Temperatura pieczenia Pizzy

1. Data: 2000-01-19 22:26:23

Temat: Temperatura pieczenia Pizzy
Od: "Szymko" <S...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Kolega dostal ostatnio prace w pizzerni i powiedzial mi, ze pieka
pizze w temp. 340 C. Dla mnie jest to troche egzotyczne,
ponieweaz jestem nauczony, ze pizze (ciasto najczesciej
drozdzowe) pieczemy w ok. 200 C. Tak dla scislosci powiem wam, ze
uzywaja zwyklych prasowanych drozdzy.
Co o tym myslicie?

Pozdrawiam
Szymko

"Człowiek mądry umie uczyć się od wrogów" Arystofanes

1. Data: 2000-01-20 00:05:53

Temat: Re: Temperatura pieczenia Pizzy
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kolega dostal ostatnio prace w pizzerni i powiedzial mi, ze pieka
> pizze w temp. 340 C. Dla mnie jest to troche egzotyczne,
> ponieweaz jestem nauczony, ze pizze (ciasto najczesciej
> drozdzowe) pieczemy w ok. 200 C.

I dlatego nigdy nie wyjdzie w domu taka jak w pizzerii. Pieczenie pizzy
polega na wysokiej temperaturze i w miare krotkim czasie. mozna piec nawet w
400 C. Podobnie wszystkie inne wloskie "al forno" : krotko ale konkretnie. I
najlepiej powinien byc piec opalany drewnem, w dodatku odpowiedniego gatunku
:))
Tak dla scislosci powiem wam, ze
> uzywaja zwyklych prasowanych drozdzy.
> Co o tym myslicie?

A jakich maja uzywac ???? Przeciez nie "sztucznych". Pomijam 4-krotna
roznice w cenie, ale nigdy ciasto z proszkowych drozdzy nie wychodzi tak
puszyste jak ze swiezych.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-20 09:14:54

Od: "Agnieszka" <n...@i...wat.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szymko napisał(a) w wiadomości: <865ek7$1ii$1@druid.ceti.com.pl>...
> [...]
>ponieweaz jestem nauczony, ze pizze (ciasto najczesciej
>drozdzowe) pieczemy w ok. 200 C. Tak dla scislosci powiem wam, ze

We wloskiej ksiazce wg ktorej robie pizze tez pisza o 340C. Ja pieke w temp
240 C, bo, niestety, moj piekarnik ma skale tylko do 240 C:(

Pozdrawiam,
Agnieszka

1. Data: 2000-01-20 09:40:27

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Szymko <S...@p...fm> wrote:
> Kolega dostal ostatnio prace w pizzerni i powiedzial mi, ze pieka
> pizze w temp. 340 C.
Powinno być nawet więcej. Znajomy Włoch, który jest aż tak wielkim
wielbicielem pizzy, że sam buduje piece do jej pieczenia, mówi, że
temperatura w takim piecu opalanym drewnem dochodzi i do 600 st.C.

> Dla mnie jest to troche egzotyczne, ponieweaz jestem nauczony, ze pizze
> (ciasto najczesciej drozdzowe) pieczemy w ok. 200 C.
To za mało. Ja zawsze piekę pizzę w najwyższej temperaturze, jaką mogę
osiągnąć - w przypadku mojego piekarnika jest to 280 stopni. Też mało,
ale cóż zrobić...

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-01-21 12:18:08

Od: "Kally" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja piekę pizzę w temperaturze 200/220 C - 10 min. Wszyscy którzy jedli mówią , że
jest pyszna
Kally

1. Data: 2000-01-21 13:23:50

Od: KYLEK <k...@p...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam. Też piekę w temp. najwyższej jaka mogę osiągnąć w
piekarniku /ok. 250 st./, ale kiedyś ekserymentując z grilem, który
nakryłem od góry cienką blachą
udało mi się osiągnąć całkiem coś niezłego / pizza a'la podpłomyk -
polecam/
a póżniej /idąc dalej w eksperymentach/ użyłem siatki z grila do
pieczenia pizzy w piekarniku /jest ona od spodu prawie jak pieczona w
piecu/ i teraz zawsze tak robię
- polecam i smacznego

1. Data: 2000-01-23 22:37:10

Od: "Szymko" <S...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> tako powiada:
.../ciach/...
> [...]
4-krotna
> roznice w cenie, ale nigdy ciasto z proszkowych drozdzy nie

Co do drozdzy to troche dziwie sie twoim "????" Wiadomo, ze
sztucznych nie ma ale mialem na mysli np. mozliwosc korzystania z
drozdzy suszonych. Poltora roku temu, mialem okazje poprzygladac
sie troche produkcji wyrobow do sieci cukierni (piekarni?)
francuskich "Fleury Michon" i tam korzystali wlasnie z drozdzy
suszonych (przynajmniej w postaci sproszkowanej). Trzeba
przyznac, ze ich wyroby sa dobrze wyrosniete. NAtomiast w 'New
York City Pizza" ciasto robi sie na zwyklych drozdzach i
pozostawia do rosniecia ok. kilkunastu godzin (jezeli dobrze
pamietam z opowiadania kolegi), a ich wyroby wedlug mnie sa
srednio wyrosniete.
Dlatego tez pytanie odnosnie drozdzy.
Ja osobiscie uzywam zwyklych prasowanych i jestem jak najbardziej
zadowolony, ale czlowiek zawsze ciekaw nowych rzeczy :)

Pozdrawiam
Szymko

PS Dzienki wszystkim za opine odnosnie temperatury pieczenia.

1. Data: 2000-01-23 23:49:49

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do drozdzy to troche dziwie sie twoim "????" Wiadomo, ze
> sztucznych nie ma ale mialem na mysli np. mozliwosc korzystania z
> drozdzy suszonych.

Sam z nich czasami korzystam, ale niestety, nigdy ciasto nie jest tak
puszyste i delikatne jak na DOBRYCH swiezych.

> [...]
> suszonych (przynajmniej w postaci sproszkowanej). Trzeba
> przyznac, ze ich wyroby sa dobrze wyrosniete.

A co jeszcze oprocz drozdzy sypia do swoich wyrobow? Bo przeciez surowe
uformowane zamrazaja, transporuja do swoich "piekarni" gdzie sa niby
pieczone. Bagieki i brioszka mi nawet smakuja, ale reszta jest raczej slaba.

> [...]
> pozostawia do rosniecia ok. kilkunastu godzin (jezeli dobrze
> pamietam z opowiadania kolegi), a ich wyroby wedlug mnie sa

Wszystko mozna zepsuc. O kuchni angielskiej mowia, ze z najlepszych
skladnikow robia najgorsze jedzenie. I pewnie tu jest podobnie. W NYCP
jadlem raz i drugiej szansy nigdy wiecej nie dostana. Tego raczej nie mozna
nazwac pizza. W rankingu najgorszych pizzerii w Polsce sa w scislej
czolowce, choc konkurencja jest spora :)))

A co do drozdzy : uzywaj dalej swiezych. Naprawde warto. Czasami mozna kupic
francuskie. Sa o wiele lepsze od naszych i ciasto nie ma takiego zapachu.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-24 01:02:11

Od: "af" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> wrote in message

> [...]
slaba.

> NAtomiast w 'New
>
> Wszystko mozna zepsuc. O kuchni angielskiej mowia, ze z najlepszych

Mowia, ze w piekle sa niemieccy policjanci, angielskie jedzenie i
amerykanskie zony...
F.

1. Data: 2000-01-24 08:43:33

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:86g43g$hpc$...@s...icm.edu.pl...
> Sam z nich czasami korzystam, ale niestety, nigdy ciasto nie jest tak
> puszyste i delikatne jak na DOBRYCH swiezych.

A ja wczoraj zrobilem z normalnych i wyroslo to ciasto prawie jak w PH (no
moze bez przesady), a lubie cienkie. Jak sie robi, zeby nie wyrastalo? Mniej
drozdzy, czy co?

Jader

Flaki po wlosku
Pastis a pernod