Tort chlebowy.

1. Data: 2005-09-02 07:44:59

Temat: Tort chlebowy.
Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy to się na pewno tak nazywa, ale przepis, który dostałem miał
taka nazwę.

Składniki:

- chleb tostowy
- majonez
- jajka
- szproty podwędzane w oleju / tuńczyk / makrela wędzona albo kombinacje
wymienionych.
- szynka konserowa

Wykonanie:

- Kromki chleba układamy na desce jedna przed drugą na płasko, tworząc
kształ keksa.
- Smarujemy je majonezem.
- W międzyczasie jajka gotujemy na twardo, robimy z nich pastę jajeczną -
czyli mieszamy z odrobiną majonezu, ze szczypiorkiem lub czym kto lubi.
- Pastę jajeczną rozsmarowujemy na pierwszej warstwie chleba.
- kładziemy drugą warstwę, ale najlepiej zaczynając od pół kromki, żeby
była zakładka do pierwszej warstwy.
- Drugą warstwę również smarujemy majonezem.
- Rozsmarowujemy na niej rybkę. Ja np z powodzeniem wykorzystuje pastę
zrobioną z puszki tuńczyka sałatkowego i puszki szprotek podwędzanych w
oleju. Rozgniatam wszystko razem i rozsmarowuje.
- Na rybkę układamy trzecią warstwę chleba.
- Również ją cienko smarujemy majonezem.
- Całość przykrywamy dużymi plastrami szynki konserwowej.
- Dekorujemy marynowanymi pieczarkami, ogóreczkami, pomidorkami
koktajlowymi, oliwkami czy czym kto woli.

Bardzo smaczne i jeszcze bardziej pożywne.
Robi furore na imprezach.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

2. Data: 2005-09-02 08:58:25

Temat: Re: Tort chlebowy.
Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości
pl...
> [...]
robili backupy._*_

- kładziemy drugą warstwę, ale najlepiej zaczynając od pół kromki, żeby

- to znaczy jak? przepraszam jeśli jestem troche "nie kumata"..
ogolnie brzmi smacznie :)

3. Data: 2005-09-02 09:25:57

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Topino" <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> - to znaczy jak? przepraszam jeśli jestem troche "nie kumata"..
> ogolnie brzmi smacznie :)

Generalnie spróbuje obrazowo:

___ ___ ___ ___ ___ ___ III warstwa
_ ___ ___ ___ ___ ___ _ II Warstwa
___ ___ ___ ___ ___ ___ I Warstwa

Chodzi o to żeby kromki zachodziły na siebie. Żeby się nie rozleciało.

4. Data: 2005-09-02 10:03:40

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości
pl...

> Generalnie spróbuje obrazowo:
>
> ___ ___ ___ ___ ___ ___ III warstwa
> _ ___ ___ ___ ___ ___ _ II Warstwa
> ___ ___ ___ ___ ___ ___ I Warstwa
>
> Chodzi o to żeby kromki zachodziły na siebie. Żeby się nie rozleciało.

A ciekawym akcentem kolorystycznym jest zastosowanie
tostów w róznych kolorach i ułozenie ich w szachownice..

Marek

5. Data: 2005-09-02 10:13:32

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:df98f4$gma$1@news.lublin.pl...

> [...]
pl...

> A ciekawym akcentem kolorystycznym jest zastosowanie
> tostów w róznych kolorach i ułozenie ich w szachownice..

Ok, już połapłam :) dzięki spróbuję !
Pozdrawiam
Ola

6. Data: 2005-09-02 11:10:39

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki napisał(a):
> Nie wiem czy to się na pewno tak nazywa, ale przepis, który dostałem miał
> taka nazwę.
>

> Bardzo smaczne i jeszcze bardziej pożywne.
> Robi furore na imprezach.

To się potem kroi pionowo, na kromki?

--
Ania
http://aniared.blog.onet.pl/

7. Data: 2005-09-02 11:21:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

raczej paski....chyba...

pierz a czasem Trys
K.T. - starannie opakowana

8. Data: 2005-09-02 11:22:16

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):

> raczej paski....chyba...
>
> pierz a czasem Trys
> K.T. - starannie opakowana

Znaczy się jak, Pani Dobrodziejko? ;)

--
Ania
http://aniared.blog.onet.pl/

9. Data: 2005-09-02 12:12:23

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> napisał(a):

> raczej paski....chyba...

Ja tam kroje na kawałki ;-)
Ile kto by chciał.

10. Data: 2005-09-02 13:50:59

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 02 Sep 2005 13:22:16 +0200, aniared
<a...@n...pl> wrote:

>Znaczy się jak, Pani Dobrodziejko? ;)

Z gory na dol :)))

Pierz a czasem Trys, a teraz podobno Pani Dobrodziejka :)))))
K.T. - starannie opakowana

kotlety schabowe
Re: [SK->PL] Kilka slow zwiazanych z gotowaniem
zypa z dyni
[help] nazwa pewnego wloskego dania
Co na obiad - pilne HELP!