Trawnik - czarne plamy

1. Data: 2017-09-23 18:09:15

Temat: Trawnik - czarne plamy
Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ginie mi trawnik a pożerają go tajemnicze czarne plamy. Dodam że miejsca te
zaczynają być dosyć rozlegle i w większości pozostają w miejscach
zacienionych w bezpośrednim sąsiedztwie iglaków. Trawa też jest
poprzerastana mchem..
Do tej pory jedyną informacje jaką udało mi się znaleźć to że to mogą być
algi jednak bez sposobu walki z nimi.
http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=17&t=469
67
W zeszłym roku jesienią intensywnie potraktowałem te miejsca wapnem
ogrodowym i czarne plamy na wiosnę zanikły ale chyba mchu przybyło. Teraz po
deszczach trawnik wygląda jakby został posypany torfem. To coś jest zwarte,
dosyć ciężko jest to rozerwać i raczej śliskie.
Zastanawiam się czy mogą to być te algi czy to raczej obumarły mech? I jak
to skutecznie potraktować?

Będę wdzięczny za wasze sugestie i doświadczenia.

Zdjęcia
http://ifotos.pl/z/qrhrrxw
http://ifotos.pl/z/qrhrrnp

Pozdr