę odczuwał to co ona odczuwała
będąc w sytuacji o której opowiada.

Pozdr
Marcin

6. Data: 2008-01-20 13:38:32

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcin" <b...@p...onet.pl> napisał w

> Po części tak. Narzeka bo chce abym choć trochę odczuwał to co ona
> odczuwała będąc w sytuacji o której opowiada.

Ona oczekuje tylko współczucia od Ciebie.
Wczucia się w jej cierpienie i okazanie tego.
Na pewno nie chce byś fizycznie cierpiał razem z nią.

7. Data: 2008-01-20 13:47:08

Od: "marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ona oczekuje tylko współczucia od Ciebie.
> Wczucia się w jej cierpienie i okazanie tego.
> Na pewno nie chce byś fizycznie cierpiał razem z nią.

Jak jest w/g Ciebie różnica pomiędzy 'fizycznym cierpieniem' a 'wczuwaniem
się w cierpienie' ? W niektórych przypadkach można to oddzielić od siebie
(np: utrata kończyny) a w innym nie sposób (np: niepowodzenia w pracy).
Odrazu zaznaczę, że w moim poście chodzi bardziej o ten drugi przypadek, niż
pierwszy.

pozdr
Marcin

8. Data: 2008-01-20 14:02:28

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcin" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (np: utrata kończyny) a w innym nie sposób (np: niepowodzenia w pracy).
> Odrazu zaznaczę, że w moim poście chodzi bardziej o ten drugi przypadek,

Marcinie !
Nie chcę się wdawać w dyskusję na temat symetrii cierpienia
przeżywanego realnie, a kreowanego . Czyli różnicy między
przetworzonymi bodźcami nerwowymi a projekcją środowiska
wewnętrznego Bernarda.
W pewnych szczególnych przypadkach różnica może być
faktycznie niezauważalna . Byłby to jednak przypadek teoretyczny
, a więź uczuciowa miedzy tymi osobami musiałaby być bardzo
silna.
Powiem szczerze w Twoim przypadku nic na to nie wskazuje.
Raczej odwrotnie. Na pewne zmęczenie próbami zwrócenia
uwagi na siebie przez partnerkę.
Może to być związane również z hipochondrią u partnerki.
Trudno przeceniać po kilku zdaniach.
Odnoszę jednak wrażenie, że temat traktujesz teoretycznie i
nie jest on związany z Tobą bezpośrednio.

9. Data: 2008-01-20 14:20:39

Od: "marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Marcinie !

Po ch..j się wydzierasz Tor_pan'ie !

> [...]
> silna.
> Powiem szczerze w Twoim przypadku nic na to nie wskazuje.

Dlatego właśne na Twoje pytanie "czy jest to dla mnie tożsame"
odpowiedziałem że "po części tak" anie np.: "całkowicie!".

> [...]
> Trudno przeceniać po kilku zdaniach.
> Odnoszę jednak wrażenie, że temat traktujesz teoretycznie i
> nie jest on związany z Tobą bezpośrednio.

Zgrzebna diagnozka. :) Pasuje do ogromnej liczby 'byłych' związków, które
przekształciły się w coś w rodzaju przyjaźni.

pozdr
Marcin

10. Data: 2008-01-20 14:24:59

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcin" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Marcinie !
> Po ch..j się wydzierasz Tor_pan'ie !

Wydzieranie wygląda w Sieci tak: MARCINIE !
A tak : Marcinie ! jest podkreśleniem (intonacja jak wolisz).
Ale chyba na tym poprzestaniemy.
Nie lubię inwektywów nawet niedopisanych.

Dorastanie [było: reset]
Brak zainteresowan
Silna grupa pod smutnym wezwaniem...
NLP - literatura