Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!serwerek!nobody
From: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Tuning pralki
Date: Mon, 15 Mar 2004 13:05:45 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 23
Message-ID: <b5643c.a6l.ln@serwerek>
References: <M...@n...tpi.pl>
<c2ss00$cr4$1@nemesis.news.tpi.pl> <4...@o...pl>
<c33qb5$lis$1@news.mch.sbs.de> <4...@o...pl>
<c340o3$eju$1@news.mch.sbs.de>
NNTP-Posting-Host: 80.51.253.214
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1079352360 16673 80.51.253.214 (15 Mar 2004 12:06:00
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Mar 2004 12:06:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win 9x 4.90; pl-PL; rv:1.6) Gecko/20040113
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <c340o3$eju$1@news.mch.sbs.de>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:38177
Ukryj nagłówki
Dnia 2004-03-15 11:32, Użytkownik Jarek P. napisał:
> Może, oczywiście. Ale czy to by miało ekonomicznie sens? Samochody
> przecież też możnaby produkować z silnikami max. pojemności i mocy i w
> tańszych modelach jedynie je dławić a tego sie nie robi, bo takie
> oszczędności są absurdalne, taniej wychodzi wsadzanie tam w zalezności
> od klasy modelu takiego albo innego silnika. I myslę, że w pralkach
> jest podobnie: ta sama obudowa, ten sam osprzęt, ale silnik, może
> zawieszenie i sam nie wiem co jeszcze wtykane takie jaki ma być model.
...ale za to produkuje się prawie identyczne silniki w samochodach o
pojemnościach 1400, 1600 i 1800 na blokach, które różnią się tylko
skokiem tłoka. Osprzęt silnika jest we wszystkich wersjach ten sam.
W przypadku pralki trudno powiedzieć jak to wygląda. Dopóki nie wypowie
się tu ktoś, kto oglądał z bliska różne modele pralek - możemy sobie
gdybać do woli. Są dwie możliwości:
- silniki i osprzęt są na tyle podobne, że bardziej opłaca się mieć
tylko jedną linię produkcyjną, a obroty maksymalne ograniczyć na sterowniku,
- koszt wykonania mocniejszego silnika, lepszego ułożyskowania itp. jest
na tyle większy, że bardziej opłacalne jest rozdzielenie produkcji
różnych modeli. W tym drugim przypadku nie ma mowy o chip-tuningu ;-)
Tomek
|