Antipasto z baklazana

1. Data: 2000-06-26 13:40:52

Temat: Antipasto z baklazana
Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych przyjaciol z za stolu!
Moj serwer obrazil sie na mnie, i nie pozwalal na pisanie....
Od dzisiaj mu przeszlo, wiec szybko posylam smaczna i prosta przastawke
z serii typowych "antipasto" czyli przystawek podawanych przed makaronem

Pokroic baklazan (oberzyna) wzdluz na cienkie plastry i zalac solona
zimna woda na dwie godziny (tym systemem gorzkawy soczek zostanie
usuniety)
BEZ TLUSZCZU smazyc ( a wlasciwie suszyc) plastry na b. goracej patelni
- najlepiej takiej grubej do robienia stekow ktora nada im rysunek w
kratke
plastry musza skorczyc sie maksymalnie +/- o jedna czwarta
Przygotowac w sloiku oliwe z czosnkiem i tymiankiem (albo inna trawa -
jak wola)
Smak musi byc mocny, wiec dodaje pieprzu z Cayenne albo peproncino
Wlozyc usmazone plastry baklazana do oliwy, i poczekac dzien albo dwa...

Nastepnie zajadac!
Ten sam system dotyczy karczocha z ktorego ugotowane serce ( o ile tak
sie po polsku nazywa "le fond d'artichaut" ) wspaniale plywa w
czosnkowej oliwie
Inna mozliwoscia do zalania oliwa czosnkowa sa kawalki owczego swiezege
sera

Od piatku jestem w Polsce (W Galicji...) nawet nie wiecie jak sie ciesze
na kaszanke,kielbasy i ogorki malosolne.
Niech zyje gastronomia! na szczescie w kazdym kraju inna!
--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-06-27 12:47:36

Temat: Re: Antipasto z baklazana
Od: "anua" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein napisał(a) w wiadomości: <3...@p...ch>...
>Witam szanownych przyjaciol z za stolu!
witam witam.

Wspaniała przystawka
, czytam sobie , próbuję zrobić, a jak się uda,
uczta jest nielada.
A znasz może taką przystawkę?
Podają w krajach arabskich.

pasta harissa rozsmarowana na płaskim talerzu
na środku tuńczyk, ale takie duże kawałki
dookoła położone zielone oliwki
wszystko polane oliwą z oliwek ( tą naj...)
Je się to kawałkami pieczywa złożonego jak szczypce, nabieramy razem
pastę+tuńczyk+oliwka i razem z chlebem do paszczy.
przecudne i wcale tak bardzo nie wypala wnętrza (gęby) pomimo
ostrości tej pasty.
ula.

1. Data: 2000-07-01 10:19:36

Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik anua <u...@s...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8ja7nk$2ck$...@n...se.com.pl...

> [...]
> pastę+tuńczyk+oliwka i razem z chlebem do paszczy.
> przecudne i wcale tak bardzo nie wypala wnętrza (gęby) pomimo

chociaz przepis niezly mam pytanko : do czego ta przystawka?
> pasta do smarowania kanapki to dla mnie zadna przystawka a juz na pewno
nie jest to antipasto,
pasta to makaron a antipasto to przystawka do spaghetti.
Pozdro Darek

1. Data: 2000-07-03 15:01:40

Od: "anua" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

podają np. przed "kuszeri" /pisząc z polska/

u.
Darek napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...

1. Data: 2000-07-10 17:47:10

Temat: Odp: Antipasto z baklazana
Od: <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

> pasta to makaron a antipasto to przystawka do
spaghetti.
> Pozdro Darek

Antipasto to nie tylko przystawka do spaghetti podawana
"anti" (przed).
Kazde "antipasto" jest wstępem do jakiegokolwiek własciwego
dania i słuzy głownie pierwszemu "wrzuceniu coś na ruszta"
przed właściwym daniem (daniami) - jej celem jest tez
wzmozenie apetytu w oczekiwaniu na... np. gotujący się
właśnie makaron (pasta).
W samych włoszech podaje sie przerożnego rodzaju
"antipasto"; może to byc talerzyk z pokrojoną wędliną, mogą
to byc przeróżne drobne sałatki, warzywa z grila, kawałki
pomidorów przyprawione fantazyjnie, ale takze np. talerzyk
przeróżnych "frutti di mare".
Pragnę jeszcze rozwinąc słowo PASTA które oznacza owszem
m.in. makaron ale... oznacza również CIASTKO. Jezeli
znajdziesz sie kiedykolwiek w sklepie cukierniczym i
porosisz o "una pasta" to dostaniesz ciastko (tortowe,
nadziewane, pieczone itd.).

Pozdrawiam
Ryszard Balawajder
---
http://www.makaron.pl/
http://www.makaron.com.pl/
[jedyny polski serwis makaronowy]

a dlaczego wino traci kolor ????
Schab Pieczony
Pieczywo
Pinia i Pesto
Prazone migdaly/sezam w skarmelizowanym cukrze