Troszkę o miodzie

1. Data: 2003-04-13 15:47:01

Temat: Troszkę o miodzie
Od: "Jaco" <j...@p...xo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio przeczytałem, że miodu nie powinno się ogrzewać do temp. powyżej 60
st C, bo podobno zabija się występujące w nim enzymy i w ten sposób miód
traci swoje wartości odżywcze. Moje pytanie jest następujące: Jaka różnica w
tym czy miód ogrzejemy czy nie skoro enzymy to białka i nie będą one mogły
spełniać roli biokatalizatorów, bo zostaną rozłożone już w pierwszych
etapach przewodu pokarmowego? Może moje przemyślenia są błędne ale opieram
je na fakcie związanymn z insuliną - ona też jest białkiem i dlatego nie
można jej podawać doustnie. Jeżeli jestem w błędzie to prosiłbym o
wyprowadzenie z niego. Pozdrawiam wszystkich:)
Jaco

2. Data: 2003-04-13 17:04:32

Temat: Re: Troszkę o miodzie
Od: "gientke" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> można jej podawać doustnie. Jeżeli jestem w błędzie to prosiłbym o
> wyprowadzenie z niego. Pozdrawiam wszystkich:)

Jeśli się nie mylę, to w gębie zaczyna się proces trawienny dla cukrów
(dlatego jak żujesz chleb przez jakiś czas to wyczuwasz słodki posmak).
Jesli białka miałyby ulec rozkładowi w jamie gębowej to białko z jajek
musielibyśmy wstrzykiwać sobie dożylnie :)
Jeśli się nie mylę to miód jest złożony w 99% (jeśli nie w 100%) z fruktozy
i glukozy - cukry.
Także moja rada - nie przejmuj się miodem :)

3. Data: 2003-04-14 00:14:42

Od: "Piotr" <P...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Jaco" <j...@p...xo.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> st C, bo podobno zabija si? wyst?puj?ce w nim enzymy i w ten sposób miód
> traci swoje warto?ci od?ywcze. Moje pytanie jest nast?puj?ce: Jaka ró?nica
> tym czy miód ogrzejemy czy nie skoro enzymy to bia?ka i nie b?d? one mog?y
> spe?niaae roli biokatalizatorów, bo zostan? roz?o?one ju? w pierwszych
> etapach przewodu pokarmowego? Mo?e moje przemy?lenia s? b??dne ale opieram
> je na fakcie zwi?zanymn z insulin? - ona te? jest bia?kiem i dlatego nie
> mo?na jej podawaae doustnie. Je?eli jestem w b??dzie to prosi?bym o
> wyprowadzenie z niego. Pozdrawiam wszystkich:)

prosze o wyjasnienie pojec
Roaccutane a...
Badanie w kier. ustal. ojcostwa
Bezwładne nogi