Trujace rosliny a dziecko w ogrodzie

1. Data: 2001-04-07 21:08:16

Temat: Trujace rosliny a dziecko w ogrodzie
Od: "Piotr Poznanski" <P...@s...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Gdzies mi sie o uszy obilo, ze glicynia jest trujaca - czy ktos moze wie jak
to jest? Czy 14 miesieczne dziecko moze od niej ucierpiec? (Nalezy zalozyc,
ze jest w stanie zezrec jakis kawalek zanim sie ktokolwiek spostrzeze ;)

Tak przy okazji - moze ktos gdzies ma jakas liste roslin niebezpiecznych,
ktorych nalezy przy dziecku unikac?

Dodatkowo, po ogrodzie lazi tez pies i dwa koty - czy dla nich tez moze byc
cos w ogrodzie niebezpieczne (poza dzieckiem;)?

Pozdrawiam,
Piotr Poznanski

--
Polskie Towarzystwo Miłośników Orchidei
http://www.storczyki.org.pl

2. Data: 2001-04-08 00:21:59

Temat: Re: Trujace rosliny a dziecko w ogrodzie
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Poznanski <P...@s...org.pl> wrote in message
> [...]
zalozyc,
> ze jest w stanie zezrec jakis kawalek zanim sie ktokolwiek spostrzeze ;)

Trujace sa nasiona spozyte w sporej ilosci (ale dla dziecka pewnie mala
ilosc tez nie jest najlepsza).

> Tak przy okazji - moze ktos gdzies ma jakas liste roslin niebezpiecznych,
> ktorych nalezy przy dziecku unikac?

Po angielsku jest na Internecie wiele list roslin trujacych. Nalezy uzyc w
wyszukiwarce
"poisonous plants". Sa tam rosliny trujace zarowno dla ludzi jak i dla psow
i kotow. Chociaz zwierzeta polskie powinny byc madrzejsze od wykastrowanych
i oglupionych amerykanskich. A propos, glicynia po angielsku i lacinie
to wisteria.

Jesli chodzi o listy po polsku, nie wiem.

Pozdrowienia,
Michal

3. Data: 2001-04-08 05:00:40

4. Data: 2001-04-08 05:26:31

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Poznanski wrote:
> Tak przy okazji - moze ktos gdzies ma jakas liste roslin niebezpiecznych,
> ktorych nalezy przy dziecku unikac?

Nawet jesli taka lista istnieje to jest bardzo dluga. Gdybym sie chcial
do tego stosowac to musialbym wywalic pol ogrodu a jeszcze nie wiadomo
czy by mi cos nie zostalo. Powywalac bukszpany, konwale. Co dzieciarnia
wyrabia z nasionami bielunia nie wspomne.
Mysle, ze zamiast otaczac dziecko kloszem zabezpieczen nalezy je nauczyc
odpowiedniego zachowania - ze nie kazdy listek to salata, nie kazda
jagoda to borowka. Wyobrazmy sobie, ze mamy absolutnie bezpieczny,
nietrujacy ogrod w ktorym dziecko dorasta i co skubnie to moze zjesc bez
konsekwencji. I takie dziecko nagle znajduje sie w innym ogrodzie,
lesie, na lace - bez naszej opieki. Ciarki po plecach ...

Pozdrawiam serdecznie
Krzysztof Koterba

5. Data: 2001-04-08 12:10:14

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tych czesciej sadzonych w ogrodach to miedzy innymi złotokap, rącznik,
kokornak, bielun, wawrzynek wilcze lyko, zimowit, wilczomlecz, konwalia,
kalina. oleander, cis pospolity. Wydaje mi sie, ze jezeli w ogrodzie
przebywaja i male dzieci i zwierzeta to trzeba jednak zastanowic sie, jakie
rosliny sie sadzi. Nie od razu przeciez nauczy sie dzieci, ze nie wszystko
mozna zrywac lub jesc.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

6. Data: 2001-04-08 14:50:56

Od: "Piotr Poznanski" <P...@s...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie od razu przeciez nauczy sie dzieci, ze nie wszystko
> mozna zrywac lub jesc.

O, to, to...

> Pozdrawiam serdecznie Wiesia

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr

7. Data: 2001-04-08 14:51:09

Od: "Piotr Poznanski" <P...@s...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mysle, ze zamiast otaczac dziecko kloszem zabezpieczen nalezy je nauczyc
> odpowiedniego zachowania - ze nie kazdy listek to salata, nie kazda
> jagoda to borowka.

Heh, racja, ale najpierw, to musze nauczyc co to jest ta jagoda i ta salata
;) Jak juz pisalem, dziecko ma 14 miesiecy ;)

> [...]
> Pozdrawiam serdecznie
> Krzysztof Koterba

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr

8. Data: 2001-04-08 14:51:44

Od: "Piotr Poznanski" <P...@s...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się na obserwacji w szpitalu. Żadne testy nigdy nie wykazały uczulenia na

Hm. Moze to bylo mechaniczne podraznienie skory...? Klosy zboz bywaja
'szorstkie'...

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr

9. Data: 2001-04-08 14:51:55

Od: "Piotr Poznanski" <P...@s...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trujace sa nasiona spozyte w sporej ilosci (ale dla dziecka pewnie mala
> ilosc tez nie jest najlepsza).

I tylko nasiona?

> [...]
> Pozdrowienia,
> Michal

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr

10. Data: 2001-04-08 19:40:29

Od: k...@p...onet.pl (Krystyna) szukaj wiadomości tego autora

From: "Piotr Poznanski" <P...@s...org.pl>
To: <p...@n...pl>

> Hm. Moze to bylo mechaniczne podraznienie skory...? Klosy zboz bywaja
> 'szorstkie'...
>
> Pozdrawiam serdecznie,
> Piotr

Niestety, zadrapań itp. nie było. Rozpoznanie (o ile można wierzyć)
wskazywało na podrażnienie alergiczne. Któryś ze związków, już dokładnie nie
paniętam, chyba coś z eterycznych. Było to ponad 10 lat temu. Nigdy się nie
powtórzyło, ale też kłosów zbóż unikałyśmy.
Z poważaniem
KZU

Jak było na wspólnych zakupach ?
Akacja czy karagana (dłuższe)