zlamana reka

1. Data: 2005-11-25 16:39:10

Temat: zlamana reka
Od: "Marek" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie do ekspertow, ktorzy czesto doradzaja na tej grupie. Kolezanka
zlamala 2 tyg. temu reke w poblizu barku, przesuniecie katowe o ok. ~0.5
srednicy kosci. W szpitalu chcieli ja chyba skladac w narkozie, ale poniewaz
niedawno jadla, zalozyli jej gips i kazali pojawic sie po czterech dniach
naczczo. Gdy przyszla zrobili rentgen, spojrzeli i stwierdzili 'dobrze
jest'. Teraz dwa pytania:

1. Dlaczego kaza jej przychodzic na rentgen co tydzien? czy to nie
nadgorliwosc?

2. Na rentgenie z profilu widac miejsce zlamania, widac, ze dolna czesc
kosci nie jest ulozona idealnie rownolegle do gornej (aczkolwiek jest
znacznie lepiej niz bezposrednio po zlamaniu). Czy to napewno jest ok? Ma
zaciecie wspinaczkowe, wiec byloby niefajnie, jakby po zrosnieciu pojawily
sie jakies problemy ze sprawnoscia reki.

Postaram sie doslac skany rentgenow, ale chwilowo nie mam dostepu do skanera
(ani tez nie jestem pewien czy zwykle skanowanie poradzi sobie z materialem
polprzezroczystym).

Z gory dziekuje za porady,
Marek

2. Data: 2005-11-26 11:48:49

Temat: Re: zlamana reka
Od: Morris <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Marek napisał(a):
> [...]
> (ani tez nie jestem pewien czy zwykle skanowanie poradzi sobie z materialem

Częste kontrole maja na celu sprawdzenie ustawienia odłamow złamania i
zapewniam ze nie sa wynikiem nadgorliwości... :)
Czy leczona jest przez ortopede?
Czy unieruchomienie to "gips wiszący"?
Która część dokładnie jest złamana?
O wspinaczce na razie należy niestety zapomnieć...
Musze obejrzec zdjęcia proponuje zrobic aparatem cyfrowym na oknie lub
szybie podswietlonej od spodu. Postaraj sie zeby byly jak najbardziej
zblizone do oryginałów...
Zrost z pewnym presunięciem jest dopuszczalny ponieważ nie ma to wpływu
na póżniejsza funkcję kończyny oraz jej wygląd.

Morris

3. Data: 2005-11-26 12:19:08

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kolezanka zlamala 2 tyg. temu reke
(w nowej ortografii: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Hodzić nie umie ?
W pszedszkolu uczyli ją ortografii, a zapomnieli o hodzeniu ?

--
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
ktury ludzie ociężali umysłowo

4. Data: 2005-11-26 16:26:08

Od: "-" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Dlaczego kaza jej przychodzic na rentgen co tydzien? czy to nie
> nadgorliwosc?

rozumiem, że chodzi tutaj o niebezpieczeństwo szkodliwego promieniowania
rtg?
w tym przypadku statystyczne ryzyko wynikające z ekspozycji na
promieniowanie jonizujace jest nieporównywalnie niskie z ryzykiem złego
zrostu kości.

prosze sie nieobawiać, dawki są tak niewielkie, że na 99,9(9)% niezaszkodzi
to!

na inne pytania nieodpowiem, bo zajmuję sie tylko radiologią ;-)

Test ciążowy
Test ciążowy
WZW B - ciągłość cyklu szczepienia - pilne
Czy sąd lekarski może ukarać za głupotę?
Ciekawostka z lat 50-tych XXwieku