Szkła kontaktowe

1. Data: 2002-11-27 11:51:10

Temat: Szkła kontaktowe
Od: "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio byłem u optyka zasięgnąć cen i opinii odnośnie szkieł, był
mocno tendencyjny, powiedział że przy wadzie -2 nie warto bo zakażenia bo
szpital i takie tam, a do tego drogo, dodam że musze mieć soczewki toryczne,
czy rzeczywiście są to takie koszty? czy często zdarzają się problemy
związane z soczewką w oku ?

2. Data: 2002-11-27 12:14:15

Temat: Re: Szkła kontaktowe
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl> napisał w wiadomości

> Ostatnio byłem u optyka zasięgnąć cen i opinii odnośnie szkieł, był
> mocno tendencyjny, powiedział że przy wadzie -2 nie warto bo zakażenia bo
> szpital i takie tam,

A bzdury gadam, ja nosze soczewki -0,75 i -1 (wada -1 i -1,25) i w zyciu bym
do okularow nie wrocil, zadnego zakazenia jeszcze nie mialem, a pomijajac
pierwszych kilka tygodni, problemy sa sporadyczne i sprowadzaja sie na ogol
do zdjecia soczewki, jej przeplukania i powtornego zalozenia.

J.

3. Data: 2002-11-27 13:52:45

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
toryczne,
> czy rzeczywiście są to takie koszty? czy często zdarzają się problemy

Naprawde warto nosic soczewki. Ale ostrzegam ze jak juz zaczniesz to do
okularow nie wrocisz, bo beda cie wkurzac ;) Ja nosze soczewki od 6 lat i
zakazenie mialam 1 raz, zreszta przez wlasna glupote, bo przenosilam o 2
tygodnie, a mam wrazliwe spojowki.
Polecam & Pozdrawiam

4. Data: 2002-11-27 14:52:43

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl> napisał w wiadomości

> A bzdury gadam, ja nosze soczewki -0,75 i -1 (wada -1 i -1,25)

A wiesz, co to są soczewki toryczne?

Astygmatyzm i owszem też trzeba korygować.

Teoretycznie się da soczewką kontaktowa, ale cena to nie jest ta sama za
soczewki sferyczne i za toryczne...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

5. Data: 2002-11-27 22:40:14

Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie tak dawno był wątek o soczewkach, polecam lekturę.

Ja noszę soczewki od roku i żadne zakażenie się jeszcze nie przypałętało.
Przychylam się też do opinii przedmówców - do soczewek tak można się
przyzwyczaić, że już nie będziesz chciał wrócić do okularów. Ja przez
ostatni rok miałam je na nosie może kilka razy. I jak nie będę musiała, to
do nich nie wrócę.

Pozdr
Majka

6. Data: 2002-11-28 01:16:10

Od: Malg.Kulaga <...@o...pl.> szukaj wiadomości tego autora

"Tusia" <f...@i...pl> :

>Naprawde warto nosic soczewki. Ale ostrzegam ze jak juz zaczniesz to do
>okularow nie wrocisz, bo beda cie wkurzac ;)

Mnie za to wkurzaly soczewki i odetchnelam dopiero wtedy kiedy je
wyrzucilam do smieci. Jak sobie przypomne cale to zamieszanie z
soczewka lewa, prawa, praniem ich, moczeniem ich i suszeniem.. tylko
po to zeby zalozyc je na kilka godzin, to teraz nawet te kolorowe nie
sa dla mnie wystarczajaco kuszace.

>Ja nosze soczewki od 6 lat i
>zakazenie mialam 1 raz, zreszta przez wlasna glupote, bo przenosilam o 2
>tygodnie, a mam wrazliwe spojowki.

Szkoda oczu ;-)

--
...@o...pl

7. Data: 2002-11-28 01:17:28

Od: Malg.Kulaga <...@o...pl.> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> :

>problemy sa sporadyczne i sprowadzaja sie na ogol
>do zdjecia soczewki, jej przeplukania i powtornego zalozenia.

Dosc klopotliwe, szczegolnie kiedy cos dostanie sie pod soczewke kiedy
jest sie poza domem, np. na ulicy.

--
...@o...pl

8. Data: 2002-11-28 06:07:10

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Noszę soczewki od pół roku i jestem b. zadowolona. Do tej pory od 17 lat nie
zdejmowałam z nosa okularów. W domu raczej zakładam okulary, gdyż po ok. 12
godz. zaczynają mi one przeszkadzać. Jedna z soczewek jest toryczna i
rzeczywiście jej koszt był ponad 3 x większy niż tej sferycznej w przypadku
soczewek rocznych. Soczewka toryczna (w moim przypadku - wada duża mieszana:
krótkwzr. + astyg.) robiona była na specjalne zamówienie i czekałam na nią 1,5
m-ca. Pielęgnacja soczewej jest obecnie b. łatwa (1 płyn), a zakładanie po ok.
2 tyg. nie sprawia żadnego kłopotu. Nie powiem na początku zakladanie
rzeczywiście zajmowało mi z kwadrans i strasznie mnie irytowało, ale teraz nie
wyobrażam sobie łatwiejszej czynności. Osobiście polecam soczewki osobom z dużą
wadą, ale i z niewielką dlaczego męczyć się w okularach.

Ania

9. Data: 2002-11-28 07:26:58

Od: "Seba" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Malg.Kulaga" <...@o...pl.> napisal w wiadomosci
> "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> :

> Dosc klopotliwe, szczegolnie kiedy cos dostanie sie pod soczewke kiedy
> jest sie poza domem, np. na ulicy.

Ja nosze soczewki od kwietnia i nie mialem zadnych klopotów, nawet takich o
jakich piszesz. Jezeli soczewka jest na oku to ze wzgledu na cienka warstwe
wody i niska mase soczewki, nie ma prawa sie oderwac od oka i dobrze
przylega wiec nic nie moze sie dostac pod nia.
Jesli o mnie chodzi to jestem bardzo zadowolony z soczewek i wszystkim je
polecam. Podobno 15 % ludzi nie moze nosic soczewek bo moze czuc dyskomfort,
ja jednak do nich nie naleze i mam nadzieje ze Ty takze mozesz spokojnie
nosic soczewki.

pzdr Sebaxyz

10. Data: 2002-11-28 09:02:31

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Tusia" <f...@i...pl> :

> Mnie za to wkurzaly soczewki i odetchnelam dopiero wtedy kiedy je
> wyrzucilam do smieci.

Moze kupilas takie, ktore ci nie pasowaly pod jakims wzgledem. Probowalas
roznych firm? Ja na przyklad nie moge za cholere Bauch&Lomb'ow nosic, bo
wlasnie caly czas je czuje i nie moge popatrzyc mocno w prawo ani lewo,
tragedia normalnie, meczylam sie i tez wyrzycilam. Natomiast po sprobowaniu
Focus'ow nosze do dzis juz te kilka lat i jest super.

> Jak sobie przypomne cale to zamieszanie z
> soczewka lewa, prawa, praniem ich, moczeniem ich i suszeniem.. tylko
> po to zeby zalozyc je na kilka godzin, to teraz nawet te kolorowe nie
> sa dla mnie wystarczajaco kuszace.

Moze dlatego mialas z nimi klopoty, ze je pralas i suszylas ;) Przeciez
wklada sie do pojemniczka i przeciez kilka razy palcem - naprawde prostrza
czynnosc i szybsza, niz wyczyszczenie szkiel okularowych. Poza tym teraz
mozna kupic day&night i na miesiac masz spokoj. Oczywiscie nie namawiam cie,
jezeli okulary ci nie przeszkadzaja, tak tylko mi sie napisalo ;)

Pytanie do specjalistow
problem odchrzakiwania u dziecka
Sprzedam UNITY stomatologiczne z wyposazeniem
Bole kregoslupa.
Mononukleoza. Sposob leczenia.