UE: Zapinanie pasów także w autobusach

1. Data: 2006-05-05 19:30:33

Temat: UE: Zapinanie pasów także w autobusach
Od: PASIK <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Komisja Europejska liczy, że obowiązek zapinania pasów wpłynie na
zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków drogowych. Według Komisji w
ten sposób może się udać uratować życie nawet 5,5 tys. osób rocznie.

Dotychczas pasażerowie takich pojazdów byli wyłączeni spod tego
obowiązku. Badania pokazały, że niezapinanie pasów jest jedną z
najczęstszych przyczyn zgonów w wypadkach, obok jazdy z nadmierną
prędkością i jazdy pod wpływem alkoholu.

Od 9 maja nie wolno też wozić dzieci w fotelikach dziecięcych na
przednim siedzeniu pasażera. Dotychczas można było to robić, ale pod
warunkiem, że fotelik jest odwrócony tyłem do kierunku jazdy. Teraz
dopuszczono taką możliwość, ale tylko pod warunkiem wyłączenia
mechanizmu poduszki powietrznej. Jak tłumaczył w piątek jeden z
rzeczników KE Stefaan De Rynck chodzi o to, że gwałtowne otwarcie się
poduszki, może wyrządzić dziecku krzywdę, a nawet zabić je.

Nowa dyrektywa nakazuje też zapisanie pasami bezpieczeństwa dzieci o
wzroście ponad 135 cm, podróżujących nie tylko w samochodach osobowych,
ale także w ciężarówkach i autobusach. Niższe dzieci muszą zawsze
podróżować w fotelikach dostosowanych do ich wagi.

KE ostrzega, że kraje, które nie wprowadzą tych przepisów będą mogły się
spodziewać procesu przed Trybunałem w Luksemburgu. Polska należy do
grupy dwunastu państw, które przekazały Komisji informację o
dostosowywaniu krajowego prawa do dyrektywy.

Polityka KE w zakresie poprawy bezpieczeństwa na drogach przynosi
efekty. Według opublikowanych niedawno w Brukseli badań, w 2005 r. na
drogach krajów UE zginęło 41 tys. osób, podczas gdy w 2001 r. liczba ta
wyniosła 50 tys. Dane te dotyczą wszystkich 25 państw członkowskich,
choć 10 z nich jest w UE od 1 maja 2004 r.

Choć ogólne statystyki unijne pokazują poprawę stanu bezpieczeństwa to
jednak w przypadku Polski nie ma powodów do radości. Liczba osób, które
zginęły w wypadkach na polskich drogach w ciągu lat wzrosła.

Komisja Europejska przyczyny takiej sytuacji widzi m.in. w złej jakości
polskich dróg i brawurze kierowców.
--
pozdr.Pasik & Pinek 6l & ździebko 9.07.2006
http://tickers.tickerfactory.com/ezt/d/1;10046;6/st/

2. Data: 2006-05-05 20:36:17

Temat: Re: UE: Zapinanie pasów także w autobusach
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 May 2006 21:30:33 +0200, PASIK napisał(a):

Od 9 maja, nieźle, a ja 10 jadę na wycieczkę.

--
Elżbieta

3. Data: 2006-05-07 18:27:53

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 05 May 2006 22:36:17 +0200, Elżbieta <w...@p...onet.pl>
wrote:

> Od 9 maja, nieźle, a ja 10 jadę na wycieczkę.

To wyłącz poduszkę :)

Pzdr,
Borek
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksj

http://www.terapia-kregoslupa.waw.pl

4. Data: 2006-05-07 18:33:07

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 07 May 2006 20:27:53 +0200, Borek napisał(a):

> To wyłącz poduszkę :)

Autokarową.

--
Elżbieta

5. Data: 2006-05-08 10:22:37

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PASIK napisał(a):

> Od 9 maja nie wolno też wozić dzieci w fotelikach dziecięcych na
> przednim siedzeniu pasażera. Dotychczas można było to robić, ale pod
> warunkiem, że fotelik jest odwrócony tyłem do kierunku jazdy.

Sorry, że późno, ale chyba coś tu jest nie tak. Tyłem do kierunku jazdy
właśnie _nie wolno_ przewozić dzieci na przednim fotelu w samochodach
wyposażonych w poduszki.
Justyna
GG 6756000

6. Data: 2006-05-08 13:05:16

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza PASIK

> [...]
>warunkiem, że fotelik jest odwrócony tyłem do kierunku jazdy. Teraz
>dopuszczono taką możliwość, ale tylko pod warunkiem wyłączenia

Czy dobrze więc zrozumiałam, że jednak można przodem ale z wyłączoną
poduszką? Bo właśnie jestem po dwóch cudownych podróżach (po 6 i 9
godzin) z Adą (2,5 roku) w foteliku z przodu - dla mnie rewelacyjna,
bezproblemowa jazda, dla małej rewelacyjne odkrycie i widoki.

AGnieszka
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

7. Data: 2006-05-09 08:35:20

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e...@4...com>,
Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> wrote:

> [...]
> godzin) z Adą (2,5 roku) w foteliku z przodu - dla mnie rewelacyjna,
> bezproblemowa jazda, dla małej rewelacyjne odkrycie i widoki.

O ile się nie mylę dyrektywa KE to nie jest jeszcze obowiązujące prawo.
A o żadnych nowych zmianach w naszym kodeksie drogowym nie słyszałem.
Ale może coś przegapiłem?

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

8. Data: 2006-05-09 08:39:43

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <r1vztzcjw33z$.579p15r3t07h$.dlg@40tude.net>,
Elżbieta <w...@p...onet.pl> wrote:

> Autokarową.

To zapnij pas. W radiu Wawa mówili, że policja tylko przez pierwsze dni
będzie patrzeć przez palce...

--
Jarek (żeby tak w ogóle się nie zastanawiać nad tym, co się puszcza w środkach
masowego rażenia?)

9. Data: 2006-05-09 10:07:46

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza Jarek Spirydowicz
<j...@w...kurier.szczecin.pl> mówiąc:

>O ile się nie mylę dyrektywa KE to nie jest jeszcze obowiązujące prawo.
>A o żadnych nowych zmianach w naszym kodeksie drogowym nie słyszałem.
>Ale może coś przegapiłem?

Upewniałam się. Mam zamiar jeździć teraz z fotelikiem na przednim
siedzeniu, bo okazało się to kapitalnym rozwiązaniem wszelkich problemów
z małą podczas jazdy samochodem.

Agnieszka

10. Data: 2006-05-09 11:27:29

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <t...@4...com>,
> [...]

> Upewniałam się. Mam zamiar jeździć teraz z fotelikiem na przednim
> siedzeniu, bo okazało się to kapitalnym rozwiązaniem wszelkich problemów

Upewniłem się bardziej: ostatnie zmiany w kodeksie drogowym były
przyjęte 29 lipca ubiegłego roku, ogłoszone 20 września. Czyli na
www.kodeksdrogowy.com.pl mają wersję aktualną. A to oznacza, że dziecko
w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu wolno
przewozić, jeśli nie ma poduszki powietrznej dla pasażera (art. 45.2.4).

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police
To tylko moje prywatne opinie.

Mundur maszynisty
klasa "0" i szkoła podstawowa Warszawa Wawer
DŁUŻNICY
ťťČČĆ÷
Jakie łyżworolki dla sześciolatka?