Trawa

1. Data: 2002-06-17 11:23:21

Temat: Trawa
Od: "Krzysiek P." <g...@e...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Kiedy można kosić po raz pierwszy trawnik? Czy użyć kosiarki elektrycznej
czy spalinowej (jeśli jest różnica). Jest to młody trawnik, ale w niektórych
miejscach trawa już się kładzie - na jaką wysokość kosić. Ktoś radził aby
kosić bez kosza- resztki trawy jako nawóz. Kiedy można podsypać nawozem.

Z góry, dzięki
Krzysiek

2. Data: 2002-06-19 14:37:49

Temat: Re: Trawa
Od: "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie - kiedy, tylko - ile razy w tygodniu :))) ja kosze dwa razy i wydaje mi
sie, ze za rzadko. Najpierw skos wierzcholki traw, a po 2-3 dniach na
docelowej wysokosci 3-4 cm. (w miejscach zacienionych mozna sobie pozwolic
na 5 centymetrowe rozpasanie) - i tak regularnie, do zimy :)))))

Ale koszenie nie jest najwazniejsza sprawa dla mlodego trawnika.
Wazniejsze - zeby np. nie wydeptac lysych plam.

Ja nawoze wiosna calorocznym sieriblanem (teraz juz troche za pozno).
Zapytaj w sklepie ogrodniczym, na pewno cos madrego powiedza :)))

Usmiechy,

Piotrek

3. Data: 2002-06-19 21:01:39

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ja nawoze wiosna calorocznym sieriblanem (teraz juz troche za pozno).
> Zapytaj w sklepie ogrodniczym, na pewno cos madrego powiedza :)))

:)
wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
dwa razy w tygodniu !!!!!!!
ja moj zamierzam kosic z raz
gora dwa razy w roku
:))))))
z pozdrowieniami usmiechami
_hehehe

4. Data: 2002-06-20 08:52:07

Od: "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

No, wiesz Tadek, my - purysci... :))))))

Dodam, ze trawnik (za domem), o ktorym mowie, ma 10x10 m. i amicjonalnie
postanowilem zrobic zen dywan :DDD
Ale juz np. na dzialce, gdzie jest troche wiecej trawnika, wynajmuje pana z
kosa raz do roku.

Usmiechy,

Piotrek

> [...]
>
> Ja nawoze wiosna calorocznym sieriblanem (teraz juz troche za pozno).
> Zapytaj w sklepie ogrodniczym, na pewno cos madrego powiedza :)))

:)
wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
dwa razy w tygodniu !!!!!!!
ja moj zamierzam kosic z raz
gora dwa razy w roku
:))))))

5. Data: 2002-06-22 20:16:25

Od: "Jacek Wyszomirski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc trawa nie moze przekroczyc 10 cm wysokosci i tym sie kieruj.(zajmuje
sie tym zawodowo ) Jacek. naworzenie nawozami wieloskladnikowymi ale
najlepiej kupic nawoz w 50kg worku bo wtedy nie musisz kupowac mniejszych
opakowan i wychodzi taniej. Normalnie sypie sie nawoz po kazdym koszeniu. To
sa twarde zasady dlatego podziwiam jak ktos ma duzy trawnik i jeszcze
zadbany. a do tego podlewanie... kasa za wode ...pozdrawiam Jacek

6. Data: 2002-06-22 21:09:05

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Wyszomirski" <j...@p...pl> napisał
>Normalnie sypie sie nawoz po kazdym koszeniu.

Nie jest to normalne. To zależy od rodzaju stosowanych nawozów.
W przypadku koszenia cotygodniowego podawanie nawozu po każdym koszeniu
byłoby błędem.
Przy zastosowaniu nawozów o długim okresie działania wystarczy podać np.
jeden raz w ciągu sezonu.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2002-06-23 01:08:52

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Wyszomirski" <j...@p...pl> wrote in message
> [...]
> sa twarde zasady dlatego podziwiam jak ktos ma duzy trawnik i jeszcze
> zadbany. a do tego podlewanie... kasa za wode ...pozdrawiam Jacek

Jedynym celem nawozenia trawnika, jaki widze, to zeby trawa rosla szybciej
i wyzej. Czyli, zeby trzeba bylo czesciej kosic. Oczywiscie jesli ktos sie tym
zajmuje zawodowo i zyje z koszenia i nawozenia trawnikow, sypanie nawozu
po kazdym koszeniu ma gleboki sens. Jesli jednak ktos ot tak, po prostu ma
trawnik (nie pole golfowe i nie stadion pilkarski), to takie postepowanie nie ma
zadnego sensu. Do tego, zeby trawa stabilnie rosla zazwyczaj wystarczy pozostawiac
zmielona skoszona trawe na trawniku (mulching w Ameryce, bio-clip w Polsce)
i nie tepic za bardzo koniczyny. Chyba, ze koszenie trwnika to czyjas najwieksza
przyjemnosc zyciowa (mam takiego sasiada, ale nawet i on nie nawozi po kazdym
koszeniu).

Podlewanie trawnika tez uwazam za niepotrzebne. Po pierwsze jak wyzej - trawa
wtedy szybciej rosnie i jest wiecej koszenia. Po drugie, trawa stale podlewana
bedzie miala bardzo plytkie korzenie (no, bo po co jej glebokie?). Normalnie
w okresach suszy trawa nawet troche zolknie, ale potem odzywa bez problemu.
To jej obrona przed susza. Oczywiscie bywa wielka susza, wtedy trawa moze
zginac bez podlewania, ale i wtedy nie nalezy przesadzac z iloscia wody, zeby
trzwy nie obudzic. No i swiezo zalozony trawnik trzeba podlewac.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz