Tluste jablka? :(

1. Data: 2000-06-27 08:46:24

Temat: Tluste jablka? :(
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Czy ktos moze mi wyjasnic jedna rzecz? Otoz, od jakiegos czasu, jak
kupie jablka (niewazne jakiej
"marki" i jaki gatunek), to ich skorka jest tak tlusta, ze w zaden
sposob nie mozna tego zmyc pod biezaca czysta woda (a plynem do mycia
naczyn nie bede szorowac czegos, co mam pozniej szamac'). Malo tego, po
potrzymaniu takiego jablka w dloni, z truden daja sie z tego tluszczu
zmyc rece. Czy jest to wynik jakichs opryskow, czy moze cos innego? A
moze transport w mieszance gazu powoduje wydzielanie sie jakiegos
paskudztwa? I czy takie jablka (albo tylko ich skorka) nie sa szkodliwe
(zwlaszcza dla alergikow)?

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2000-06-27 09:44:20

Temat: Re: Tluste jablka? :(
Od: "anua" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' napisał(a) w wiadomości: <3...@r...prv.pl>...
>Czesc!
>
>Czy ktos moze mi wyjasnic
>kupie jablka (niewazne jakiej
>"marki" i jaki gatunek), to ich skorka jest tlusta,

Z dziada pradziada wiadomo że jabłko" tłuste", to dobre jabłko.
Ten "tłuszcz" jak go nazywasz to wosk po prostu. naturalny wosk jakim
pokryty jest owoc.
Jabłko myjesz pod ciepłą wodą i możesz je sobie wyglancować
na błysk , wtedy smakuje jeszcze bardziej bo ładne.
Nie myj nigdy wszystkich owoców. Ten wosk to ochrona przed
psuciem się owocu. Myj je tuż przed spożyciem.
ula.

1. Data: 2000-06-27 09:48:17

Temat: Odp: Tluste jablka? :(
Od: "Tomasz \"TomaszKa\" Kałużny" <t...@z...pcz.czest.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@r...prv.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@r...prv.pl...
> [...]
> moze transport w mieszance gazu powoduje wydzielanie sie jakiegos
> paskudztwa? I czy takie jablka (albo tylko ich skorka) nie sa szkodliwe

AFAIK to jest naturalna wydzielina jablek (tzw.wosk). I nie nalezy sie tym
przejmowac. Uczulenia nie powinienes dostac po tym. No chyba ze jestes
uczulony na jablka.

Pozdr. TomaszKa.
ICQ# 36467291 "Vyehoo"
" ... i zyli dlugo i szczesliwie ... "

1. Data: 2000-06-27 13:09:47

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

anua wrote:

> Jabłko myjesz pod ciepłą wodą i możesz je sobie wyglancować

Dawniej faktycznie to pomagalo, teraz tego tluszczu jest tyle, ze nie daje
sie zmyc i nie je sie takiego jablka apetycznie (jakby sie kostke masla
jadlo i niekoniecznie takiego najlepszego0.

pOZDRAWIAM,
ROBAL.

pasztet zajęczy
zapytanie o przepis na REWELACYJNĄ sałatkę
gdzie jest ostry?
Antipasto z baklazana
a dlaczego wino traci kolor ????