Tipy kuchenne.

11. Data: 2011-11-14 10:13:48

Temat: Odp: Tipy kuchenne.
Od: "Rafi" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:tugivnvrpoms.1l52etw5pymzu.dlg@40tude.net...
> Jak idealnie wyłożyć papierem formę do pieczenia.
=

ciach

Witam wszystkich.
Dużym ułatwieniem w wykładaniu formy papierem jest jego dokładne zwinięcie w
kulkę (tak jak kiedyś się to robiło w szkole by w kogoś rzucić ;) ) i
następnie dokładne zmoczenie pod kranem z ciepłą wodą. Papier robi się
bardzo podatny na układanie i przylega do ścianek i dna formy. Nie utrudnia
to jego nasmarowaniu, olejem, masłem, czy innymi tłuszczami.

Pozdrawiam
Rafi

12. Data: 2011-11-14 11:21:22

Temat: Re: Odp: Tipy kuchenne.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

=

> [...]
> bardzo podatny na układanie i przylega do ścianek i dna formy. Nie utrudnia
> to jego nasmarowaniu, olejem, masłem, czy innymi tłuszczami.

Bardzo ciekawy pomysł - na pewno wypróbuję :-)

13. Data: 2011-11-14 12:45:54

Temat: Re: Tipy kuchenne.
Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bardzo podatny na układanie i przylega do ścianek i dna formy. Nie
> utrudnia to jego nasmarowaniu, olejem, masłem, czy innymi tłuszczami.

Byłam przekonana, że papier do pieczenia jest właśnie po to, żeby już nie
trzeba było niczego smarować tłuszczem.
W każdym razie ja nie smaruję niczym i nic się nie przypieka ani nie
przypala.

N.

14. Data: 2011-11-14 13:52:09

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-14 13:45, Nixe pisze:

> Byłam przekonana, że papier do pieczenia jest właśnie po to, żeby już
> nie trzeba było niczego smarować tłuszczem.

Ojtam, ojtam.
Ja na teflonie też - bywa - smażę z tłuszczem ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

15. Data: 2011-11-14 14:17:03

Od: "Rafi" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> trzeba było niczego smarować tłuszczem.
> W każdym razie ja nie smaruję niczym i nic się nie przypieka ani nie

Czasem by potrawa zbyt sucha nie była dodaje troche tłuszu ;)

Rafi

16. Data: 2011-11-14 16:34:22

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

=

> [...]
> Papier robi się bardzo podatny na układanie i przylega do ścianek i
> dna formy. Nie utrudnia to jego nasmarowaniu, olejem, masłem, czy

A czy przypadkiem specjalny papier do pieczenia, który jest
zaimpregnowany, nie straci swoich właściwości po takiej "obróbce", jaką
proponujesz?

Nie rozumiem w ogóle, na czym polega problem z tym wykładaniem blachy
papierem. Ja ucinam zwykle kawał papieru trochę dłuższy od blachy i
wykładam, robiąc tzw. zakładki w rogach, tak jakbym pakowała prezent,
tylko od środka. ;)

Ewa

17. Data: 2011-11-17 17:25:06

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawiesinę do zaprawiania zup i sosów...
> =====================================
> ...błyskawicznie robi się w słoiku twist: wlać odp. ilość wody i wsypać

gorąca może być?

> Identycznie robię winegret - szejkując wszystkoie składniki w słoiku aż
> się
> połączą i sos zgęstnieje.

podaj jakie składniki składasz

18. Data: 2011-11-17 22:59:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Nov 2011 18:25:06 +0100, lamia napisał(a):

> gorąca może być?

Nienie, tylko zimna lub letnia.

> podaj jakie składniki składasz

Oliwa i ocet winny jak 5:2, sól, szczypta cukru, przeważnie też czosnek
granulowany lub świeży rozdrobniony, pieprz zielony zmielony, inne
przyprawy zależnie od przepisu i smaku (bazylia itp zioła). Wszystko daję
do słoika, zakręcam mocno i wstrząsam lekko, po czym zostawiam na pół
godziny aby przyprawy namokły i puściły smaki.
No i potem szejkuję trzymając słoik obiema rękami dla bezpieczeństwa, ale
tak mocno, żeby wszystko się dobrze obijało wewnątrz słoika.
Wypraktykowałam, że najlepiej wstrząsać w linii przebiegającej przez "oś"
słoika, słoik trzymając przed sobą m.w. pod kątem 45 stopni w stosunku do
poziomu, z zakrętką skierowaną w dół. No ale jak komu wygodnie, byleby
mocno.

19. Data: 2011-11-24 17:55:03

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyprawy zależnie od przepisu i smaku (bazylia itp zioła). Wszystko daję
> do słoika, zakręcam mocno i wstrząsam lekko, po czym zostawiam na pół

chyba tak zacznę - zwykle robię winegert już 'na saładce'..

Polecam dodaj balsamic di modena (koniecznie bezwględnie wersja gęsta (Casa
Rinaldi), nie taka płynna) -
(najlepiej zamiast octu - wtedy dodaj również cytrynę (no oczywiście jak
ktoś lubi może i chce).

> z zakrętką skierowaną w dół
he he : ]]]]]]] - to już jest na granicy 'wooodooo kuchennee' : >
ale dzięki za wyczerpującu przyjazny opis.

20. Data: 2011-11-25 00:34:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Nov 2011 18:55:03 +0100, lamia napisał(a):

> Polecam dodaj balsamic di modena (koniecznie bezwględnie wersja gęsta (Casa
> Rinaldi), nie taka płynna)

Od lat stosuję ocet balsamiczny z Modeny. Tu - biały, to jasne.

Paprykarz - który najlepszy?
Ask a DeckerSlut for Oral "Jism-Swallowing" Sex
Dlaczego pasztet wychodzi za kruchy?
Wędlinki :-/
masło - ciąg dalszy