Trawnik - zakup urządzenia

1. Data: 2010-04-05 19:17:09

Temat: Trawnik - zakup urządzenia
Od: "Sawa" <f...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam dość mocno zbita ziemię, trawnik ma 3 lata i zaczynają się tworzyć kępy,
chciałbym jakoś polepszyć jego jakoś, choć dużych wymagań nie mam (aby
dzieciom dobrze się biegało a i ja czasem lubię zlec na trawie). Próbowałem
butów z gwoździami jednak mam tego ponad 10 arów i z związku z tym chciałbym
kupić sobie takie ustrojstwo:
http://www.allegro.pl/item988068345_wertykulator_spa
linowy_al_ko_38_vlb_hit_roku_2010.html
(nie jestem związany ze sprzedającym)
Tu pojawiają się pytania:
Czy warto wydać tego tysiaka (tyle mogę przeznaczyć)?
Czy nie zdemoluje mi to trawnika?
Kiedy używać noży a kiedy grabi (co nieco czytałem ale wolę pytać
praktyków)?
Czy ten 1,5 konny silnik to uciągnie (5,5km są za drogie)
A może jakieś inne sprawdzone metody spulchnienia ziemi, bez używania
glebogryzarki i zakładania wszystkiego od nowa? Błąd został popełniony w
trakcie zakładania na 80% teren został wyrównany przez fadromę potem tylko
zagrabione i zasadzona trawa, tam gdzie nie dojechał ciężki sprzęt dowoziłem
taczkami w tamtym miejscu trawa rośnie jak szalona (aż czasami za mocno
;-) ) jest o wiele bardziej miękko.

Pozdrawiam
Sawa