Tężec szczepienie

1. Data: 2006-06-29 18:33:56

Temat: Tężec szczepienie
Od: "sylwia" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

witam
Chciałąbym sie dowiedziec w jakich szczegolnych przypadkach pierwszej pomocy na
pogotowiu lekarz daje szczepionkę przeciw tężcowi?
Czy jeśli wbiło się szkło(brudne, leżące na glebie) w nogę niewiadomego
pochodzenia i lekarz deyduje się na założenie jednego szfa, to czy przymusowa
jest taka szczepionka uprzednio??
Słyszałam, że jest taka konieczność, ale teraz to już zgłupiałam.
Proszę o pomoc
Jakąs podstawę prawną która reguluje te rzeczy
A może to jest od wg uznania lekarza i zaspobó finansowych palców?
Pozdrawiam i dziękuję z góry
Opd proszę na priv

2. Data: 2006-06-29 21:21:58

Temat: Re: Tężec szczepienie
Od: "Monika " <5...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po zranieniu, jeśli lekarz uzna,że jest prawdopodobieństwo zakażenia tężcem
podaje antytoksynę przeciwtężcową(jeśli od szcepienia upłynęło więcej niż 5
lat) do tego 1 dawkę szczepionki przeciwtężcowej.Oczywiście oczyszcza
odpowiedno ranę.

sacharoza
sacharoza
O antybiotykach