Tycie - wszystkiemu winna jest glukoza!

1. Data: 2003-09-17 13:23:36

Temat: Tycie - wszystkiemu winna jest glukoza!
Od: "magda" <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam....
To bardzo proste.....

Glukoza, w wysokich stężeniach jest toksyczna dla elementów komórkowych krwi -
niszczy je, poprzez mechanizm osmotyczny - ten sam, który sprawia, że cukier
zabija bakterie w konfiturach babuni i nadaje im wielomiesięczną trwałość.
Jeżeli poziom glukozy wzrośnie do niebezpiecznych wartości, incydentalnie - na
przykład po przejedzeniu się babciną konfiturą, wtedy organizm za wszelką cenę
stara się usunąć szkodliwy jej nadmiar z krwiobiegu i błyskawicznie nasila
produkcję i uwalnianie insuliny. Insulina usuwa z krwi toksyczną glukozę -
kieruje ją głównie do tkanki tłuszczowej, gdyż jedynie ta tkanka jest zdolna
spożytkować jej nadmiar. W przeciwieństwie bowiem do innych tkanek, nie posiada
żadnego limitu w możliwościach przerobu glukozy i po prostu zamienia ją w
tłuszcz zapasowy. Gdy glukoza &#8222;znika" w tkance tłuszczowej, zaczyna brakować
jej dla komórek krwi, neuronów i komórek mięśniowych. Efekt - nadmiar glukozy
nie daje energii - odbiera energię i motywację do pracy.
Jeżeli podwyższony poziom glukozy, a co za tym idzie, również insuliny,
utrzymuje się permanentnie w krwiobiegu (sytuacja łakomczuchów przejadających
się słodyczami), mięśnie tracą wrażliwość na anaboliczne działanie insuliny
(insulinooporność) i energetyczne glukozy (obniżona tolerancja glukozy).
Glukoza i insulina trafiają głównie do tkanki tłuszczowej, która reaguje
odwrotnie niż mięśnie - zwiększa trzykrotnie zdolność zagospodarowywania
glukozy - rozrasta się ponad miarę, co prowadzić może do tzw. otyłości
monstrualnej. Trudno wyobrazić sobie gorszą dla kulturysty sytuację: wątłe
mięśnie i zwały sadła.
Jakby tego było mało, trwały podwyższony poziom glukozy hamuje aktywność
neuroprzekaźników mózgowych regulujących apetyt - serotoniny i histaminy. W tej
sytuacji wzrasta tolerancja pokarmu, co oznacza, że uczucie sytości pojawia się
późno, w skrajnych przypadkach, nie pojawia się wcale - facet może wrzucić w
siebie tyle żarcia, na ile pozwoli pojemność żołądka, a ten rozciąga się z
czasem i wiotczeje. Ilość pochłanianego jedzenia jest niewyobrażalna - duże
wiaderko lub mała furmanka. Zawsze, kiedy widzicie potwornego grubasa,
wiedźcie, że swoje kalectwo zawdzięcza on węglowodanom.

I co wy na to???

2. Data: 2003-09-17 14:30:36

Temat: Re: Tycie - wszystkiemu winna jest glukoza!
Od: Hafsa <h...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik magda napisał:
[ciach]
> I co wy na to???

To cytat, czy towje wlasne przemyslenia?Hafsa

--
mój adres:
h...@p...onet.pl

3. Data: 2003-09-17 15:11:53

Od: "magda" <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik magda napisał:
> [ciach]
> >
> To cytat, czy towje wlasne przemyslenia?Hafsa
>

> --
>To wypowiedz dietetyka skonsultowana dodatkowo przez lekarza i farmaceute...

Pozdrawiam

magda

4. Data: 2003-09-17 15:26:18

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

magda w wiadomości news:57b4.00000489.3f6879b8@newsgate.onet.pl pisze:

> [...]

Wiec to musi byc prawda.

5. Data: 2003-09-17 16:43:12

Od: "Ilona" <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> I co wy na to???

Jak się to czyta, od razu chce się odchudzać. A że jestem na diecie, to będę
to sobie czytać regularnie w ramach zwiększania mojej motywacji :)))

pozdro :)

Ilona

6. Data: 2003-09-17 17:13:40

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:57b4.00000409.3f686058@newsgate.onet.pl,
magda <m...@f...pl> typed:

> [...]
> komórkowych krwi - niszczy je, poprzez mechanizm osmotyczny - ten
> sam, który sprawia, że cukier zabija bakterie w konfiturach babuni i

Eeee.... Przeciez cukier moze byc genialna pozywka dla bakterii, a
wielomiesieczna trwalosc konfiturom babuni nadaje pasteryzacja - czyli
tluczenie drobnoustrojow wysoka temperatura. Mozesz w ogole nie dac cukru do
konfitur i je zapasteryzowac - tez beda trwale, tyle, ze kwasne.

(...)
> I co wy na to???

Ja osobiscie nic.

Pozdrawiam,
Karola

7. Data: 2003-09-17 18:41:21

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> a écrit dans le
message news: bk9uhv$4k8$...@i...gazeta.pl...

> Wiec to musi byc prawda.

No widzisz!

Jurek

8. Data: 2003-09-17 18:50:44

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Eeee.... Przeciez cukier moze byc genialna pozywka dla bakterii,

JAKICH?!

> wielomiesieczna trwalosc konfiturom babuni nadaje pasteryzacja - czyli
> tluczenie drobnoustrojow wysoka temperatura.

no i znowu blad! zapasteryzuj czysty przecier z owocow i przecier z
dodatkiem z cukru , bardzo szybko zobaczysz roznice

Mozesz w ogole nie dac cukru do
> konfitur i je zapasteryzowac - tez beda trwale, tyle, ze kwasne.

mylisz sie! obejrzyj sobie etykiety i zwroc na uwage na : date przydatnosci
do spozycia

zawartosc cukru w% lub w gramach na 100g wyrobu

konserwatory (najpopularniejszy acide ascorbice)
Oczywiscie dotyczy do produktow gotowch.

> Ja osobiscie nic.

A szkoda!

Jurek

9. Data: 2003-09-17 20:18:23

Od: Hafsa <h...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jurek napisał:

> no i znowu blad! zapasteryzuj czysty przecier z owocow i przecier z
> dodatkiem z cukru , bardzo szybko zobaczysz roznice

Mozesz mi zdradzic , jaka? bo mam troszke zapasteryzowanych owocow bez
cukru, teraz bede sie bala,ze sie otruje ;-), oswiec mnie,prosze, bez
doswiadczen.Nie chce mi sie sliwek dawac do sloikow i
eksperymentowac....Hafsa

--
mój adres:
h...@p...onet.pl

10. Data: 2003-09-17 21:28:34

Od: "daniel figlarz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina Matuszewska <g...@i...pl.antyspam> napisał(a):

> Eeee.... Przeciez cukier moze byc genialna pozywka dla bakterii,
UWAGA!!! Vicenajmądrzejsza na tej grupie dała głos: cukier - pożywką itd

> wielomiesieczna trwalosc konfiturom babuni nadaje pasteryzacja - czyli
> tluczenie drobnoustrojow wysoka temperatura.
Taaaaaaaak, v-ce, bo pasteryzacja potrzebna jest dla tych owocków, a nie dla
cukru, cukier sam jest utrwalaczem....ale co ja będę pisał tak mądrej....

Mozesz w ogole nie dac cukru do
> konfitur i je zapasteryzowac - tez beda trwale, tyle, ze kwasne.
..i krótkotrwałe w stosunku do tych z cukrem...

> Ja osobiscie nic.
I taki powinien być

MM, IG posilku
paski Keto-Diastix