Trudny sąsiad

1. Data: 2003-01-28 19:35:41

Temat: Trudny sąsiad
Od: "4410april" <j...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy tzw domki szeregowe z ogródkami o szerokości tych domków czyli 6
metrow. Wydawaloby sie, ze (IMHO) w takim ogrodku oprocz krzewow owocowych,
ozdobnych i w ostatecznosci drzew owocowych na podkladkach karlowych nie
powinno sie juz sadzic innych szczegolnie wyzszych roslin. Tymczasem
sasiedzi mimo moich informacji o konsekwencjach w nieodleglym czasie
posadzili cisy dorastajace juz w tej chwili do wys 10m, srebrne swierki,
jodly i inne drzewa iglaste pozyskane z lasu alisci i brzozy a rowniez deby
z samosiewow, ktore choc wolniej ale tez juz do swojego wzrostu dorastaja.
Moze by mnie to tak nie razilo gdyby nie to, ze zrobilo sie wokol mnie
ciemno jak w lesie a przeciez to dopiero 10 lat wzrostu tych drzew. Nie
watpie, ze moj problem nie jest tylko moim dlatego prosze o wskazowki jak
sobie radzicie w takich sytuacjach?

--
J@n

2. Data: 2003-01-28 19:41:51

Temat: Re: Trudny sąsiad
Od: "Jacek Biernacki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "4410april" <j...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciemno jak w lesie a przeciez to dopiero 10 lat wzrostu tych drzew. Nie
> watpie, ze moj problem nie jest tylko moim dlatego prosze o wskazowki jak

Jak sobie radzę? Mieszkam w bloku. Ale i tak mam topole przed oknem. Piękne
mehehe co roku w pokoju. Autko, na tzw. "wszelki wypadek", lokuję pod
kasztanowcem. A na serio: "MPO" zaczął publikację porad prawnych. Sądzę, że
głupota, jako wielce zaraźliwa, znajdzie odzwierciedlenie na łamach pisma.

3. Data: 2003-01-28 20:13:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"4410april" <j...@2...pl> wrote in message
> [...]

> Moze by mnie to tak nie razilo gdyby nie to, ze zrobilo sie wokol mnie
> ciemno jak w lesie a przeciez to dopiero 10 lat wzrostu tych drzew

Przepraszam, 10 lat cisa = 10 metrów? Nie do uwierzenia!
A sąsiadom proponuję podrzucić zdjęcia topiarów. Jeśli oczywiście należą do
tych lubiących cokolwiek robić w ogrodzie.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-01-29 18:16:56

Od: "4410april" <j...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> tych lubiących cokolwiek robić w ogrodzie.

Rosna dokladnie 13 no moze 14 lat a wzrost oceniam wg wysokosci mojego domu
czyli jest to ocena obiektywna.

Pozdrawiam j@n

5. Data: 2003-01-29 18:35:17

Od: "4410april" <j...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Biernacki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
że
> głupota, jako wielce zaraźliwa, znajdzie odzwierciedlenie na łamach pisma.

Na internetowej stronie MPO tych porad prawnych cos nie widac - a moze to
SPAM?

j@n

6. Data: 2003-01-29 18:40:55

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of 4410april

.

> Rosna dokladnie 13 no moze 14 lat a wzrost oceniam wg wysokosci
> mojego domu
> czyli jest to ocena obiektywna.
>
> Pozdrawiam j@n

Nie jest to ocena obiektywna - dla mnie kompletna bzdura, albo pomylono
drzewa.
To są fakty a nie oceny w.g wysokości domu.
W Polsce najwyższy okaz ma 20 m wysokości co odpowiada wiekowi 380 lat.
Szybkość wzrostu cisów należy do najmniejszych wśród drzew iglastych.
W.g Dieriewia po 40 latach osiąga wzrost 4.5- do 5.5 m
W.g.Kavki 150 letni cis Taxus baccata - żeby była jasność, osiąga od 10 do
15 m wysokości.
Dla niedowiarków przytoczę literaturę jeśli ktos takowej zażąda.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

7. Data: 2003-01-29 18:48:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> Rosna dokladnie 13 no moze 14 lat a wzrost oceniam wg wysokosci mojego
domu
> czyli jest to ocena obiektywna.

A czy może wiesz, co to za odmiana? Natychmiast zafunduję sobie na żywopłot!

Niedowiarkowo, Basia.

8. Data: 2003-01-29 19:40:51

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Na internetowej stronie MPO tych porad prawnych cos nie widac - a moze to
> SPAM?
>
> j@n
:)
byly na koncu ostatniego numeru
i wygladaly na sensowne
hehe
nawet bylo zdjecie dwoch facetow zza plota
chwytajacych sie za szmaty
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

9. Data: 2003-01-29 20:19:11

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
czny.pl...

> [...]
do
> 15 m wysokości.
> Dla niedowiarków przytoczę literaturę jeśli ktos takowej zażąda.

Mnie to nie dotyczy:-) Jakoś trzymetrowy chyba (a może nawet ciut więcej -
nie mam miary w oku) okaz cisa rośnie u mnie w ogrodzie od wczesnych lat
osiemdziesiątych, czyli 20 lat.
Może jednak chodzi o metasekwoje - wydaje mi się, że wzrost z grubsza by się
zgadzał?

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2003-01-29 20:42:20

Od: "Bpjea" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chociaz nie widzialem - smiem twierdzic, ze to nie cisy.
Nie pierwszy raz spotykam sie z blednym nazewnictwem - jest to plaga wielu
sklepow z drzewkami:

Cyprysnik czesto jest podpisany jako cyprysik.
Cyprysik lub cyprysowiec bywa nazywany cyprysem.

Stad, to co cisem nie jest moze tak zostac przez niektorych nazwane.
Przecietny czlowiek z ulicy nie odrozni swierka od jodly.

pozdrawiam,
Bpjea

Mszyce w doniczce
Okrywanie roslin - temat nocny.