Tamaryszek

1. Data: 2000-04-25 06:05:28

Temat: Tamaryszek
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie witam i pytam!

Moj tamaryszek tej zimy po obfitych opadach mokrego sniegu nie wytrzymal
ciezaru i sie zlamal. A ze jest w formie drzewka i zlamala sie glowna
jego galazka postanowilem to uratowac - mocno zwiazalem rafia i
zasmarowalem mascia (jeszcze tego samego dnia w ktorym sie zlamal
oczywiscie). Efekt jest taki, ze galaz zyje, ma paki kwiatowe i swa
kondycja nie odbiega od reszty tamaryszka.
Teraz pytanie: kiedy moge rozciac rafie. Boje sie, ze w miare wzrostu (a
raczej grubniecia) rosliny bedzie za mocno go sciskac. A boje sie tez
zdjac opatrunek przedwczesnie.

Serdecznie pozdrawiam :-)
Krzysiek Koterba

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

2. Data: 2000-04-25 19:24:13

Temat: Re: Tamaryszek
Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Teraz pytanie: kiedy moge rozciac rafie. Boje sie, ze w miare wzrostu (a
> raczej grubniecia) rosliny bedzie za mocno go sciskac. A boje sie tez
Krzysztofie, ja bym obłożył to jeszcze trzema gałązkami w miarę długimi [ok.
30 cm] i obwiazał na ich końcach. Jak "wyczujesz", że rafia wrasta zacznij
ją stopniowo przecinać w kierunku środka wiązania. Resztę sam będziesz
wiedział, bo jesteś zaawansowany.

Serdecznie pozdrawiam Jerzy.

3. Data: 2000-04-26 07:50:19

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> Krzysztofie, ja bym obłożył to jeszcze trzema gałązkami w miarę długimi [ok.
> 30 cm] i obwiazał na ich końcach.

Sadze, ze to akurat jest niepotrzebne, calosc trzyma sie bez tego bardzo
dobrze. Zlamanie poszlo po skosie i jest dlugie na jakies 6cm wiec ma
sie jak trzymac.

> Jak "wyczujesz", że rafia wrasta zacznij
> ją stopniowo przecinać w kierunku środka wiązania.

Chodzilo mi raczej o informacje czy ktos wie jak dlugo taka rana sie
"zalewa". Bo jesli jest przeplyw sokow to zalac sie musi.

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek Koterba

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

4. Data: 2000-04-26 09:47:59

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzilo mi raczej o informacje czy ktos wie jak dlugo taka rana sie
> "zalewa". Bo jesli jest przeplyw sokow to zalac sie musi.
przy szczepieniu wiosennym, Pieniążek podaje, że rafię zdejmować latem.
Trochę to enigmatyczne ale jako podpowiedź chyba się nadaje.
Pozdrawiam serdecznie Jerzy

5. Data: 2000-04-26 16:20:22

Temat: Odp: Tamaryszek
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Koterba" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
> Chodziło mi raczej o informacje czy ktoś wie jak długo taka rana sie
> "zalewa". Bo jesli jest przeplyw sokow to zalac sie musi.

W przypadku szczepienia przyjmuje się że różnie ale w czasie kilku tygodni.
Tym jednak
nie kieruj się. Nawet po zrośnięciu, może wyłamać się powtórnie przez wiatr.
Rada Jerzego w sprawie wrzynania się oplotu jest dobra.

Nie spotkałem się z taka formą tamaryszka. Jest ona wyprowadzona na pień czy
szczepiona? Jak się ją przycina bo normalnie krzak jest przecież wielki? Czy
w takiej formie sprzedają czy sam to wyprowadziłeś?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

6. Data: 2000-04-26 23:42:29

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Chodzilo mi raczej o informacje czy ktos wie jak dlugo taka rana sie
>"zalewa". Bo jesli jest przeplyw sokow to zalac sie musi.

Ja zmieniałbym rafię kilkukrotnie w ciągu sezonu - dwóch sezonów (ostrożnie
oczywiście).
Może lepsze od rafii będą paski okulizacyjne, obwiązane gumkami?
(gumkami recepturkami, żeby ktoś nie "skojarzył")

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-04-27 11:18:05

Temat: Re: Odp: Tamaryszek
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" wrote:
> Nie spotkałem się z taka formą tamaryszka. Jest ona wyprowadzona na pień czy
> szczepiona? Jak się ją przycina bo normalnie krzak jest przecież wielki? Czy
> w takiej formie sprzedają czy sam to wyprowadziłeś?

Sam sie wyprowadzil. Kupil i zasadzil jeszcze tata. Rosl normalnie w
krzak z jedna galazka mocniejsza. Zima wszystkie wymarzly z wyjatkiem
tej mocniejszej, ktora potem zaczela sie krzewic na wysokosci ok. 1m. Od
dolu zadne pedy nie bija. Zrobilo sie wiec drzewko tamaryszkowe samo.
Jak zakwitnie sprobuje zrobic zdjecie i Ci podesle.

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek Koterba

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

8. Data: 2000-04-27 19:15:30

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sadze, ze to akurat jest niepotrzebne, calosc trzyma sie bez tego bardzo
> dobrze. Zlamanie poszlo po skosie i jest dlugie na jakies 6cm wiec ma
> sie jak trzymac.
to daj palik i zawiąż dwie ósemki, powyżej i poniżej złamania.
pozdrawiam Jerzy

Okulizacja róż
Świerki, orzechy i susza
Ulex