TRAMAL-proszę o szybką odpowiedź

1. Data: 2005-09-22 10:10:21

Temat: TRAMAL-proszę o szybką odpowiedź
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jak na grupie kiedyś wspomniałam, mam babcię chorą na alzheimera. W związku
z tym, że prowadzi tryb siedząco leżący powstają odleżyny. Na nic podkłady
przeciwodleżynowe, materace, te bestie atakują jak tylko mogą, bo skóra pod
pampersami nie oddycha i starszy człowiek nie chodzi, wręcz ma atrofię
mięśni.
Ostatnio zrobiła się jej brzydka odleżyna na kości krzyżowej (ogonowej?) tuż
nad rowkiem i pomimo leczenia plastrami hydrokoloidowymi - wdała się
martwica. Była już na 2 oczyszczaniach (wycięciach ciała martwiczego),
ostatni raz wczoraj.
Za pierwszym razem lekarz odbębnił sprawę w ciągu 3 min. i nie wyciął
wszystkiego tak jak trzeba. Pomijam to, że umówił się na konkretną godzinę,
a potem przybył z h-innym poślizgiem. Nie dał żadnego środka na
znieczulenie, tylko kroił na żywca.
Wczoraj na drugim zabiegu, przygotowana na "typowe znieczulenie"
chirurgiczne, dałam babci przed zabiegiem 1 tabletkę ketonalu forte. Nie
wiem na ile pomogła, ale mam nadzieję, że coś na pewno - choć tym razem też
krzyczała.
Zabieg wykonywał praktykant pod nadzorem lekarza i tym razem rana została
naprawdę ładnie oczyszczona z wszelkich zmian martwiczych, ale defektem był
fakt, że rana bardzo krwawiła. Można sobie więc wyobrazić, że chora cierpi,
zarówno leżąc, jak i siedząc. Około pół roku temu, lekarz przepisał babci
krople "tramal" - gdy miała odleżynę na pięcie - i kazał dawać kropelki 30
min. przed zmianą opatrunku. W tedy jednak naprawdę ją te opatrunki (zmiana)
nie bolały, dlatego chciałam oszczędzić jej dodatkowego leku, które
dodatkowo by jej obciążyły tylko serce. Nie stosowałam więc kropli.
Teraz mam potrzebę stosowania, a raczej babcia, bo widzę jej ból w oczach.
Zwłaszcza po nocy to widać, bo wczoraj cały dzień przespała. Ketonal widać
nie bardzo działa, a na dłuższą metę może jej tylko zaszkodzić. Pytam więc
czy na "sali" jest ktoś, kto powie mi ile kropel mam jej dawać i jak często
mogę powtarzać tą operacje na dobę? Ulotka mi "wsiąkła", a pamięć
podpowiada, że 15 kropli. Ale wolę się upewnić. W sieci nie mogę znaleźć
dawkowania, a lekarz mnie zbył, bo byli inni pacjenci.

Pozdrawiam,
Akulka

Ps. Krople, które posiadam to opakowanie 10 ml, roztwór100mg/1ml.

2. Data: 2005-09-22 10:41:31

Temat: Re: TRAMAL-proszę o szybką odpowiedź
Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:
> [...]
> z tym, że prowadzi tryb siedząco leżący powstają odleżyny. Na nic podkłady

trzeba zmianiać pozycję, nawet "na siłę", tak żeby babcia leżała raz na
jednym raz na drubim boku... powinno trochę pomóc

> Pytam więc
> czy na "sali" jest ktoś, kto powie mi ile kropel mam jej dawać i jak często
> mogę powtarzać tą operacje na dobę?

dorośli - dawka pojedyncza 20 - 40 kropli

zalecana maksymalna dawka dobowa 400mg (czyli 4ml)

pzdr
murek
Fundacja JedzDobrze
www.jedzdobrze.pl

3. Data: 2005-09-22 10:47:42

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dawkowania, a lekarz mnie zbył, bo byli inni pacjenci.
>
> Ps. Krople, które posiadam to opakowanie 10 ml, roztwór100mg/1ml.

krople: dorośli dawka pojedyncza 20-40 kropli lub 4-8 dawki pompki dozującej
(tj.50-100mg)doustnie z niewielką ilością wody lub bez rozcieńczenia na
kostkę cukru. maksymalna dawka dobowa to 400 mg.

4. Data: 2005-09-22 11:06:33

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "murek" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
> trzeba zmianiać pozycję, nawet "na siłę", tak żeby babcia leżała raz na
> jednym raz na drubim boku... powinno trochę pomóc

Trochę zmieniamy pozycje, ale dodatkowym utrudnieniem jest to, że zawsze
całe zycie spała na wznak (na plecach), więc jest jej niewygodnie w innych
pozycjach. Dodatkowo jest cała zesztywniała, nie da jej sie nóg wyprostować
tylko ciągle ma podkulone (pomimo różnych maści na kurcze i przeciwbólowe).
Ponadto na nogach ma żylaki (zewnętrzne), tak, że nogi jej szybko puchną w
pozycji bocznej. Na brzuchunie da rady jej w ogóle ułożyć, tym bardziej, że
często podczas nocy ma bezdechy. Jak na razie tą całą ostatnią noc wyjątkowo
przespała na boku, bo nie dało jej sie nawet na trochę ułożyć na plecach -
syczała z bólu po zabiegu.
Zazwyczaj śpi głównie na wznak, ułożona na materacu przeciwodleżynowym
(takim zmiennociśnieniowym), na którym dodatkowo układamy pod tyłek poduszkę
przeciwodleżynową z otworem na kość ogonową (w środku jest coś
styropianopodobne). Łóżko szpitalne. Pod nogi jest dodatkowo ułożona
poduszka - tak by pięty zwisały w miarę możliwości w powietrzu - jej piety
są bardzo miękkie, delikatne i podatne na odleżyny. Ogólnie wiec nie ma
lekko.

> dorośli - dawka pojedyncza 20 - 40 kropli
>
> zalecana maksymalna dawka dobowa 400mg (czyli 4ml)

Dziękuję, więc te 15 kropli zapisane w mojej pamięci brzmi wiarygodnie.
Zważywszy na "właściwości" działania środka jakim jest Tramal, stanowczo nie
chciałabym przedawkować bazując tylko na mojej pamięci.

Pozdrawiam,
Akulka

5. Data: 2005-09-22 11:09:52

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anetta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (tj.50-100mg)doustnie z niewielką ilością wody lub bez rozcieńczenia na
> kostkę cukru. maksymalna dawka dobowa to 400 mg.

Serdecznie dziekuję:)

Pozdrawiam,
Akulka

6. Data: 2005-09-22 15:21:22

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

Spróbuj załatwić materac przeciwodleżynowy. Jest złożony z wielu komór
wielkości pięści, które są pompowane naprzemiennie co parę (5min). W
związku z tym, nawet ktoś, kto się nie rusza wcale, nie ma miejsca
uciskanego dłużej niż te 5 minut. Warto do czasu wykurowania odleżyn
ustawić pompkę na największy stopień sprężania, który ledwo jest
znoszony.
PZDR
Marek Li

7. Data: 2005-09-22 16:55:13

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> Spróbuj załatwić materac przeciwodleżynowy.

Dziekuję, ale napisałam, że takowy posiadam. Niestety, to nie uchrania przed
odleżynami. Może pomaga, ale nie uchrania. Nie ma cudownych środków na to.
Smutne, ale prawdziwe. Człowiek nie docenia, ze samo chodzenie utrzymuje nas
w dobrej kondycji.

Pozdrawiam,
Akulka

8. Data: 2005-09-23 17:16:45

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to.
> Smutne, ale prawdziwe. Człowiek nie docenia, ze samo chodzenie

Piszesz o pneumatycznym?

Marek Li

9. Data: 2005-09-24 17:52:47

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piszesz o pneumatycznym?

No, o nim właśnie piszę, zmiennociśnieniowy, powietrzny na prąd. Cudem nie
jest, bo cudów nie ma. Jak człowiek nie chodzi, krążenia nie ma to odleżyny
się niestety robią. Zwłaszcza pod pieluchą, gdzie nie ma dodatkowo
odpowiedniej filtracji powietrza.

Pozdrawiam,
Akulka

gienkolog
Guz na kręgosłupie - co robić?!
Strony www o zdrowiu
Prof. Leo Szach - czy macie jakieś doświadczenia ?
aparat ortodontyczny i implanty