Szkła progresywne dla krótkowidza

1. Data: 2006-06-29 20:50:46

Temat: Szkła progresywne dla krótkowidza
Od: "Valamarth" <v...@n...lubi.spamu.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...

Jestem krótkowidzem i na codzień noszę -4,5, a do czytania -2,5. Zastanwiam
się nad zakupem szkieł progresywnych i chciałem prosić o jakieś opinie o tym
wynalazku. Słyszałem, że można kupić tańsze szkła za ok.600zł, albo droższe,
do których można się przyzwyczaić w przeciągu kilkunastu minut, za 1200zł.

No, tylko chodzi o to na ile takie rozwiązanie "dwa w jednym" jest wygodne i
praktyczne? Czy nie szkoda tych pieniędzy? A jak z trwałością takich szkieł
(jak łatwo się tłuką, rysują...)?

Z góry dziękuje i pozdrawiam

--
Valamarth valamarth[at]tlen.pl
Nie wierz w cuda - polegaj na nich.

2. Data: 2006-06-30 06:29:32

Temat: Re: Szkła progresywne dla krótkowidza
Od: "Platnik" <a...@k...fajne.som> szukaj wiadomości tego autora

Valamarth <v...@n...lubi.spamu.tlen.pl> napisal nam:

> [...]
> wygodne i praktyczne? Czy nie szkoda tych pieniędzy? A jak z
> trwałością takich szkieł (jak łatwo się tłuką, rysują...)?

moja matka ma ale chyba plusy, nigdy nie nosila a na starosc taka wada sie
pojawila, ciekawe dlaczego. Do czytania ok ale na chwilke a nie na dluzej, a
tak zadowolona, przyzwyczaja sie dluzsza i to naprawde :) chwile czyli
miesiac? W jej przypadku. No wlasnie dlaczego taka wada ze do czytania masz
jedne a tak drugie? Nie tylko masz za dlugie oko (czy tam za krotkie) ale
jeszcze sila lamiaca soczewki w oku tez zbyt mala??

3. Data: 2006-06-30 07:56:09

Od: "Maciej Zacharski" <wormm@o+Wytnijto+2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój Tato ma minusy i zaraz po kupnie był rozczarowany. Po jakimś czasie się
przyzwyczaił ale używa ich tylko w pracy. Samochodem w tym raczej nie
pojeździsz, a na pewno trzeba uważać bo zmienia się ocena odległości. Ale w
pracy z pewnością jest to ułatwienie bo nie trzeba zmieniać okularów do
czytania i lepiej wyglądają niż tradycyjne dwuogniskowe.

Pozdrawiam,
MZ

4. Data: 2006-06-30 14:58:10

Od: "Damian" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a co to wogole te szkła progresywne bo ja tez nosze -4,0 i -4,5 ?? w czym
one pomagaja ?

5. Data: 2006-06-30 17:18:40

Od: "Platnik" <a...@k...fajne.som> szukaj wiadomości tego autora

Damian <m...@w...pl> napisal nam:

> a co to wogole te szkła progresywne bo ja tez nosze -4,0 i -4,5 ?? w
> czym one pomagaja ?

rozne moce w jednej soczewce, patrzysz okiem w dol i masz -5D np a w gore to
masz -2D np, taka plynna zmiana mocy. Pomagaja tym co do czytania musza miec
inna moc niz do dali ;) Ale wymaga to przyzwyczajenia i w ogole, nie jest to
ideal wg mnie bo masz pola widzenia poziome z okreslona moca.

6. Data: 2006-07-01 02:01:01

Od: "p47" <p...@b...list.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Platnik" <a...@k...fajne.som> napisał w wiadomości

> [...]
> inna moc niz do dali ;) Ale wymaga to przyzwyczajenia i w ogole, nie jest
> ideal wg mnie bo masz pola widzenia poziome z okreslona moca.

Cóż, ideałem to mieć 20 lat i zdrowe oczy:-)

Mam progresy, przyzwoite, ale juz kilkuletnie, więc nie z obecnej najwyższej
półki, choć Rodenstoki, jestem z nich zadowolony, jeżdże samochodem i
wykonuję wszystkie czynności codzienne.
Przyzwyczajałem się góra 2 tyg.
Jestem "od zawsze " dość zaawansowanym krótkowidzem i to z astygmatyzmem,
różnicą 2 D miedzy oczami i różnicą bliża-dal 2,5D.

P47 (kałach)

Tężec szczepienie
sacharoza
sacharoza