Termin odwolania

1. Data: 2009-01-05 17:46:08

Temat: Termin odwolania
Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Mam pytanko - od kiedy liczy sie termin wniesienia sprzeciwu od lekarza
orzecznika ZUS.
Otrzymalem 19 grudnia listownie orzezcenie lekarza orzecznika ZUS. Mam 14
dni na wniesienie sprzeciwu. Liczy sie to jako 14 dni kalendarzowych czyli
do 2 stycznia (piatek) czy 14 dni liczonych jako roboczych czyli do 13
stycznia.

Pozdrawiam
scorpiogr

2. Data: 2009-01-05 18:37:20

Temat: Re: Termin odwolania
Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

scorpio pisze:
> Mam pytanko - od kiedy liczy sie termin wniesienia sprzeciwu od lekarza
> orzecznika ZUS.

Od dnia doręczenia.

> [...]
> dni na wniesienie sprzeciwu. Liczy sie to jako 14 dni kalendarzowych czyli
> do 2 stycznia (piatek) czy 14 dni liczonych jako roboczych czyli do 13

Moim zdaniem 14 dni kalendarzowych. Brak w ustawie o rentach
odpowiednich zastrzeżeń, więc stosujemy zapisy KC. Czyli w tym
przypadku z końcem 2 stycznia upłynął Ci termin. Oczywiście
zastrzegam, że mogę się mylić - w takim wypadku niech ktoś
mnie poprawi.

Pozdrawiam,
Gerard

3. Data: 2009-01-06 05:22:53

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przypadku z końcem 2 stycznia upłynął Ci termin. Oczywiście
> zastrzegam, że mogę się mylić - w takim wypadku niech ktoś

Dzieki za info, tak tez myslalem ale nie bylem pewny - moze ktos cos jeszcze
wie.
A czy jest mozliwosc wyslania wniosku o "przywrocenie terminu" ?

pzdr
scorpio

4. Data: 2009-01-06 07:45:23

Od: Prussak <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"scorpio" <s...@p...onet.pl> wrote in

> Dzieki za info, tak tez myslalem ale nie bylem pewny - moze ktos cos
> jeszcze wie.
> A czy jest mozliwosc wyslania wniosku o "przywrocenie terminu" ?

Wysłać zawsze możesz. Pytanie czy zostanie uwzględniony. Zależy to od
argumentów, którymi uzasadnisz swoją prośbę.

Pozdrawiam
Prussak

5. Data: 2009-01-06 14:43:41

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

scorpio pisze:
> A czy jest mozliwosc wyslania wniosku o "przywrocenie terminu" ?

Już Ci Prussak odpowiedział, że wysłać nie zaszkodzi. Szczerze
mówiąc, to nie wiem, na co jeszcze czekasz - tracisz kolejne dni,
a tym samym wiarygodność wszelkich uzasadnień spóźnienia.
Co prawda zgodnie z ustawą komisja nie rozpatruje sprzeciwu
wniesionego po terminie, ale w uzasadnionych przypadkach
ZUS (na wniosek osoby zainteresowanej) może przywrócić termin
na wniesienie sprzeciwu.
Próbuj. Walcz. Nie daj się ;) A czy wygrasz, czy przegrasz,
staraj się żyć pełnią życia (w miarę możliwości) :)

Pozdrawiam,
Gerard

6. Data: 2009-01-12 07:23:23

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za info. Zlozylem sprzeciw. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Pzdr.
scorpio

7. Data: 2009-01-18 19:35:30

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przypadku z końcem 2 stycznia upłynął Ci termin. Oczywiście
> zastrzegam, że mogę się mylić - w takim wypadku niech ktoś

19 doatalem , 7 zlozylem i przyjeli (po potwierdzeniu pismenym - czyli ze
itp) wiec licza inaczej :)

8. Data: 2009-01-19 07:02:02

Od: Prussak <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"scorpio" <s...@p...onet.pl> wrote in

> 19 doatalem , 7 zlozylem i przyjeli (po potwierdzeniu pismenym - czyli
> ze itp) wiec licza inaczej :)

Muszę Cię rozczarować. Przyjęcie nawet za potwierdzeniem nie znaczy uznanie,
że nie przekroczyłeś terminu odwołania. Urzędnik musi każde pismo przyjąć,
nie ważne czy jest słuszne, czy też nie, czy termin odwołania został
przekroczny czy też nie i na każde takie pismo musi udzielić odpowiedzi.
Jeżeli minął termin odwołania, to odpisze, że nie mógł nadać biegu sprawie,
gdyż termin odwołania został przekroczony.

Uzbrój się w cierpliwość i walcz do upadłego.

Pozdrawiam
Prussak

Łóżko szpitalne dla chorego lezacego
pies przewodnik w markecie
Sprawny dojazd raz jeszcze
"widzenie" kolorow przez niewidomych
niepełnosprawna minister dojeżdża rowerem do pracy