| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2004-06-23 07:21:34
Temat: Test drzewaWitam,
Test rysowania drzewa - czy mozecie cos napisac o jego interpretacjach?
Dzieki,
latet
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
1. Data: 2004-06-23 08:22:02
Temat: Re: Test drzewaWed, 23 Jun 2004 09:21:34 +0200, na pl.sci.psychologia, latet napisal(a):
> Test rysowania drzewa - czy mozecie cos napisac o jego interpretacjach?
Ja nie za wiele.
--
Logan http://www.logan.31337.pl/ [GG: 3507735]
"krotko mowiac, jestes pojebany" Oloix - psp 18.06.2004
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=445
976
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-06-23 08:40:24
Temat: Re: Test drzewa >Test rysowania drzewa - czy mozecie cos napisac o jego interpretacjach?
>
> Dzieki,
>
> latet
A czy to nie jest metoda zastrzezona tylko dla psychologow?? :)
Sa fajne kursy dot. tej metody. Trudno napisac to tak w dwoch zdaniach...
--
Magda
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-06-23 13:07:38
Temat: Re: Test drzewa
Użytkownik "latet" <l...@r...pl> napisał w wiadomości
news:cbbb28$r9l$1@host102-ursus.spray.net.pl...
> Witam,
>
> Test rysowania drzewa - czy mozecie cos napisac o jego interpretacjach?
>
> Dzieki,
>
> latet
>
>
Jak wyjdzie ogórek to znaczy że nie umiesz rysować :-)
A tak poważnie to im więcej szczegółów tym bardziej inteligentny
(prawdopodobnie) człowiek. Jeśli jest malutkie i niewyraźne, to osoba
lękliwa i nieśmiała, jak kożenie są na górze to pewnie informatyk ;-) itd...
Tyle wiem, może ktoś uzupełni ??
Adrian
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-06-23 14:03:01
Temat: Re: Test drzewa
Użytkownik "latet" <l...@r...pl> napisał w wiadomości
news:cbbb28$r9l$1@host102-ursus.spray.net.pl...
> Witam,
>
> Test rysowania drzewa - czy mozecie cos napisac o jego interpretacjach?
>
> Dzieki,
>
> latet
>
>
ARBOR JUNGI
Zenon Waldemar Dudek
"albo albo" Warszawa 1991
Drzewo to, moim zdaniem, pewien ład. Ale ład jest tutaj jednością, która
scala to, co różnorodne. Na jednej gałęzi ptak uwił gniazdo, a na drugiej
gniazda nie ma. Na jednej są owoce, na innej - nie. Jedna rośnie ku niebu,
druga chyli się ku ziemi.
(A. de Saint-Exupery)
DRZEWO JAKO SYMBOL OSOBOWOŚCI
Drzewo jest jednym z wielu symboli przedstawiających różne aspekty życia
człowieka - jego narodziny w łonie kultury, dojrzewanie oraz rozwój.
Występuje ono w opowieściach mitologicznych, przypowieściach religijnych, w
sztuce, obrazach sennych i jest m. in. symbolem wzrostu, osi świata, życia
kosmicznego, boskiego prawa; piękna i poezji; kary, krzyża i szubienicy;
odkupienia, nadziei i bogactwa; energii, radości, płodności, odrodzenia,
nieśmiertelności itd.
Drzewo panuje w królestwie roślin jak lew w królestwie zwierząt. Bywa ono
siedzibą elfów, duchów, chochlików, krasnoludków. Łączy w sobie siły ziemi
(korzenie) i nieba (korona). Święte drzewa czczono jako bogów, były to
pierwsze świątynie człowieka. Poszczególne kultury czciły swoje drzewo:
buddyści figowiec indyjski (bo), pod którym Budda doznał oświecenia;
Germanowie dąb, Japończycy bambus, Grecy święte gaje, a szczególnie figę;
Żydzi oliwkę i winorośl, Celtowie leszczynę. Biblia łączy z drzewem prawo
poznania dobrego i złego oraz grzech pierworodny Adama i Ewy. Do drzewa
przyrównywane jest także Królestwo Boże, w którego cieniu mają schronienie
wszystkie narody.
W tradycji indyjskiej drzewo odwrócone do góry korzeniami symbolizowało
Kosmos. Gałęziami tego drzewa wg Upaniszad są: powietrze, ogień, woda i
ziemia. W mitologii mezopotamskiej drzewo symbolizowało życie, a spożywanie
jego owoców zapewniało nieśmiertelność. Również w greckim micie o Gaju
Hesperyd jest mowa o drzewie ze złotymi jabłkami, które zapewniały bogom
nieśniertelność. Celtyccy druidowie, starożytna kasta kapłańska posiadająca
wiedzę na temat magii, ruchów gwiazd i ludzkiej duszy, stworzyła swoistą
charakterystykę psychologiczną, nawiązującą do różnych gatunków drzew. Jest
ona zawarta m. in. w tzw. horoskopie galijskim, który na podstawie daty
urodzenia określa osobowość człowieka.
ARBOR JUNGI
Jesteś tylko drogą i przejściem i naprawdę możesz żyć tylko tym, co
przemieniasz. Drzewo przemienia ziemię w konary. Pszczoła - kwiaty w miód. A
twoja praca - marną ziemię w zboże jasne jak pożar.
(A. de Saint Exupery)
"Drzewo Junga" (arbor Jungi) to symboliczny obraz struktury i funkcji
psychicznych człowieka, opracowany w oparciu o teorię Junga. Autor ten
zwraca szczególną uwagę na kulturowe korzenie egzystencji człowieka i
twierdzi, że każdy posiada zalążki wartości niezbędnych do rozwoju (tj.
archetypy). Nie zawsze jednak człowiek zdaje sobie sprawę z ich istnienia.
Aby do nich dotrzeć, trzeba zwrócić swoją świadomość (ego) nie tylko w
stronę świata zewnętrznego, lecz także ku swemu wnętrzu, ku nieświadomości
zbiorowej. W istocie rzeczy bowiem korzenie osobowości tkwią w
nieświadomości, w tajemniczych pokładach duszy. Podobnie drzewo bierze swój
początek z obumierającego ziarna puszczającego korzenie pod ziemią. Tam
znajduje się mineralna pożywka dla pnia, liści i gałęzi; dla świadomego
poczucia, kim jestem, aktywności funkcji psychicznych i twórczości.
Rozwój korzeni, mimo że stanowi niewidoczną stronę wzrostu, stwarza podstawy
do ekspansji drzewa-osobowości w świecie zewnętrznym. Wprawdzie mocne
korzenie w sprzyjających okolicznościach okazują się nieprzydatne, ale
wystarczy silniejsza burza, ostrzejszy wiatr, aby przekonać się jaką wartość
posiada solidne osadzenie w ziemi, w kulturze, która rodzi i wychowuje
człowieka. Puszczanie korzeni w głąb siebie jest więc dobrym zabezpieczeniem
przed niestabilnością tego, co rozwinęliśmy na powierzchni (świadomość
indywidualną).
Sięganie do źródeł daje nie tylko zabezpieczenie przed trudnymi i
niesprzyjającymi sytuacjami. Pozwala wysoko rozwinąć pień i gałęzie korony
drzewa (świadomość indywidualną i jej funkcje orientujące). To z kolei daje
pełniejszy kontakt ze światem zewnętrznym (z kulturą) i ułatwia dostęp do
słońca. Drzewo-osobowość asymiluje więcej energii, z której korzystają także
korzenie, cała struktura.
Rozwój indywidualności (pień) i penetracja ku źródłom podstawowych przeżyć
uwarunkowanych archetypami (korzenie) są więc ściśle ze sobą powiązane i
tylko ze względu na kierunek są przeciwstawne (w ramach calościowego rozwoju
uzupełniają się). Koncentracja na rozwoju nadziemnej części drzewa (ego,
funkcje ego, fasada) odpowiada orientacji ekstrawertywnej. Kierowanie
energii głównie ku korzeniom (wnętrze, nieświadomość) - introwertywnej.
Postawy te stanowią opozycje dynamiczne (funkcjonalne, komplementarne).
Każde drzewo-osobowość posiada wrodzony typ wzrostu: ekstrawertywny lub
introwertywny. Zarazem trzeba zaznaczyć, że w procesie rozwoju naprzemiennie
może dominować raz jedna, raz druga tendencja, a dzięki temu dokonuje się
ich równoważenie. Naturalnym tego przykładem jest wiosenna ekspansja drzew
(młodość, poznawanie świata), a z drugiej strony zimowe uśpienie (relaks,
odpoczynek, refleksja nad życiem i sobą).
Z czterech głównych konarów drzewa niezbędnych do orientacji w
rzeczywistości (myślenie, uczucia, intuicja i percepcja) dwa spełniają rolę
wylącznie asymilacyjną - treści bezpośrednie, zmysłowe odbiera funkcja
percepcji; treści ukryte, niejednoznaczne rejestruje funkcja intuicji. Dwa
pozostałe konary nie tylko odbierają określone bodźce, ale nadają im
wartość: subiektywną (uczucie) albo obiektywną (myślenie). Intuicyjne i
percepcyjne dane uzyskują trwalszą wartość przez uczuciowe i intelektualne
ich uporządkowanie.
Asymilacja informacji jest jak przyjmowanie energii słonecznej i
wbudowywanie jej do chlorofilu (percepcja i intuicja), ale kierowanie tej
energii do określonych części drzewa i regulowanie wzrostu pnia (ego) zależy
od stopnia rozwoju i sprawności konarów wartościujących (racjonalnych według
Junga) - uczuć i myślenia. Nadmiar i niedobór informacji mogą zakłócać
sprawność myślenia i czytelność uczuć. Współdziałanie konarów asymilujących
i wartościujących określa stopień integracji widocznej części drzewa.
Rolę nadrzędnego regulatora funkcji całego drzewa pełnią główne korzenie
(archetypy), jako wartości wyższego rzędu. Są one jak kodeksy wyższych praw
zdolne uporządkować funkcję całego drzewa-osobowości, nawet w sytuacjach
ekstremalnych. Utrata liści, większości gałęzi, a nawet poważne uszkodzenie
pnia nie powodują obumarcia drzewa, jeśli korzenie jego siegają do źródeł
(czerpią energię z archetypów). To archetypy, a nie ego (pień), zapewniają
trwałość drzewa mimo zmian w środowisku.
Archetypy są jak źródła szlachetnych minerałów, niezbędnych do
funkcjonowania i rozwoju drzewa-osobowości. Jeśli pień drzewa (ego) ma do
nich dostęp, rozwija się ono szeroko i wysoko. Zrozumienie siebie i kultury
w oparciu o archetypy dopełniają się. Człowiek może odradzać się jak kwiat,
który wyrasta z nasienia na wiosnę, a w kolejnych cyklicznych przemianach
wszechstronnie wzbogacać swoje wnętrze oraz powiązania ze światem podziemnym
i środowiskiem ziemskim.
Kora drzewa ochrania pień, a liście i drobne gałązki asymilują to, co
potrzebne jest ze świata zewnętrznego. Odarcie z kory (fasady) rani
bezposrednio pień (świadomość indywidualną). Brak ochronnej warstwy
fasadowej (maski) naraża na przykre urazy przy niewielkich nawet
trudnościach zewnętrznych. Długotrwałe pozbawienie fasady sprawia, że ego,
jak nagi pień, wyrodnieje. Z drugiej strony zbyt gruba warstwa ochronna
(kora-fasada) czyni ego zupełnie niewrażliwym na zmiany w otoczeniu. Jest
oznaką przedwczesnego starzenia się drzewa-osobowości. Zachowana wrażliwość
pozwala reagować na świeże, ożywcze wiatry. Każdemu człowiekowi udziela
inwencji i po części czyni artystą, twórcą i żywym uczestnikiem współczesnej
mu kultury. Psychologiczna sylwetka człowieka w oparciu o podstawowe
odkrycia Junga i w odniesieniu do symbolu drzewa przedstawiona jest poniżej.
Jest to wizja otwarta i wymagająca dalszego rozwinięcia.
Jest ład w drzewie, choć składa się z korzeni, pnia, gałęzi, liści i
owoców - i jest ład w człowieku, choć jest w nim umysł i serce; i człowiek
nie ma być ograniczony do jednej funkcji jak do uprawy ziemi czy
przedłużania gatunku, ale ma być tym, który zarazem orze i modli się, kocha
i opiera miłości, pracuje i wypoczywa, i słucha wieczornych piosenek.
(A. de Saint-Exupery)
STRUKTURA I FUNKCJA OSOBOWOŚCI
NA PRZYKŁADZIE SYMBOLU DRZEWA
1.
Pień - ego (świadomość indywidualna), centrum świadomości rozwijającej się w
zderzeniu ze światem zewnętrznym; ośrodek życia indywidualnego,
przyswajający wartości zbiorowe (kulturowe i naturalne). Im więcej pień
przyswaja z otoczenia oraz z głębi ziemi, tym większą energią dysponuje.
Siła ego opiera się na samoświadomości oraz zrozumieniu przez doświadczenie
procesów naturalnych - ciała, i kulturowych - sztuki, religii, obyczajów.
2.
Konary drzewa - funkcje orientujące świadomości (funkcje ego). Jung uważa,
że do pełnej, całościowej, komplementarnej orientacji w rzeczywistości
niezbędne jest rozwinięcie czterech funkcji - konarów drzewa-osobowości:
percepcji i intuicji (dają informacje bezposrednie i pośrednie) oraz
myślenia i uczucia (wartościowanie obiektywne i subiektywne). Uczucia
wartościują przeżycia w subiektywnym powiązaniu z ludźmi i wydarzeniami, np.
lubię, kocham, podoba mi się. Myślenie natomiast obiektywizuje i abstrahuje.
A.
Konar główny (wyrastający z pnia) - funkcja dominująca, najsilniej
rozwinięta i najbardziej identyfikowana z ego. Konar główny kształtuje się
zwykle na wzór warunków panujących w danym środowisku, np. w rodzinie albo
jest determinowany predyspozycjami naturalnymi, np. temperamentem.
B.
Konary podrzędne - funkcje niższe, w dużym stopniu nieświadome (w słabym
powiązaniu z ego), ujawniają swoją specyfikę w sytuacjach nietypowych, mogą
zaskakiwać otoczenie, jak i samo ego. Funkcja najniższa traktowana jest
nieraz przez ego jak kozioł ofiarny. Świadczy to o odrzucaniu najsłabiej
rozwiniętej funkcji, np. niekiedy uczucie jest traktowane jako źródło
niepowodzeń, a intelekt ma wartość pozytywną - intuicja jest tłumiona, a
zmysłowość wzmacniana.
3.
Kora, liście, gałązki - fasada (świadomość kolektywna), pochodna od ego.
Spełnia trzy zasadnicze funkcje: ochrania, służy adaptacji do otoczenia i
asymiluje wartości zewnętrzne. Zmienia się zależnie od warunków
zewnętrznych, cyklów biologicznych (klimat, pory roku, wiek). Z wiekiem
obniżają się możliwości adaptacji i asymilacji, usztywniają się możliwości
obronne (fasada usztywnia się i "grubieje"). Pękniecia kory (fasady)
narażają pień (ego) na urazy. Ogołocenie z liści skazuje pień na korzystanie
wyłącznie z wewnętrznych zapasów. Ego staje wtedy przed problemem, jak
bronić się i jak zachować wrażliwość. Może zamykać się w sobie lub niszczyć
wrażliwość. Pień posiadający solidne wnętrze jest mniej uzależniony od
posiadanej fasady - drzewo może być silne i okazałe bez liści i twardej,
grubej kory.
4.
Owoce, kwiaty - twórcze ekspresje i emanacje drzewa-osobowości. W wielu
cyklach życia biologicznego, społecznego i duchowego drzewo-osobowość
zamienia swoją energię na wytwory o trwałej wartości. Liczy się nie tylko
oryginalność, ale także powszechna wartość owoców życia. Drzewo uzyskuje
poczucie spełnienia, a otoczenie wzbogaca się o ich piękno, użyteczność i
symboliczne znaczenie.
5.
Pędy, korzonki (wyrastające poza pniem) - instynkty, popędy o
jednobiegunowej, zdeterminowanej energetycznie orientacji. Szybko zmierzają
do ekspresji, bez więzi z pniem są niezdolne do wydania owoców. W ramach
pnia (w związku z potrzebami ego) i pod kontrolą konarów wartościujących
(uczucie, myślenie) stanowią bardzo dynamiczny i konstruktywny element
realizacji osobowości. Wyraz witalności i dynamizmu drzewa-osobowości.
6.
Nadłamane gałęzie, wyizolowane korzenie - kompleksy, nieproduktywne, ale
czerpiące dużo energii i angażujące dużo wysiłku całego drzewa-osobowości
odpryski, skazane na obumarcie lub przetworzenie. Osłabiają dynamikę
wzrostu, dają się we znaki szczególnie w warunkach krytycznych. Kompleksy w
części jawnej (świadomej) dają szansę odrodzenia, przepracowania, natomiast
pod ziemią (w nieświadomości) prowadzą do degeneracji i patologicznego
przystosowania drzewa-osobowości. Kiedy aktywność i uwaga drzewa-osobowości
koncentruje się wokół części słabej i chorej, przeżywa ono dramat.
Przywiązanie do kompleksów oznacza w istocie podporządkowanie się siłom
degeneracji. Z drugiej strony poswięcenie właściwej uwagi kompleksom może
być etapem odkrywania prawdy i ukrytych korzeni (archetypów).
7.
CIEŃ - stłumienia, odpadki przemiany materii, nieużywane części drzewa,
gromadzące się tuż pod powierzchnią ziemi. Nadmiar odpadków grozi zatruciem
korzeni i odcięciem pnia drzewa (ego) od głębszych pokładów, skąd korzenie
czerpią cenne substancje mineralne. Cień odgradza od archetypów, jeśli
wywołuje lęk. Zaakceptowany i systematycznie przetwarzany na użytek
drzewa-osobowości wzmaga jego odporność na zjawiska destruktywne w otoczeniu
i we wnętrzu. Izolacja od Cienia odcina od wszystkiego, co nieznane - życie
i wzrost drzewa zostają skazane na siły pnia i korony (wąsko pojęta
świadomość). Cień jest wyjątkowo pouczającym archetypem dla świadomego "ja".
Jest wyrazicielem jego słabej części. Daje znać o sobie w najmniej
przewidywanych momentach i w sposób przeciwny do woli pnia (ego), podobnie
jak wszystko, co skrycie niszczeje, zużywa się czy gnije.
Zrozumienie Cienia daje wgląd we względność przeciwieństw, m. in. takich jak
śmierć-życie. To, co obumierające, może być wykorzystane przez żywy organizm
człowieka. Nie należy tego traktować jako strat przeszłości, ale jako
możliwy zysk przyszłości. Odwrotnie strona życia, jak cień, uzupełnia jasną,
świadomą jak tło figurę.
8.
Korzenie główne - archetypy, sięgające do kolejnych warstw podziemia -
nieświadomości; zawierają podstawowe wartości kultury zbiorowej. Pozwalają
na duchowe osadzenie w sprzecznych warunkach i tendencjach. Są źródłem mocy
wewnętrznej drzewa-osobowości.
ANIMA-ANIMUS - nasiona przeciwnej płci w drzewie-osobowości, pierwiastek
męski w organizmie żeńskim, a żeński w męskim. Korzystanie z wartości
przeciwstawnych daje niezależność względem odmiennego pierwiastka oraz
umożliwia jego zrozumienie na głębszym poziomie.
Anima daje męskiemu drzewu wewnętrzne lustro psychiczne, reprezentuje typowe
żeńskie cechy. Dialog z elementem żeńskim odbywa się u mężczyzny
nieustannie: tak w relacji zewnętrznej, jak i wewnętrznej. Podobnie u
kobiety - Animus reprezentuje w niej pierwiastek męski i umożliwia z nim
wewnętrzny dialog, a także zewnętrzne porozumienie psychiczne z męzczyzną.
STARY MĘDRZEC - archetyp duchowej wolności, symbol wspólnoty gatunkowej.
Poprzez Starego Mędrca drzewo-osobowość doświadcza głebokiej jedności ze
wszystkimi przedstawicielami gatunku i korzysta ze źródła wspólnych
wartości. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie duchowej mądrości, a ta
udziela wewnętrznej mocy, daru przewidywania w czasie i przestrzeni,
umiejętności wznoszenia się ponad przeciwieństwa. Stary Medrzec jest
duchowym rozwinięciem korzenia męskiego.
WIELKA MATKA - archetyp życia i natury. Dzięki dotarciu do źródeł tego
archetypu drzewo-osobowość może czerpać wartości z samego faktu życia, a
więc wspólnoty całej natury i życia całego kosmosu. Wielka Matka udziela
drzewu-osobowości przekonania, że natura w swej istocie jest niesmiertelna.
Samo drzewo może doświadczyć, że jest manifestacją czystego źródła czyli
nieśmiertelności natury. Korzeń Wielkiej Matki rozwija się z linii żeńskiej.
JAŹŃ - duch drzewa, ziarno wieczności zawierające pełny materiał genetyczny
odradzający się w owocach; archetyp całości i doskonałości
drzewa-osobowości. Symbol dynamicznej jedności części nadziemnej (pień i
korona drzewa, świadomość) i podziemnej (korzenie, nieświadomość). Synteza
tego, co indywidualne i wspólne. Jednoczy wszelkie tendencje i orientacje w
drodze do celu rozwoju drzewa-osobowości. Poprzez jaźń drzewo-osobowość
doświadcza więzi z wyższą rzeczywistością i nabiera przekonania, że jest jej
integralną częścią. Stanowi źródło terapeutycznych przemian i scalających
przeżyć duchowych.
Jesteś konarem drzewa, które tobą żyje.
Jesteś związany z drzewem. Ono stało się twoim zadaniem.
Jeśli korzeń powie: "Zbyt dużo dostarczyłem soków", drzewo umrze.
Nie można nagromadzić na zapas czujnych kroków strażnika.
Nie można nagromadzić na zapas uderzeń serca.
(A. de Saint-Exupery)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-06-23 14:59:07
Temat: Re: Test drzewa
> Test rysowania drzewa - czy mozecie cos napisac o jego interpretacjach?
test drzewa to jeden z wielu testów projekcyjnych, których interpretacja
jest nieprecyzyjna. Służy do tego liczący kilkadziesią stron
podręcznik - instruktaż możliwych schematycznych ocen, także nie sądzę,
aby można było to nazwać interpretacja.
Jeśli drzewo stało prosto na wyznaczonym podłożu, miało pień,
proporcjonalne
doń konary i gałęzie, oraz zielone liście to właśnie jest schematyczne
odzwierciedlenie drzewa, jakie każdy w miarę normalny człowiek mógłby
narysować.
Interpretacja testu zależy głównie od doświadczenia zawodowego psychologa,
a także jego nastroju w dniu przeprowadzania testu.
Pozdrawiam
K.N.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-06-23 22:51:06
Temat: Re: Test drzewa> > Test rysowania drzewa - czy mozecie cos napisac o jego interpretacjach?
>
> Ja nie za wiele.
to po jaka cholere sie odzywasz???
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-06-24 07:18:49
Temat: Re: Test drzewaThu, 24 Jun 2004 00:51:06 +0200, na pl.sci.psychologia, Nefryt napisal(a):
>>> Test rysowania drzewa - czy mozecie cos napisac o jego interpretacjach?
>> Ja nie za wiele.
> to po jaka cholere sie odzywasz???
A Ty?
--
Logan http://www.logan.31337.pl/ [GG: 3507735]
"krotko mowiac, jestes pojebany" Oloix - psp 18.06.2004
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=445
976
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-06-24 07:37:46
Temat: Re: Test drzewa
Użytkownik "Logan" <f...@e...pl> napisał w wiadomości
news:8i7zg28wixf5.17d091i86ng1c$.dlg@40tude.net...
> Thu, 24 Jun 2004 00:51:06 +0200, na pl.sci.psychologia, Nefryt napisal(a):
>
> >>> Test rysowania drzewa - czy mozecie cos napisac o jego
interpretacjach?
> >> Ja nie za wiele.
> > to po jaka cholere sie odzywasz???
>
> A Ty?
Nie zadawaj zbyt trudnych pytań, bo się zniechęci :-)
Na post po zbóju zaprosił
P.D.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-06-24 08:19:00
Temat: Re: Test drzewaThu, 24 Jun 2004 09:37:46 +0200, na pl.sci.psychologia, Przemysław Dębski
napisal(a):
>>>> Ja nie za wiele.
>>> to po jaka cholere sie odzywasz???
>> A Ty?
> Nie zadawaj zbyt trudnych pytań, bo się zniechęci :-)
A Ty, Zbóju?
Po jaką cholerę się odezwałeś? ;)
--
Logan http://www.logan.31337.pl/ [GG: 3507735]
"krotko mowiac, jestes pojebany" Oloix - psp 18.06.2004
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=445
976
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |