Trudno się nie zgodzić z prawdą

1. Data: 2015-10-02 18:22:23

Temat: Trudno się nie zgodzić z prawdą
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Młody Karol Marks pisał, że "naszym wrogiem jest bóg. Nienawiść do boga jest
początkiem wszelkiej mądrości." Ale przedmiotem jego wrogości nie była istota
zewnętrzna względem ludzkiego świata. Marks wskazywał, że religia stanowi ważną część
panujących stosunków społecznych - ich przedłużenie i potwierdzenie. Jej tezy nie są
fałszywe, ponieważ adekwatnie opisują społeczeństwa nowoczesnego świata. Religia jest
siłą, która wytwarza i podtrzymuje jasno określony typ ładu społecznego. Dogmaty
wiary nie wyrażają ponadczasowych prawd, ani nie są irracjonalne. Są instrumentem w
walce o władzę i kontrolę nad społeczeństwem. Ateiści nie mają racji - królestwo
niebieskie istnieje, tyle tylko, że istnieje ono na Ziemi. Religijne prawdy wpływają
bowiem na życie społeczne, przenikają je i kształtują. Ludzie wierzący mylą się tylko
wtedy, gdy treściom wiary nadają samoistną wartość i wiążą je z rzeczywistością
niezależną od ludzkich doświadczeń. Od czasów świętego Augustyna kler stopniowo
powiększa swoje wpływy, przywołując religijne dogmaty i przedstawiając je jako
wieczne prawdy. Ale religia jest takim samym stanowiskiem politycznym, jak wszystkie
inne, a swoją siłę zawdzięcza skutecznej propagandzie, zgodnie z którą nie wyraża ona
ani nie broni żadnych partykularnych interesów.
Bóg katolicki to nie bezpartyjny ekspert od spraw moralności, tylko ideolog
konserwatywnej prawicy. Kościół nie jest apolityczny, bo religia jest polityczna.
Opowiada się ona zawsze po czyjejś stronie i walczy o władzę. Broniąc autorytarnego
modelu wychowania, patriarchalnej rodziny i roszcząc sobie prawo do totalnej
kontroli, kościół realizuje swój program wyborczy, którym jest religia.
Krytyka religii musi wiązać się z odsłonięciem dominacji i represji, które się za nią
kryją. Religia nie jest transcendentnym sacrum, lecz ideologią, która uzasadnia
krzywdę kobiet, represje wobec homoseksualistów, ateistów czy komunistów. Samowola
kleru nie stanowi nadużycia, tylko prawidłowość, wpisaną w samą strukturę doktryny
katolickiej. Sprzeciw wobec religii i kościoła to protest wobec świata, w którym one
panują. Chorobą przenikającą kościół katolicki nie jest grzeszność poszczególnych
księży. Dążą oni do realizacji swoich interesów, jak wszystkie inne grupy nacisku.
Wady kościoła kryją się głównie w jego wymiarze boskim, a nie ludzkim. To religia, a
nie ludzkie słabości księży, czyni kościół represyjną i antydemokratyczną instytucją.
Jej odrzucenie oznaczałoby zniesienie stosunków panowania, które ona wytwarza i
podtrzymuje. Dlatego dopiero po jej obaleniu stanie się możliwe ustanowienie w pełni
demokratycznego, wolnego społeczeństwa.

http://www.humanizm.net.pl/riw.htm

2. Data: 2015-10-02 19:49:11

Temat: Re: Trudno się nie zgodzić z prawdą
Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

glob pisze:

> [...]
> wytwarza i podtrzymuje. Dlatego dopiero po jej obaleniu stanie się
> możliwe ustanowienie w pełni demokratycznego, wolnego społeczeństwa.

100/100. Brawo globie !!!

--
LeoTar
Świat według LeoTar'a @ http://leotar.friko.pl/

3. Data: 2015-10-02 20:05:47

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

LeoTar
glob pisze:
- pokaż cytowany tekst -
100/100. Brawo globie !!!

No nie bardzo bo wtenczas też nie będzie gwałcenia pedofilnego . Kościół narzucając
ludziom swoje zdanie, nie pozostawia ludziom wyboru, bo przykładowo nikt nie ciągnie
katoli na inwitro, zakaz, to akt gwałtu na społeczeństwie. Dokładnie takiego samego
jak gwałcenie dzieci, którym narzuca się obcowanie przemocą. Seks to psychika, nie
trzeba badań chociaż pomagają, Gdyż na własne oczy widzymi każda wypowiedz biskupa
jest zboczona, narzucająca ludziom dyktat. W demokracji to ludzie podejmują decyzje
co dla nich jest dobre, tym samym znika z przestrzeni i seksualnej proces gwałcenia
innych bo innych trzeba szanować, a to wyklucza pedofilie w dużym stopniu.

4. Data: 2015-10-02 21:58:09

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

glob pisze:

> No nie bardzo bo wtenczas też nie będzie gwałcenia pedofilnego .

Pokaż mi gdzie i czy kiedykolwiek akceptowałem i propagowałem gwałt ?
Rzucasz słowa na wiatr licząc, że Twoje matactwo zostanie poczytane za
prawdę. Obrzucasz błotem i liczysz na to, że przyklei się i przyschnie.

> Kościół narzucając ludziom swoje zdanie, nie pozostawia ludziom
> wyboru, bo przykładowo nikt nie ciągnie katoli na inwitro, zakaz, to
> akt gwałtu na społeczeństwie.

Dokładnie o tym samym piszę: zakaz to przemoc. I nie jest ważne czego
ten zakaz dotyczy. A zakaz edukacji dzieci jest najbardziej traumatyczny
dla dzieci.

> Dokładnie takiego samego jak gwałcenie dzieci, którym narzuca się
> obcowanie przemocą.

I znowuż piszesz nieprawdę: ja pozostawiam wybór dzieciom, to one mają
zdecydować o tym czy chcą swój "pierwszy raz" przeżyć z rodzicami w
znanym sobie i najbardziej przyjaznym otoczeniu czy też chcą zaliczyć
pierwszy akt seksualny w otoczeniu niepewnym i przypadkowym. Zauważ, że
inicjacja seksualna z rodzicami to przede wszystkim emocjonalne
zrównanie się syna z ojcem i córki z matką. To akt w którym dziecko
staje się równe swemu Stwórcy/Bogu. Jest to przeżycie tak
wieloaspektowe, że powierzenie go przypadkowi to tak jak rosyjska ruletka.

> Seks to psychika, nie trzeba badań chociaż pomagają, Gdyż na własne
> oczy widzimy każda wypowiedz biskupa jest zboczona, narzucająca
> ludziom dyktat.

Duchowni, nie tylko katoliccy, ale również protestanccy, prawosławni,
szamani, czarownicy i inni robią ludziom wodę z mózgu by sprawować nad
stadem kontrolę gdyż w ten sposób czują się lepsi od innych, którym tę
władzę narzucą. W ten sposób chwilowo uwalniają się od kompleksu Edypa.
A bezwolna tłuszcza kupuje ich czary mary gdyż nie ma własnego zdania.Bo
jakże by mogła je mieć skoro szeregowi członkowie (mężczyźni) każdej
społeczności cierpią na kompleks Edypa. Kobiety również cierpią z powodu
braku poczucia własnej wartości ale one dzięki temu, że są w stanie
podporządkować sobie mężczyzn używając w tym celu seksu (handlują seksem
niczym każdym innym towarem) więc czują się władczyniami kompensując
sobie częściowo kompleks Elektry.
O tym skąd sie obydwa kompleksy biorą nie będę Ci po raz setny
tłumaczył. :-)

> W demokracji to ludzie podejmują decyzje co dla nich jest dobre, tym
> samym znika z przestrzeni i seksualnej proces gwałcenia innych bo
> innych trzeba szanować, a to wyklucza pedofilie w dużym stopniu.

Mamy demokrację i co z tego. Przestępstw seksualnych mamy jeszcze więcej
niż za komuny. A sama demokracja to manipulacja, w której sprytniejszy i
odważniejszy potrafi sobie zrobić z gawiedzi niewolnicze stado.
Darwinowska doktryna, że silniejszy musi zwyciężyć jest kontynuatorką
doktryny, którą reprezentują wszystkie religie, w których mamy do
czynienia z bogami, bożkami, aniołami, boginiami etc., którym wierni
muszą sie podporządkować.

Ale jak już tutaj dotarliśmy to zastanów się czy wszystkie te ideologie
hołubiące niewolnicze relacje społeczne nie mają za swój cel...
zmuszenie ludzi do samodzielnego myślenia. Ci którzy zaczną samodzielnie
myśleć przetrwają a ci, którzy nie zaczną pójdą z dymem, znikną w
czeluściach niebytu. Może właśnie przemoc, ale świadoma, jest lekarstwem
(antidotum) na przemoc ślepą. Wystarczy tylko uświadomić sobie cel,
któremu ślepa i nieświadoma przemoc służy. I wystarczy uświadomić sobie
jakie warunki musi spełniać przemoc świadoma, czym ma się ona kierować
czyli z jakiego drogowskazu ma korzystać.

5. Data: 2015-10-02 23:17:57

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"znowuż piszesz nieprawdę: ja pozostawiam wybór dzieciom, to one mają
zdecydować o tym czy chcą swój "pierwszy raz" przeżyć z rodzicami"

Czy mam to komentować?

6. Data: 2015-10-03 09:41:36

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

glob pisze:

> "znowuż piszesz nieprawdę: ja pozostawiam wybór dzieciom, to one
> mają zdecydować o tym czy chcą swój "pierwszy raz" przeżyć z
> rodzicami"
>
> Czy mam to komentować?

No wlaśnie glob, brakuje tutaj Twojego "rzeczowego" komentarza.

7. Data: 2015-10-03 11:28:03

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 2 października 2015 18:22:25 UTC+2 użytkownik glob napisał:
> Młody Karol Marks pisał, że "naszym wrogiem jest bóg. Nienawiść do boga jest
początkiem wszelkiej mądrości."

Pochodził ze zasymilowanej rodziny żydowskiej, pochodzenia aszkenazyjskiego. Jego
dziadek Meier Halewi Marks był rabinem w Holandii, pełniąc tę funkcję od 1723
roku[3]. Jako pierwszy z rodziny świecką edukację otrzymał Heinrich Marks, ojciec
Karola. Heinrich, aby uciec od antysemickich ograniczeń prawnych, z judaizmu
przeszedł na dominujący w Niemczech luteranizm, zmieniając wówczas imię z
pochodzącego z języka jidysz Herschela na niemieckiego Heinricha

I urabiał gojców, a prawda jest gdzieś po środku.
Niemcy to bogate państwo, ale przegięli z tym socjalem,
efekty już wkrótce. Szwecja to samo.

8. Data: 2015-10-03 13:36:48

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

bronek

No coś ty to syryjczyk a napewno pakistańczyk, a ja się pytam kiedy Afryka dzika ,
znaczy kiedy do domu wyjazd?

Gramsci. Opisywanie potwora
I znowu Kielce
Jak króliki bez żadnej odpowiedzialności
Może być ciekawe
GSA