Techniki relaksacyjne

1. Data: 2000-05-11 21:09:05

Temat: Techniki relaksacyjne
Od: "madae" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Hellu:)
Mam prośbe - jestem jeszcze uczniem i w szkole (jak większość pewnie
jeszcze pamięta:)) hmm tak jakby czasami się denerwuje i stresuje. Z
przykrością muszę stwierdzić , że ze stresem mi raczej nie do twarzy i w
sytuacjach stresowyh często się wykładam i nie jestem w stanie w pełni
sprawnie myśleć stąd moja prośba czy nie zna może ktoś z was jakchś technik
relaksujących , szybkich bezproblemowych , które możena wykonywać w ławce ,
czekając na pytanie:( i nie zwracaja na siebie uwagi tłumów? No teraz ,,
zaraz ktoś mi powie , że powinieneś się nauczyć to byś się nie bał i
spokojnie zaliczył - no tak tylko , że zdarzały się systuacje gdy byłem
przygotowany a pod tablicą mnie zatykało i ani be ani me (ani kukuryku:))
nie mogłem powiedzic:( Już wkrótce będzie mnie czekało parę ważniejszych
egzamniów i tam tez nie chciałbym dac plamy , więc jak ktoś może i zna to
niech się podzieli posiadana wiedzą:) na priv'a lub publicznie:). Prosiłbym
też by nie były to namiary na książki bo naraznie nie bardzo kiedy będe miał
je czytać - tydzień zapowiada się doprawdy niewesoło ale jak dobrze pójdzie
(z waszą pomocą:)) to potem będzie luz :))
to chyba tyle , za wszystkie tip'y z góry dziekuje
See Ya
madae
ps:"Znam może dwie take techniki ale są one niewykonywalne w warunkach
szkolnych bez wzbudzenia zainteresowania , środowiska w koło:(("

1. Data: 2000-05-12 11:11:05

Temat: Re: Techniki relaksacyjne
Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
"madae" <m...@p...fm> wrote in message
> [...]
,
> czekając na pytanie:( i nie zwracaja na siebie uwagi tłumów? No teraz ,,
Dlaczego chcesz sie relaksowac czekajac na pytanie?
Przeciez jezeli wywoluja Ciebie do tablicy i tam sie wykladasz
(to niepowtarzalne uczucie ABSOLUTNEJ i z niczym innym nieporownywalnej
PUSTKI umyslu)
to wlasnie WTEDY jestes w stanie PELNEGO RELAKSU!
(obserwuj sie wtedy i ucz!)

A.

1. Data: 2000-05-13 16:45:58

Temat: Odp: Techniki relaksacyjne
Od: "SHADOWS SUN" <R...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (to niepowtarzalne uczucie ABSOLUTNEJ i z niczym innym nieporownywalnej
> PUSTKI umyslu)
> to wlasnie WTEDY jestes w stanie PELNEGO RELAKSU!

Miałem to samo i osobiście mi bardziej przypomina to "paraliż emocionalny"
niż relaks. Wczasie relaksu czyję spokój, harmonię i wewnętrzną błogość, a
nie póstkę przepełnioną napięciem i lękiem co się stanie jak zaraz nie
wypowiem jakiegoś słowa - cokolwiek, niekoniecznie na temat, byle zaczać.

Shadows Sun

1. Data: 2000-05-13 20:41:21

Od: "madae" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander Nabaglo <...@w...krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:C9D2EBC4681BD411BF5700105A9F9C294EB72D@HADES
> [...]
> PUSTKI umyslu)
> to wlasnie WTEDY jestes w stanie PELNEGO RELAKSU!
Luz Toatalny , co:)) , przez cos takego się nie zdaje - a z tego co pamiętam
(w piatek byłem w takiej sytuacji:) to wcale nie było odprężające , no i nie
byłem wtedy spokojny:(
Niestety nie tędy
ga:((
> A.
madae

1. Data: 2000-05-14 14:13:00

Od: "sssboa" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Co za egzaminy będziesz zdawał? Znam jakieś tam techniki relaksacyjne, sam
ich nie
stosowałem. Nie przeciwdziałają napadom lękowym (a to jest Twój problem),
mogą być oczywiście pomocne w redukcji ogólnego zmęczenia wywołanego
stresem, ogólnej nerwowości i wrażliwości na bodźce.. Chociaż w zasadzie
jest jedna technika przeciwdziałająca napadom lękowym , w dodatku
najprostrza ze wszystkich istniejących (oczywiście nie jest cudownym
środkiem) - "miarowe oddychanie" (pace breathing). Mimo, że bardzo prosta,
wymaga treningu. Ale sama niewiele chyba pomoże. Ogólnie, w ciągu tygodnia i
przy braku czasu niewiele da się zdziałać. Poza tym, aby rzec coś,
musiałbym wiedzieć czy:
1uważasz, że Twoje lęki są większe niż w przypadku pozostałych osób?
2pojawiają się także w innych sytuacjach np. u fotografa, fryzjera, przy
kontakcie z nieznajomymi, płcią przeciwną, gdy zwracasz się do większej
grupy osób (publiczne wystąpienie) itp.
3czy wstydzisz się swoich reakcji lękowych przed osobami, które je widzą,
czy uważasz, że twoje lękowe reakcje są łatwo zauważalne?
czy lękasz się wystąpienia lęku?
4czy siła lęku zależy od wagi wydarzenia (jego znaczenia dla Ciebie np.
możesz dostać lachę z matmy, która Cię pogrąży -to jest duża waga)?
5 a co z egzaminami pisemnymi, też czujesz taki dyskomfort jak przy ustnych
odpowiedziach?
0 jakie objawy: przyspieszone bicie serca, pocenie, drżenie rąk, zmieniony
głos...?

pozdro
więcej info po ewentualnym nawiązaniu kontaktu, na priva proszę.
sss

1. Data: 2000-05-14 16:14:21

Od: "sssboa" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

co za kosmiczna bzdura, to jakiś żart? :-)))))
sss

1. Data: 2000-05-15 07:42:25

Od: <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

... chcialbym sie dowiedziec czy jesli odpowiedzi na postawione tu pytania
sa twierdzace
(wystepuje ewidentnie silny lek w takich sytuacjach ) czy sa terapie
skutecznie znoszace ten lek ?
Kiedys na wykladzie slyszalem ze okolo 90 % ludzi odczuwa lek przed
publicznymi wystapieniami , poniewaz naleze do wiekszosci zaczalem
przygladac sie tej sprawie , jedyny sposob na jaki wpadlem polega jednak nie
na "treningu" , ale analizie skad ten lek sie w istocie bierze oraz
dokladnym przepracowaniu tematu az zniknie lub zredukuje sie przestajac byc
problemem - chcialbym cie zapytac czy mam wlasciwe podejscie twoim zdaniem ?
czy nie wiem czegos istotnego o terapiach , lub jakichs nowych metodach ?
Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz , pozdr.
Z.

Użytkownik sssboa <s...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:MvyT4.62542$O...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-05-15 08:03:26

Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
"SHADOWS SUN" <R...@t...pl> wrote in message
> [...]
> nie póstkę przepełnioną napięciem i lękiem co się stanie jak zaraz nie
> wypowiem jakiegoś słowa - cokolwiek, niekoniecznie na temat, byle zaczać.
Przeciez to logiczne: uczen boi sie bycia wezwanym do odpowiedzi
i bardzo dlugo (w porownaniu z czasem trwania ewentualnej odpowiedzi)
bardzo sie tym stresuje. W tym czasie bardzo chce sie nie denerwowac,
aby sie nie denerwowac w czasie odpowiedzi.

Gdy juz znajdzie sie przy tablicy otrzymuje od swojego umyslu wsystko,
czego oczekiwal:
1)Umysl kompletnie sie zrelaksowal i pelna pustka
umyslu pozwala mu nie wiedziec wszystkiego,
nawet tego, co na pewno od dawna dobrze umie.
2)Obawial sie (i spodziewal sie), ze moze nie podolac sytuacji,
cala klasa i grozny nauczyci(El/Elka) beda na niego patrzec,
a on bedzie zawstydzony, upokorzony, bezsilny
--- rzeczywiscie to tez nastepuje.

Czyli wysmienicie i na czasie: Dwa w jednym.
Trzeba jeszcze tylko zaakceptowac dysharmonie nieunikniona
przy jednoczesnosci stanow (1) i (2) --- ta dysharmonia
jest dodatkiem "gratis".

A.

1. Data: 2000-05-15 18:22:23

Od: "sssboa" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

napisz dokładne odp. na każde pytanie. masz pewnie nerwicę lękową i nie
wyleczysz jej w tydzień, ale dobrze kombinujesz
jeszcze się odezwę
sss

1. Data: 2000-05-15 22:54:07

Od: "sssboa" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>sa twierdzace
>(wystepuje ewidentnie silny lek w takich sytuacjach ) czy sa terapie

sss: nie ma - wiedzieć o tym to połowa sukcesu w terapii. Lęku nie da się
znieść, można go jednak ograniczyć do znośnego poziomu

>Kiedys na wykladzie slyszalem ze okolo 90 % ludzi odczuwa lek przed
>publicznymi wystapieniami

sss: może i 99%,ale patologiczny dużo mniej. na jakim wykładzie?

poniewaz naleze do wiekszosci zaczalem
>przygladac sie tej sprawie

sss: jeśli czujesz "chorobliwy" lęk w wielu sytuacjach to nie należysz, do
większości, ale nie jesteś odosobniony.

> [...]
>problemem

- chcialbym cie zapytac czy mam wlasciwe podejscie twoim zdaniem

sss: to jest droga

>czy nie w
iem czegos istotnego o terapiach , lub jakichs nowych metodach ?

sss: a co wiesz do tej pory? nie znajdziesz zapewne tych metod w gabinecie
psychologa w Twojej przychodni rejonowej:-). Z psychoterapią w naszym kraju
cieniutko. Poszukaj w Sieci, kiedyś www.mentalhealth.com było znośne, jakieś
2 lata temu przynajmniej

>Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz , pozdr.
> [...]

trochu polityki
Potrzebuje wszelkie materiały konflikt dzicko&rodzice
Pozwolcie sie wyplakac
Re: Wplyw urody na ...
Wplyw urody na ...