Test ciążowy

11. Data: 2005-11-27 07:00:11

Temat: Re: Test ciążowy
Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-" <v...@w...pl> napisał ...

> spotkałem sie kiedys z dwudziałową macicą, kobieta będąc w ciązy
> menstuowała nadal, po czym zaszła w drugą ciążę z kilkunastotygodniową
> różnicą...

I był to przypadek 1na ... ?
Wstawiamy liczbę siedmio- czy ośmiocyfrową ?

Pozdrawiam !
Mała Mi

12. Data: 2005-11-27 12:15:03

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

- wrote:

> spotkałem sie kiedys z dwudziałową macicą, kobieta będąc w ciązy
> menstuowała nadal,

to ta menstruacja przebiegała tylko w jednym 'dziale' macicy???

dlaczego tak by miało być?
hormony regulujące cykl działają tak samo na jeden jak i drugi 'dział'
dwudziałej macicy..

podobnie progesteron 'z ciąży' hamuje menstruację w jednym jak i w
drugim 'dziale', wydaje mi się, że tak to powinno działać...

nie?

pzdr
murek

13. Data: 2005-11-27 16:02:21

Od: porshe <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mała Mi wrote:

> I nie powiedzieli na tych zajęciach, że terminy "okres" i "krwawienie"
> nie są synonimami ??? I że nie powinno się ich używać
> "jak kto woli" ? A może po prostu nie uważałeś.
> Każdy okres jest krwawieniem, nie każde krwawienie jest okresem.

czyli odkryłaś jedną z wielkich prawd tego świata....

> Krwawienie rzeczywiście nie jest żadnym wykładnikiem
> bycia/niebycia w ciąży. Jednak mówienie o "okresie w ciąży"
> świadczy o nieznajomości podstaw fizjologii kobiety.

Ależ nie świadczy - wczoraj byłem u prof. w celu oddania książki i
celowo go zapytałem. Powiedział, że w niektórych przypadkach
rozregulowania cyklu przez tabletki antykoncepcyjne można zajść w ciążę,
jednak dochodzi o owulacji (czemu ty tak starannie zaprzeczasz, sądząc
iż to niemożliwe), dochodzi do okresu, gdyż stężenie progesteronu jest
wystarczające wyłącznie w okolicach zagnieżdżenia embrionu, reszta
powierzchni macicy, szczególnie te oddalone fragmenty (przy szyjce
macicy) mogą ulegać normalnym zmianom cyklu miesięcznego, co tłumaczy
małą obfitość krwawienia....

P.S
Mi też się wydawało, że to niemożliwe by mieć okres i być w ciąży, bo
tak scholastycznie jest wszędzie napisane.
Poza tym nie wiem, co by się stało, gdyby ta druga komórka jajowa też
uległa zapłodnieniu....

> Pozdrawiam !

ja również

> Mała Mi

porshe

14. Data: 2005-11-29 15:31:37

Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "porshe" <a...@p...fm> napisał ...

> czyli odkryłaś jedną z wielkich prawd tego świata....

Wielkich jak wielkich, ale niektórym (np. koleżance
z drugiego po lewej) wciąż nieznanych. ;-)

> /.../ w niektórych przypadkach rozregulowania cyklu przez tabletki
> antykoncepcyjne można zajść w ciążę, jednak dochodzi o owulacji (czemu ty
> tak starannie zaprzeczasz, sądząc iż to niemożliwe),

Nie tyle ja, co książki. Pewnie pisane przez inne autorytety
niż rzeczony profesor.

> dochodzi do okresu, gdyż stężenie progesteronu jest wystarczające
> wyłącznie w okolicach zagnieżdżenia embrionu

Stężenie hormonu w określonej części macicy ... hm ...

Pozdrawiam !
Mała Mi

15. Data: 2005-11-29 17:02:24

Od: PorannaRosa <m...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia 27.11.2005 o godz. 17:02 *porshe* napisał(a):

> [...]
> powierzchni macicy, szczególnie te oddalone fragmenty (przy szyjce
> macicy) mogą ulegać normalnym zmianom cyklu miesięcznego, co tłumaczy

Przeczytaj co napisałeś jeszcze raz, zastanów się i zerknij do
publikacji medycznych.

--
* Pozdrowienia, PorannnaRosa *
* /odpisując na priv usuń invalid z adresu/ *

16. Data: 2005-11-30 18:40:48

Od: "-" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> podobnie progesteron 'z ciąży' hamuje menstruację w jednym jak i w drugim
> 'dziale', wydaje mi się, że tak to powinno działać...

prawda, ale tylko teoretycznie

Test ciążowy
WZW B - ciągłość cyklu szczepienia - pilne
Czy sąd lekarski może ukarać za głupotę?
Ciekawostka z lat 50-tych XXwieku
Trójglicerydy - mam już tego dość