| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2004-03-15 12:05:45
Temat: Re: Tuning pralkiDnia 2004-03-15 11:32, Użytkownik Jarek P. napisał:
> Może, oczywiście. Ale czy to by miało ekonomicznie sens? Samochody
> przecież też możnaby produkować z silnikami max. pojemności i mocy i w
> tańszych modelach jedynie je dławić a tego sie nie robi, bo takie
> oszczędności są absurdalne, taniej wychodzi wsadzanie tam w zalezności
> od klasy modelu takiego albo innego silnika. I myslę, że w pralkach
> jest podobnie: ta sama obudowa, ten sam osprzęt, ale silnik, może
> zawieszenie i sam nie wiem co jeszcze wtykane takie jaki ma być model.
...ale za to produkuje się prawie identyczne silniki w samochodach o
pojemnościach 1400, 1600 i 1800 na blokach, które różnią się tylko
skokiem tłoka. Osprzęt silnika jest we wszystkich wersjach ten sam.
W przypadku pralki trudno powiedzieć jak to wygląda. Dopóki nie wypowie
się tu ktoś, kto oglądał z bliska różne modele pralek - możemy sobie
gdybać do woli. Są dwie możliwości:
- silniki i osprzęt są na tyle podobne, że bardziej opłaca się mieć
tylko jedną linię produkcyjną, a obroty maksymalne ograniczyć na sterowniku,
- koszt wykonania mocniejszego silnika, lepszego ułożyskowania itp. jest
na tyle większy, że bardziej opłacalne jest rozdzielenie produkcji
różnych modeli. W tym drugim przypadku nie ma mowy o chip-tuningu ;-)
Tomek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
1. Data: 2004-03-15 23:29:57
Temat: Re: Tuning pralkiOn Fri, 12 Mar 2004 18:26:24 +0100, "Jarek P."
<j...@n...poczta.onet.pl> wrote:
>Tak więc tuning pralki będzie możliwy raczej w niewielkim
>zakresie i będzie się sprowadzał do "tjuninku" czyli tego, co w
>99% spotyka samochody poddawane tej jakże wzniosle nazywanej
>operacji: jakaś tjuninkowa naklejka na drzwi od bębna, wymiana
>diod świecących na niebieskie, podświetlana (na niebiesko of
>course) szuflada na proszek, może świetlówka UV wewnątrz bębna
>(to juz temat dla zaawansowanych tjunerów ;-) ) no i jakis
>kontrastowy pasek wymalowany na obudowie, naklejka
>przedstawiająca orła na "masce" czy chociaz napis "Pjoneer" nad
>drzwiczkami.
Zapomnialeś o płytce CD podwieszonej pod drzwiczkami no
i chromowanej, bardzo grubej rurze odpływowej.
pozdrawiam serdecznie,
Andrzej Garapich
Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-03-16 06:25:38
Temat: Re: Tuning pralkiDnia 16.03.2004 00:29, Użytkownik Andrzej Garapich napisał :
>>jakaś tjuninkowa naklejka na drzwi od bębna, wymiana
>>diod świecących na niebieskie, podświetlana (na niebiesko of
>>course) szuflada na proszek, może świetlówka UV wewnątrz bębna
>>(to juz temat dla zaawansowanych tjunerów ;-) ) no i jakis
>>kontrastowy pasek wymalowany na obudowie, naklejka
>>przedstawiająca orła na "masce" czy chociaz napis "Pjoneer" nad
>>drzwiczkami.
>
> Zapomnialeś o płytce CD podwieszonej pod drzwiczkami no
> i chromowanej, bardzo grubej rurze odpływowej.
I oczywiście spojler by przy wirażach (nie mylić z wirowaniem) lepiej
trzymała się podłogi ;-)
Pozdrawiam :-)
--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-03-21 13:17:28
Temat: Re: Tuning pralkiTomek wrote:
> W przypadku pralki trudno powiedzieć jak to wygląda. Dopóki nie wypowie
> się tu ktoś, kto oglądał z bliska różne modele pralek - możemy sobie
> gdybać do woli.
No to żebyście nie musieli gdybać ;-) napiszę. Różnią się konstrukcją bębna
i materiałem z którego wykonana jest kadź (zbiornik w którym obraca się
bęben), czasem też dodatkowymi wzmocnieniami obudowy w modelach na bardzo
duże obroty. Natomiast samą prędkość rzeczywiście można zmienić przez
przeprogramowanie EEPROMU tyle że moim zdaniem nie ma to większego sensu.
pozdrawiam
Piotr
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |