Trwałość domów gotowych

11. Data: 2008-12-29 22:00:44

Temat: Re: Trwałość domów gotowych
Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Qrcze, naprawdę nikt nie jest tu zorientowany? :))) bo z wypowiedzi widzę
> że temat jest delikatnie mówiąc świeży...

nie tyle świeży, co mało popularny, choć na grupie przerabiany czasem,
nie wiem jak z trwałością, ale zasada jest jedna, im dokładniej zrobiony
dom, tym trwalszy i to niezależnie od technologii :-)
a ten z twojego linka zgnije po paru sezonach, dlaczego? bo do d...py ten
styropian na osb, jak to się ma wentylować, jak odetniesz wełnę z obu stron
nieprzepuszczalną dla pary wodnej barierą? i nic tu nie pomoże żadne drewno
KVH (???)
a ceny? jak będzie ci budować ta lub inna firma w pseudokosmicznych
technologiach i w nazwie ma coś w stylu "2000", to napewno nie będzie
taniej, niż murowanka z suporeksu
BTW wybieram się czasem w okolice pooglądać stare drewniane budynki, a tu na
wschodnim podlasiu jest ich sporo, kilkusetletnie drewniane cerkiewki, domy
pięknie zdobione, w których cały czas się mieszka... i stoją :-),
sam mam domek drewniany, a budując go starałem się poznać dawne regionalne
technologie, łącząc je z nowymi, mam nadzieję, że udało mi się osiągnąć
zadowalający kompromis, pomiędzy komfortem, ekologią i tradycją :-)

robert
www.sabina.studioonline.pl

12. Data: 2008-12-29 22:23:53

Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

robert pisze:

> [...]
> styropian na osb, jak to się ma wentylować, jak odetniesz wełnę z obu stron
> nieprzepuszczalną dla pary wodnej barierą?

Hm no to jest jakiś ciekawy zarzut! :) niby wełna pije wodę (?), z 2
strony przecież to to musi być absolutnie nieoddychające (taki założenia
domu pasywnego i energooszczędnego). Ciekawe jak to jest.

GB

13. Data: 2008-12-29 22:53:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Dec 2008 23:23:53 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):

> [...]
> strony przecież to to musi być absolutnie nieoddychające (taki założenia
> domu pasywnego i energooszczędnego). Ciekawe jak to jest.

Abstrahując od spraw higroskopijności materiałów - sa inne wady: w wełnie i
styropianie pięknie się gnieżdżą i mnożą myszy i szczury, zwłaszcza w
ścianach ogrzewanego zimą domu :->
Parę takich domków postawiono w mojej okolicy. W jednym z nich są całe
kolonie gryzoni. Po prostu sobie mieszkają w ścianach. Oczywiście, prócz
wątpliwej przyjemności z takiego sąsiedztwa, obniża ono niemal do zera
ciepłochronność z powodu licznych kanałów - wiadomo.

14. Data: 2008-12-29 23:08:42

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hm no to jest jakiś ciekawy zarzut! :) niby wełna pije wodę (?), z 2
> strony przecież to to musi być absolutnie nieoddychające (taki założenia
> domu pasywnego i energooszczędnego).

a co te założenia mają na celu? ja rozumiem szczelnośc powietrzną domu i
paroizolację pod płytami g-k, ale odychanie ścian (powtarzam już n-ty raz)
to nie przenikanie przez nie powietrza, ale pary wodnej!!!
nie ma siły, żeby odciąc wszelkie drogi do ucieczki tej pary w wełnę (nawet
folia paroizolacyjna to przecież tzw. opóźniacz pary), szczególnie przy
nadciśnieniu (rekuperator), a ta para będzie się skraplać w wełnie, cały pic
polega na tym, żeby na maxa zminimalizować tę migrację i umożliwić swobodny
odpływ na zewnątrz tej wilgoci, która sie tam znalazła, bez przepuszczania
wody i powietrza z atmosfery (do tego służy membrana paroprzepuszczalna), a
w przypadku DP 2000, jest wielka d...pa 2000, bo styropian skutecznie tę
drogę zamyka, a o membranie w ścianach to chyba nie słyszeli
BTW a propos starych drewnianych domów, niektórzy próbowali je chronić
obijając z zewnatrz papą smołową, po oderwaniu tej papy po jakimś czasie,
ukazywał się na ścianie dorodny grzybek,a ta papa robi dokładnie to, co
styropian na osb
acha i panowie z 2000 nie widzieli chyba tej strony:
http://www.isover.se/sw29601.asp
a powinni, bo tam są dosyć ciekawe (może trochę przesadzone) rozwiązania

robert
www.sabina.studioonline.pl

15. Data: 2008-12-30 00:07:51

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Abstrahując od spraw higroskopijności materiałów - sa inne wady: w wełnie
> styropianie pięknie się gnieżdżą i mnożą myszy i szczury, zwłaszcza w
> ścianach ogrzewanego zimą domu :->

a ty czym masz dom ocieplony? :-)

> [...]
> wątpliwej przyjemności z takiego sąsiedztwa, obniża ono niemal do zera
> ciepłochronność z powodu licznych kanałów - wiadomo.

to nie jest zasadą, ja mieszkam w lesie, w garażu blaszaku zimują kuny, a
myszy i myszopodobne są dośc powszechne, widziałem też szczura w kontenerze
ze śmieciami, ale w ścianach i w domu nic :-), kluczem jest warstwa osłonowa
ściany (klinkier, siding, szalówka) u mnie jest z zewnątrz bal drewniany,
raczej nie do przejścia przez gryzonie, a także trzeba zwócić uwagę na
wszelkie detale, dobrze osadzić wszelkie kratki, zabezpieczyć otwory (nawet
przepusty pod ziemią w fundamencie) nie zapomnieć o wróblówce w okapie,
zresztą dokładnośc jest bardzo ważna w domach drewnianych, ważniejsza niż w
murowanych,
w starej chałupie ostatniej zimy pojawiły się szczury na strychu, po krótkim
śledztwie okazało się, ze dostały się tam poprzez wentylację podłogi na
legarach, dziury były zatkane starymi szmatami, ale pies w zabawie,
niewiadomo kiedy, szmaty te powyciągał, i to wystarczyło...

robert
www.sabina.studioonline.pl

16. Data: 2008-12-30 07:19:47

Od: "Decter" <decter(wytnij)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do meritum to na Górnym Śląsku stoją jeszcze gdzieniegdzie domki
> fińskie postawione jakieś 60 lat temu, niektóre docieplone styropianem i
> mają się nieźle, choć człowiek w środku czuje się jakby w laubie mieszkał
> ;)

Chopie, a powidz co to ta lauba by my to prowie wszystkie gorole.

17. Data: 2008-12-30 07:42:03

Od: "Jd." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Decter" <decter(wytnij)@op.pl> napisał w wiadomości

> Chopie, a powidz co to ta lauba by my to prowie wszystkie gorole.

Lauba - altana na ogródku działkowym, obiekt często zbudowany z tego co było
pod ręką.
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

18. Data: 2008-12-30 07:46:11

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Dec 2008 23:00:44 +0100, robert napisał(a):

> a ten z twojego linka zgnije po paru sezonach, dlaczego? bo do d...py ten
> styropian na osb, jak to się ma wentylować, jak odetniesz wełnę z obu stron
> nieprzepuszczalną dla pary wodnej barierą?

Dobrze, że nie wiedzą o tym ludzie co projektują takie domki a co gorsze ci
którzy w nich już mieszkają od kilku czy kilkudziesięciu lat. Pewnie by
musieli popełnić zbiorowe samobójstwo.

--
best regards,
scream

19. Data: 2008-12-30 08:33:50

Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Abstrahując od spraw higroskopijności materiałów - sa inne wady: w wełnie i
> styropianie pięknie się gnieżdżą i mnożą myszy i szczury, zwłaszcza w
> ścianach ogrzewanego zimą domu :->

znów ty... zrób sobi krzywdę, co?

GB

20. Data: 2008-12-30 08:36:03

Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

scream pisze:

> Dobrze, że nie wiedzą o tym ludzie co projektują takie domki a co gorsze ci
> którzy w nich już mieszkają od kilku czy kilkudziesięciu lat. Pewnie by
> musieli popełnić zbiorowe samobójstwo.

Masz przykłady z życia, czy takie przekonanie?

GB

Sprawa prawno-budowlana
buddyzm - CyberSangha NEWS
Lekki odkurzacz ?
Pralka i suszarka MIELE - gdzie kupić w tym roku?
Ile kosztuje eksploatacja domku?