Temperatura wody w kranie?

1. Data: 2002-10-29 07:09:30

Temat: Temperatura wody w kranie?
Od: "A" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich :)
Ostatnio sie jakos tak porobilo w moim bloku, ze codziennie wieczorem ok 21,
22, czyli mniej wiecej wtedy, kiedy sie ludzie mocza w wannach i pod
prysznicami, ciepla woda jest tylko na tyle ciepla, ze sie nie marznie. Tzn.
nie jest goraca i nie trzeba jej rozcienczac zimna woda. Dla odmiany w
innych porach dniach woda "ciepla" jest goraca.
No i mam dylemat, bo nie wiem, czy zarzadca ustawil tak piece specjalnie
(nie wiem czy to mozliwe) - bierze kupe szmalu, bo wylewa sie wtedy 2 razy
wiecej cieplej (znacznie drozszej) wody, czy cos sie moze zepsulo, czy moze
w ogole sie bez sensu czepiam??
Mam pytanie do szanownych Grupowiczow - czy isntnieja jakies normy, przepisy
mowiace o tym, jaka ma byc temperatura cieplej wody w kranie?? Chodzi o
mieszkanie w bloku, nie o np. domek jednorodzinny, gdzie wlasciciel sam moze
sobie to regulowac.
Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje.
Pozdrawiam. :)
Aga

1. Data: 2002-10-29 07:22:33

Temat: Re: Temperatura wody w kranie?
Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mowiace o tym, jaka ma byc temperatura cieplej wody w kranie?? Chodzi
> mieszkanie w bloku, nie o np. domek jednorodzinny, gdzie wlasciciel
[...]

Witam
Co mówią przepisy:

ROZPORZĄDZENIE
MGP I B z dnia 14 grudnia 1994 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie.
Dział IV
WYPOSAŻENIE TECHNICZNE BUDYNKÓW
Rozdział 1
Instalacje zimnej i ciepłej wody
[...]
§ 120. 1. Instalacja ciepłej wody użytkowej powinna zapewniać uzyskanie
w punktach czerpania wody temperatury co najmniej 45oC, lecz nie wyższej
niż 55oC.
2. W budynkach, z wyjątkiem jednorodzinnych i zagrodowych, w instalacji
ciepłej wody użytkowej powinien być zapewniony stały obieg wody.
[...]

I właściwie to wszystko. Z tym, że przepis ten nie mówi, że w domu masz
mieć ciepłą wodę o danej temp., ale że rury mają taką temperaturę
wytrzymać...

Adam

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2002-10-29 14:03:09

Od: "Marcin M." <m...@k...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

A...@e...pl (Adam) wrote in

> [...]

No przeczytaj to jescze raz. Przeciez sam sobie przeczysz. Chyba, ze w
cytacie cos pokreciles.

Marcin

mieszkanie w bytomiu (wyszedl spam)
sofa Domofaber
Garnki
Re: Wspólnota - usterki, nieprawidłowości, zapytania
Sofy skorzane COM40 ???