Tako rzecze guru

1. Data: 2007-03-24 07:53:28

Temat: Tako rzecze guru
Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.optymalni.com/Listy_i_Odpowiedzi/Tluszcz_
na_Moim_Ciele/tluszcz_na_moim_ciele.html

"Kazdy chlopiec i kazda dziewczyna musza robic wiele glupstw zanim ich
psychika osiagnie pelna dojrzalosc, co zdarza sie najczesciej po 26-28
roku zycia. Mózg rosnacego dziecka, mlodzienca, czy nastolatki dziala
jak komputer w budowie. Jesli do tego jest budowany z nie najlepszych
materialów, a zasilany nie taka energia, jaka zasilany byc powinien, to
nie ma takich szalenstw, których mlody czlowiek nie móglby popelniac".

c.d.n w następnym odcinku Tako rzecze guru :)

j.

2. Data: 2007-03-24 09:40:35

Temat: Re: Tako rzecze guru - objawy dyslekcji
Od: " are" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

[...]

Jak zwykle u "dr" "." JK: kropka po "dr" (doktoratu nie ma),
nie_najlepszych pisze sie razem. Wiecej takich "doktorow"
i optyKrysia bedzie ,iala troche racji, ze polska nauka stoczyla
sie na dno :-(

3. Data: 2007-03-24 11:18:25

Temat: Re: Tako rzecze guru
Od: ".ana" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2007-03-24 11:22:22

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " are" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nie_najlepszych pisze sie razem. Wiecej takich "doktorow"
> i optyKrysia bedzie ,iala troche racji, ze polska nauka stoczyla

Eeee tam... A może to optyKrysia jest przyczyną upadku polskiej nauki... Ja
tam wolę jasne sytuacje i mówię wprost, w oczy, a nie jakieś tam
podchody....a może...?, a czemu..?.a po co...?
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2007-03-24 11:30:34

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie_najlepszych pisze sie razem. Wiecej takich "doktorow"
> i optyKrysia bedzie ,iala troche racji, ze polska nauka stoczyla

Arusiu, już Ci tłumaczę, pociecho Ty moja... :)

1. W oryginale, czyli w gazecie "Dziennik Zachodni" NIGDY J.Kwaśniewski
nie podpisywał się: "dr Jan Kwaśniewski". Ten zwyczajowy skrót samowolnie
dołożył autor tej kanadyjskiej strony (zresztą np. w moim liście zrobił on
więcej innych błędów - przekręcając moje słowa i zmieniając mi płeć).
2. Kropka nie ma związku z doktoratem. Pisanie jej, lub nie, zależy
od PRZYPADKU, jakiego dotyczy wymieniona osoba. Poprawna pisownia:

Mianownik - kto? - dr Jan Kwaśniewski
Dopełniacz - kogo? - dr. Jana Kwaśniewskiego itd.

A to dlatego, że skrót w mianowniku obejmuje pierwszą i ostatnią literę
słowa "doktor" - więc stosowanie kropki nie ma uzasadnienia.
Natomiast w innych przypadkach odmiana słowa doktor nie kończy się na
literze "r" np.:
Dopełniacz - Kogo? - doktor-a dr-a czyli kropka zastępuje przyrostki: dr.

3. Jeśli lekarz ma doktorat to należy pisać dr n. med. (doktor nauk
medycznych).
4. Natomiast zwrot: dr jest jak najbardziej poprawną zwyczajową formą w
jakiej zwraca się każdy do lekarza (włącznie z Tobą...), i nic na to nie
poradzisz... :)
Od siebie dodam, że dr Jan Kwaśniewski za swoje osiągnięcia od dawna i z
nawiązką zasługuje na tytuł naukowy: dr n. med. a że jest, jak jest... w
naszym polskim grajdole już nie dziwi mnie nic... :[

Krystyna
--
Sami sobie zaprzeczają. Chcą, żeby cukrzycy brali lek na obniżenie poziomu
cukru we krwi, a jedocześnie zalecają dietę, która ma wręcz odwrotny skutek.

6. Data: 2007-03-24 11:40:26

Temat: Re: Tako rzecze ?????
Od: ".ana" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Januszek napisal

Januszku
optytłuszczowcy nijak sie mają do tego

http://pl.wikipedia.org/wiki/Guru

> [...]
> materialów, a zasilany nie taka energia, jaka zasilany byc powinien, to
> nie ma takich szalenstw, których mlody czlowiek nie móglby popelniac".

Uwazasz, ze z dojrzałością psychiczną sie rodzimy?;)
.ana

Chcialam podeslac "interesujacego" linka (co prawda bardziej pasuje na psw)
ale jest chyba "zaczarowany" i co rusz dostaje KOPA, nawet przy wklejaniu
cytatu!

Prawdziwa magia:)))))

--
Nie widać lasu spoza drzew.

7. Data: 2007-03-24 11:48:48

Od: " are" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@a...spam.pl> napisał(a):

> [...]
> Dopełniacz - Kogo? - doktor-a dr-a czyli kropka zastępuje przyrostki: dr.
>
> 3. Jeśli lekarz ma doktorat to należy pisać dr n. med. (doktor nauk

Jesli Jurek naprawde mial jakiekolwiek watpliwosci co do tego,
ze optyKrysia jest nadzieja polskiej mysli intelektulnej, to teraz
juz miec ich nie ma prawa.

Wlasnie Krysia potwierdzila ze kropki byc nie powinno, przepisujac
ze slownika (nie wiadomo zreszta po co, chyba zeby udowodnic ze mam
racje) te glupoty.

Populizm i demagogia okreslenia "dr", ktore uzurpuje sobvie
"dr" JK sa oczywsite. Pisac, ze jest to "okreslenie zwyczajowe"
--- to udawadniac sowje zaslepienie i sekciarska nainwosc. "Dr" JK
wszedzie, na stronie internetowej, w ksiazkach, podpisuje sie "dr".
Mlodziez łoptmyalna uwaza, ze ma on doktorat z biochemii.

> 4. Natomiast zwrot: dr jest jak najbardziej poprawną zwyczajową formą w
> jakiej zwraca się każdy do lekarza (włącznie z Tobą...), i nic na to nie
> poradzisz... :)

To juz w oogole wstyd nawet komentowac

> Od siebie dodam, że dr Jan Kwaśniewski za swoje osiągnięcia od dawna i z
> nawiązką zasługuje na tytuł naukowy: dr n. med. a że jest, jak jest... w
> naszym polskim grajdole już nie dziwi mnie nic... :[

"Dr" to stopien a nie tytul, o Pogromczyni profesorow z wyksztalceniem
srednim niepelnym i antypoliglotko.

8. Data: 2007-03-24 12:37:24

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ".ana" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> Januszek napisal
>
> Januszku
> optytłuszczowcy nijak sie mają do tego
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Guru

Po prostu januszek używa bliskich mu zwrotów... wiesz, na zasadzie: głodnemu
chleb na myśli... ;)

> Chcialam podeslac "interesujacego" linka (co prawda bardziej pasuje na psw)
> ale jest chyba "zaczarowany" i co rusz dostaje KOPA, nawet przy wklejaniu
> cytatu!

Spróbuj używać bardzo przydatnej strony do skracania linków:
Skopiuj długi link i wklej tutaj http://www.glinki.com/

Krystyna

9. Data: 2007-03-24 12:42:24

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystynaopty napisala:

> Użytkownik " are" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:eu2rmj$6os$1@inews.gazeta.pl...> > januszek <j...@p...irc.pl>

> Arusiu, już Ci tłumaczę, pociecho Ty moja... :)

Wow, widze ze awansowalas juz do roli tlumacza dla nieoswieconych goim.

> [...]
> dołożył autor tej kanadyjskiej strony (zresztą np. w moim liście zrobił on
> więcej innych błędów - przekręcając moje słowa i zmieniając mi płeć).

Ten 'Dziennik Zachodni' to pewnie jakies powazny periodyk medyczny?
A strone internetowa Kwasniewskiego tez ten Kanadyjczyk zakladal i prowadzi?:

http://www.dr-kwasniewski.pl/

> [...]

> Mianownik - kto? - dr Jan Kwaśniewski
> Dopełniacz - kogo? - dr. Jana Kwaśniewskiego itd.

A jak bedzie w celowniku i wolaczu?

> [...]

> 4. Natomiast zwrot: dr jest jak najbardziej poprawną zwyczajową formą w
> jakiej zwraca się każdy do lekarza (włącznie z Tobą...), i nic na to nie

No prosze, jestem pod wrazeniem....hmmm....jak ta "optynauka" sie
rozwija i robi oszalamiajace postepy...

A ty kiedy bedziesz bronila swoja prace doktorska z optymanologii stosowanej?

> [...]
> - prof. Richard Friedman, prezes amerykańskiego Towarzystwa Żywienia i

hmm....coraz ciekawsze sa te twoje sygnaturki.... powolujesz sie w nich nie
tylko na osoby juz nie zyjace, ale nawet na te, ktore moze kiedys sie dopiero
urodza....

10. Data: 2007-03-24 12:49:51

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* napisał(a):

> Po prostu januszek używa bliskich mu zwrotów... wiesz, na zasadzie: głodnemu
> chleb na myśli... ;)

Następnym razem, kwaśna Krysiu, zajrzyj na stronę do której komentowany
link prowadzi ;PPP

j.

Tluszcze
"Dieta Optymalna" sprzyja nowotworom