Malinki.

1. Data: 2003-01-28 19:48:31

Temat: Malinki.
Od: "Jacek Biernacki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Było w inny poście o malinkach. Rozpleniają się, fakt. Mam zamiar wkopać
wzdłuż malin płytki chodnikowe w pionie. Zanim się narobię, dajcie znać,
proszę, czy będzie to skuteczne.

2. Data: 2003-01-28 20:17:50

Temat: Re: Malinki.
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2003-01-28 21:07:14

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Biernacki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Było w inny poście o malinkach. Rozpleniają się, fakt. Mam zamiar wkopać
> wzdłuż malin płytki chodnikowe w pionie. Zanim się narobię, dajcie znać,
> proszę, czy będzie to skuteczne.
>
> ludzie kochani,
nie robciez z Ukochanych malinek jakichs potworow! przeciez wystarczy, zeby
maliny otoczone byly trawniczkiem a zwyczajne koszenie rozwiaze wszystkie
problemy. Mialem w swoim ogrodo-lasie troche dzikich jezyn - i chcialem,
zeby sie rozrosly, a poniewaz kosilem wokol trawe, to i one poszly pod
kosiare - i nic z jezynek.
Pozatym - wlasciwie prowadzone maliny wycina sie. Jak ktos z was ma obawy -
niech posadzi maliny o nazwie polana, ktore owocuja na pedach
jednorocznych - to znaczy, ze wszystko, co przez sezon wyrosnie - jesienia
wycinamy w pien.
Spory w tym roku maliniaczek - z Polan wlasnie w ogole sie nie rozrosl - bo
wokol byla trawa.
Moim zdaniem tak "strasznie" rozrastaja sie maliniaki calkiem dziko
zapuszczone.
Januszku - badze raz jeden obiektywny - i powiedz - ty wrogu malin - ze one
nie sa jakimis potworami !!! bi inaczej ni cholery nie napijemy sie
naleweczki malinowej.!
Wojtek Pa

4. Data: 2003-01-28 21:35:48

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojciech P <d...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b16rch$po2$...@n...tpi.pl...

> Januszku - badze raz jeden obiektywny - i powiedz - ty wrogu malin - ze
one > nie sa jakimis potworami !!! bi inaczej ni cholery nie napijemy sie >
naleweczki malinowej.!
Trudno! Jak mam być obiektywny to będę! Zarośla malinowe sa okropne i
nadzwyczaj ekspansywne. :-((
No i w ten sposób poprzestaniemy na dereniówce.... :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-01-28 22:50:28

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl>
> Trudno! Jak mam być obiektywny to będę! Zarośla malinowe sa okropne i
> nadzwyczaj ekspansywne. :-((

Maliniaki, malinowce, malinki nie dadza sie sprowokowac i po prostu nie
zauwaza tych impertynencji. Uczynia to raczac sie sokiem z malin, malinowymi
konfiturami, naleweczka malinowa i zajadajac na koniec malinowy kisiel.

Wojtek Malina Pa

6. Data: 2003-01-29 08:36:07

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Jan 2003, Wojciech P wrote:

> [...]
> konfiturami, naleweczka malinowa i zajadajac na koniec malinowy kisiel.

Zalozmy, ze Ci uwierzylem. Jaki zestaw odmian malin polecasz w wilgotnym
mikroklimacie i zyznej ziemi? Stanowisko jest oswietlone rankiem i po
poludniu.

Pozdr.

D.P.
P.S.Odmiane Polana traktuje jako ciekawostke bo owoce wogole mi "nie
podchodza".

7. Data: 2003-01-29 09:10:55

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Biernacki wrote:

> Było w inny poście o malinkach. Rozpleniają się, fakt. Mam zamiar wkopać
> wzdłuż malin płytki chodnikowe w pionie. Zanim się narobię, dajcie znać,
> proszę, czy będzie to skuteczne.

Mam przy ganku beczkę bez dna, w ktorej sadzę różne jednoroczne
zwisające.No i w tej beczce (wysokości ok 1 m) pojawiła się
malina. Ale i tak je lubię :-)

Krycha&maliny

8. Data: 2003-01-29 09:43:44

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in

> Trudno! Jak mam być obiektywny to będę! Zarośla malinowe sa okropne i
> nadzwyczaj ekspansywne. :-((

Jak sie czlowiek przedziera przez 10 ha zrebu zarosnietego malina, a jest w
stroju plazowym to faktycznie, moga byc uciazliwe.

> No i w ten sposób poprzestaniemy na dereniówce.... :-))

Dereniowka jest niezdrowa!! A nawet grozna!!!
Exemplum: Irek.
Cale noce nakluwal, zalal, chyba juz zlal i jak marnie skonczyl... Tzn.
nawet nie wiemy, jak marnie, bo sie wcale nie odzywa...
Janusz, zaczynam podejrzewac, ze chcesz opanowac podstepem grupe, tym razem
ostatecznie i nieodwracalnie i bedziesz mial kolejne pole do uprawy
winorosli :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

9. Data: 2003-01-29 09:55:30

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote in

> Mam przy ganku beczkę bez dna, w ktorej sadzę różne jednoroczne
> zwisające.No i w tej beczce (wysokości ok 1 m) pojawiła się
> malina. Ale i tak je lubię :-)
> Krycha&maliny

No tak.
To potem bedzie Maliny&Krycha, a potem tylko Maliny?
Swoja droga masz zadziwiajaca odmiane "samowspinajaca do beczki". Moze to
jakos opatentowac, alibo cus...
Pozdrowienia - Ewa Sz. z malinami jeszcze karnie w rzadkach

10. Data: 2003-01-29 11:42:31

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" wrote:

> No tak.
> To potem bedzie Maliny&Krycha, a potem tylko Maliny?

Albo pokrzywy ;-)

> Swoja droga masz zadziwiajaca odmiane "samowspinajaca do beczki". Moze to
> jakos opatentowac, alibo cus...

Ona się nie wspinała, dołem poszła i przebiła metr ziemi w beczce.
Malina podkopowa?

> Pozdrowienia - Ewa Sz. z malinami jeszcze karnie w rzadkach

Krycha z malinami już dwa razy przesadzanymi spod ganku :-)

Trudny sąsiad
Mszyce w doniczce
Okrywanie roslin - temat nocny.
granat indyjski.