Test ciążowy

1. Data: 2005-11-25 14:58:33

Temat: Test ciążowy
Od: "dzangiel" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mojej dziewczynie spóznia się okres o 10 dni.
Zamierzaliśmy przeprowadzić test ciążowy.
Dzisiaj dostała krwawienie.
Czy jest sens wykonywać test ciążowy ?

dzangiel

2. Data: 2005-11-25 15:38:11

Temat: Re: Test ciążowy
Od: "Mir_Gdyr" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dzangiel" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> mojej dziewczynie spóznia się okres o 10 dni.
> Zamierzaliśmy przeprowadzić test ciążowy.
> [...]
Jak już dostała okres to po co wykonywać test ciążowy?
JG

3. Data: 2005-11-25 22:05:06

Od: porshe <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mir_Gdyr wrote:

> Jak już dostała okres to po co wykonywać test ciążowy?

bo niekiedy kobieta ma okres i jest w ciąży.... szczególnie tak się
dzieje po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych. miesiączki trwają
krótko i są mniej obfite

> JG
porshe

4. Data: 2005-11-26 09:11:30

Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "porshe" <a...@p...fm> napisał ...

> bo niekiedy kobieta ma okres i jest w ciąży....

To akurat nie jest możliwe. Okresu w ciąży mieć nie można.
Mogą się natomiast zdarzyć krwawienia, błędnie brane
za miesięczne (czyli tzw. okres).

Pozdrawiam !
Mała Mi

5. Data: 2005-11-26 11:19:59

Od: porshe <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mała Mi wrote:

> To akurat nie jest możliwe. Okresu w ciąży mieć nie można.
> Mogą się natomiast zdarzyć krwawienia, błędnie brane
> za miesięczne (czyli tzw. okres).

z tego co mi zabel mówił (ten prof z poznania i wrocławia, do spraw
histologicznych), to jest możliwa owulacja nawet po rozpoczęciu ciąży.
niekiedy to zbyt niski poziom hormonow hamujacych, a kiedy indziej coś
innego. nie mniej nie wiecej, tylko zdanie, ze "okresu w ciazy miec nie
mozna" jest niestety błędne.

P,S krwawienia z taką regularnością? zadziwiające...
P.S.2 moja współlokatorka miała okres, poszła do ginekologa po tabletki
antykoncepcyjne, a on jej powiedział, że jest w 3 miesiącu... przypadek
z drugiego pokoju po lewej. Poza tym jak odróżnić krwawienie od
miesiączki skoro dla większości kobiet to jedno i to samo (chyba? nie
jestem kobietą).

> Pozdrawiam !
również

> Mała Mi
porshe

6. Data: 2005-11-26 12:14:01

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

porshe wrote:

> z tego co mi zabel mówił (ten prof z poznania i wrocławia, do spraw
> histologicznych), to jest możliwa owulacja nawet po rozpoczęciu ciąży.

to ciekawa koncepcja, bo z tego co się orientuje to progesteron
(niezbędny do utrzymania ciąży) hamuje owulację, więc jeśli wstępuje
owulacja, to znaczy że nie ma wystarczającej ilości progesteronu. A to
prawie na pewno świadczy o tym, że już nie ma ciąży...

> nie mniej nie wiecej, tylko zdanie, ze "okresu w ciazy miec nie
> mozna" jest niestety błędne.

i znów ciekawostka...
'okres', czyli krwawienie menstruacyjne, to złuszczanie się nabłonka
endometrium, w którym to zagnieżdża się zarodek. jeżeli to endometrum
się złuszczy to zarodek nie ma się gdzie zagnieździć i nie ma ciąży...

krwawienie w czasie spodziewanej miesiączki może być tzw. reakzją
lakunarną... która występuje ok. 13 - 15 dnia od zapłodnienia (i dlatego
'trafia' w czas 'okresu')

pzdr
murek

7. Data: 2005-11-26 13:37:17

Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "porshe" <a...@p...fm> napisał ...

> jak odróżnić krwawienie od miesiączki skoro dla większości kobiet to jedno
> i to samo (chyba? nie jestem kobietą).

Czasami bardzo trudno jest "na oko" odróżnić.
I stąd właśnie głębokie zakorzenienie mitu
o rzekomych miesiączkach podczas ciąży.
Paparte "przykładami z życia" koleżanek
z pokoju obok. Albo drugiego po lewej. ;-)
A dyskusję o miesiączkach należałoby poprzedzić
zapoznaniem się z definicją miesiączki.
Bo wcale nie regularność stanowi jej najistotniejszą cechę.

Pozdrawiam !
Mała Mi

8. Data: 2005-11-26 21:29:56

Od: porshe <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mała Mi wrote:

> Czasami bardzo trudno jest "na oko" odróżnić.
> I stąd właśnie głębokie zakorzenienie mitu
> o rzekomych miesiączkach podczas ciąży.

wiesz, ja tej podpaski pod mikroskop nie wkładałem, żeby się doszukać
komórki jajowej :) bazuję na tym co powiedziała koleżanka a ona
twierdziła po prostu, że ma okres... chyba wie jak to wygląda w wieku 26
lat...

> Paparte "przykładami z życia" koleżanek
> z pokoju obok. Albo drugiego po lewej. ;-)
> A dyskusję o miesiączkach należałoby poprzedzić
> zapoznaniem się z definicją miesiączki.

miałem to na zajęciach (cykl miesiączkowy - histologia, hormony, żeński
układ płciowy etc) 2 tyg temu. Właśnie tam było powiedziane, że okres
(czy jak wolisz krwawienie) nie jest miarodajnym wykładnikiem bycia/nie
bycia w ciąży

> Bo wcale nie regularność stanowi jej najistotniejszą cechę.

No oczywiście, ale w 'miarę' regularnie się pojawia, a nie dajmy na to
co trzy dni? takie cotrzydniowe bym nazwał krwawieniem, natomiast przy
comiesięcznym możnaby już się zastanawiać.

> Pozdrawiam !
> Mała Mi

porshe

9. Data: 2005-11-26 22:05:52

Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "porshe" napisał ...

> bazuję na tym co powiedziała koleżanka a ona twierdziła po prostu, że ma
> okres...

Koleżanka się myliła. Po prostu.
Radziłabym bazować jednak na nieco solidniejszych źródłach wiedzy.

> [...]
> jak wolisz krwawienie) nie jest miarodajnym wykładnikiem bycia/nie bycia w

I nie powiedzieli na tych zajęciach, że terminy "okres" i "krwawienie"
nie są synonimami ??? I że nie powinno się ich używać
"jak kto woli" ? A może po prostu nie uważałeś.
Każdy okres jest krwawieniem, nie każde krwawienie jest okresem.
Krwawienie rzeczywiście nie jest żadnym wykładnikiem
bycia/niebycia w ciąży. Jednak mówienie o "okresie w ciąży"
świadczy o nieznajomości podstaw fizjologii kobiety.

Pozdrawiam !
Mała Mi

10. Data: 2005-11-27 00:42:08

Od: "-" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapoznaniem się z definicją miesiączki.
> Bo wcale nie regularność stanowi jej najistotniejszą cechę.

spotkałem sie kiedys z dwudziałową macicą, kobieta będąc w ciązy menstuowała
nadal, po czym zaszła w drugą ciążę z kilkunastotygodniową różnicą...
oczywiście wiemy, że nieskończyło sie to dobrze dla płodów :-(

Test ciążowy
WZW B - ciągłość cyklu szczepienia - pilne
Czy sąd lekarski może ukarać za głupotę?
Ciekawostka z lat 50-tych XXwieku
Trójglicerydy - mam już tego dość