Szybkowar

1. Data: 2009-02-07 00:02:26

Temat: Szybkowar
Od: "Hania" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciala bym kupić szybkowar. Planuję 6-ciolitrowy.
Szczerze mowiąc nie wiem co wtbrać i na co zwrócić uwagę.
Siostra namawia mnie na taki
http://pomocnicykuchenni.pl/index.php?d=35&kod=00080
&product=434&img=2
Ja widzialam niedawno w polskim sklepie, koło niemieckiej granicy taki
szybkowar
http://www.allegro.pl/item539685514_szybkowar_teflon
owany_6_litrow_coock_s_essential.html
Sprzedają tam dla Niemców w Euro.
Po przeliczeniu z Euro na polski wychodzi około 150 zl.
Sama nie wiem co robić.
Może ktoś ma szybkowar i może coś mi doradzić?
Zastanawiam się nad tym od kilku tygodni i już mam dość myślenia o tym. :)
Ale chcę szybkowar użyteczny za przyzwoitą cenę.
Z góry dzięki za porady.

Pozdrawiam Hania

2. Data: 2009-02-07 00:18:30

Temat: Re: Szybkowar
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Feb 2009 01:02:26 +0100, Hania napisał(a):

> [...]
> Zastanawiam się nad tym od kilku tygodni i już mam dość myślenia o tym. :)
> Ale chcę szybkowar użyteczny za przyzwoitą cenę.

Ja bym kupiła ten pierwszy - z uwagi na solidnie rozwiązaną sprawę
trzymania się pokrywki na garnku - poprzez nakręcenie i trzymanie całym
kołnierzem na obwodzie pokrywki. W razie uszkodzenia uchwytów pokrywka nie
stanie się pociskiem.
Ten drugi, jak widzę, ma zabezpieczenie tylko w zatrzaskach przy
pokrywkach.
Co prawda może jest ładniejszy i po zdjęciu pokrywy ciśnieniowej służyć też
jako zwykły garnek z normalną pokrywką, ale jednak wolę bezpieczeństwo, bo
garów akurat mam dosyć.
No i powód dla Ciebie może nieistotny - ale dla mnie dyskwalifikujący: w
ogóle nie stosuję w kuchni teflonu. Tak mam i już.

3. Data: 2009-02-07 03:25:42

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lut, 01:02, "Hania" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
> Zastanawiam się nad tym od kilku tygodni i już mam dość myślenia o tym. :)
> Ale chcę szybkowar użyteczny za przyzwoitą cenę.

Do dzisiaj (już 30 lat) mam taki NRD aluminiowy jak ten pierwszy.
bezpieczny - zamknięcie bagnetowe, nie da się otworzyc gdy jest
ciśnienie. Wystarczy polać pokrywę zimna wodą, aby cisnienie spadło -
np. do sprawdzenia, czy jest coś gotowe, czy do dodania jakiegoś
składnika. Obecnie brak mi uszczelki. Dno ma groszkowane - do smażenia
bez tłuszczu. Te z NRD miały nawet patelnię - doskonała rzecz do
wołowych gulaszy...
Oba szybkowary dobre, ale warto kupić komplet o różnych
pojemnościach, choć jest to czasem dużo pieniędzy.

4. Data: 2009-02-07 03:27:42

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lut, 01:18, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> ogóle nie stosuję w kuchni teflonu. Tak mam i już.- Ukryj cytowany tekst -

Nie jeat zły, trzeba tylko pamiętać, aby zawsze był pokryty tłuszczem
czy wodą, gdyż teflony rozkładają się powyżej 600°C.

5. Data: 2009-02-07 11:54:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Feb 2009 01:18:30 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> kołnierzem na obwodzie pokrywki. W razie uszkodzenia uchwytów pokrywka nie

...a w razie uszkodzenia uszczelki - zawartość garnka wraz z parą zostanie
przez zawinięcie pokrywki skierowana bezpiecznie w dół i po ściankach
garnka, a nie we wszystkie możliwe strony i w górę - jak w tym drugim.

6. Data: 2009-02-07 13:41:41

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lut, 12:54, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> ...a w razie uszkodzenia uszczelki - zawartość garnka wraz z parą zostanie
> przez zawinięcie pokrywki skierowana bezpiecznie w dół i po ściankach
> garnka, a nie we wszystkie możliwe strony i w górę - jak w tym drugim.

Uszkodzenie uszczelki nie powoduje większego zagrożenia - ciśnienie
szybko spada, znacznie niebezpieczniejsze jest gotowanie kasz i klusek
- wywar pieniący się i kipiący - wtedy może nastąpić zatkanie zaworu
ciśnieniowego i bezpieczeństwa, U teściowej skasowano w ten sposób
węgierski szybkowar Kukta 9 - litrowy - pokrywka nie została wyrwana z
garnka po rozgięciu zawiniętych brzegów garnka, lecz garnekj uległ
rozszczelnieniu.

7. Data: 2009-02-07 16:41:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Feb 2009 05:41:41 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

> [...]
> węgierski szybkowar Kukta 9 - litrowy - pokrywka nie została wyrwana z
> garnka po rozgięciu zawiniętych brzegów garnka, lecz garnekj uległ

O ile pamiętam, zdecydowanie się nie poleca gotowania w szybkowarze potraw
mącznych, grochu itp. Chyba trzeba mieć lekko w główce nieteges, żeby
próbować.
Tzn ja spróbowałam - RAZ. Młoda gospodyni, nowy szybkowar (właśnie Kukta,
mój pierwszy, drugi był radziecki,a trzeci jakiś niemiec). Zatkał się
zawór i zadziałał zawór topikowy - zawartość garnka w postaci
grochowo-wodnego aerozolu pokryła kuchnię równą warstewką, jak z
rozpylacza: wszystko było równo "pomalowane": meble, ściany, podłoga,
kuchenka, okna, zaslony, lampa... No i dwa dni sprzątania non stop :-D

8. Data: 2009-02-07 17:10:47

Od: "Piotr" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Zastanawiam się nad tym od kilku tygodni i już mam dość myślenia o tym. :)
> Ale chcę szybkowar użyteczny za przyzwoitą cenę.

Od kilku lat posiadam poniższy zestaw firmy Berghoff i jestem z niego bardzo
zadowolony.
http://www.akcesoria-kuchenne.pl/index.php?folder=ga
rnki&id2=szybkowar
Moim zdaniem bardzo ważna jest dostępność zapasowych uszczelek (przy zakupie
zamówiłem 4szt)

Pozdrawiam Piotr

9. Data: 2009-02-07 19:48:06

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lut, 18:10, "Piotr" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
p?folder=garnki&id2=szybkowar
> Moim zdaniem bardzo ważna jest dostępność zapasowych uszczelek (przy zakupie

Zestarzeją się bezużytecznie. I będą nieprzydatne, gdy trzeba będzie
wymienić.

10. Data: 2009-02-07 19:49:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Feb 2009 11:48:06 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

> [...]
lonowany_6_litrow_co...

p?folder=garnki&id2=szybkowar

> Zestarzeją się bezużytecznie. I będą nieprzydatne, gdy trzeba będzie

Niekoniecznie. Do mojego drugiego szybkowara dokupiłam uszczelki, używałam
go ze 20 lat i zużyłam ze 2-3 zapasowe.

Re: Hurrit vituttaa
Re: wyp...[cenzura]
Re: wypierdlac panstravista i jebana gruba berta
terminarz przygotowan do imprezy
Re: a ty zabierz mu wszystko co jego odsłona 2