USG diagnoza

1. Data: 2004-06-11 13:01:05

Temat: USG diagnoza
Od: "Aneti" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie , zrobiłam USG tarczycy i piersi, czy ktoś mógłby
powiedzieć mi czy jest wszystko w porządku, gdyż wizytę u lekarza mam
dopiero za miesiąc, a do tego czasunie wytrzymam.
Miałam podejrzenie o nadczynność:

1) prawy płat tarczycy o wymiarach 18x53x17 cieśń o gr. 3,5 mm. Lewy płat o
wymiarach 18x49x17

Tarczyca w całośći o jednorodnej echostrukturze , bez zmian ogniskowych o
charakterze guzków i torbieli.

czy z tego może wynikać nadczynność? czy raczej musze zrobić badania
hormonalne?

2) Piersi o budowie gruczołowej, w obu zabrodawkowano niewielkie
zagęszczenia utkania gruczołowego, doły pachwowe i podobojczykowe bez
uchwytnej patologii.

dziękuje serdecznie z góry

2. Data: 2004-06-11 13:23:49

Temat: Re: USG diagnoza
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Jun 2004 15:01:05 +0200, Aneti wrote:

> Witam serdecznie , zrobiłam USG tarczycy i piersi, czy ktoś mógłby
> powiedzieć mi czy jest wszystko w porządku, gdyż wizytę u lekarza mam
> dopiero za miesiąc, a do tego czasunie wytrzymam.

Na podstawie wyniku, który zacytowałaś, mogę zaryzykować stwierdzenie,
że wytrzymasz.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

3. Data: 2004-06-11 15:33:46

Od: "Aneti" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.
>
> Na podstawie wyniku, który zacytowałaś, mogę zaryzykować stwierdzenie,
> że wytrzymasz.

:) takie stwierdzenie sama mogę zaryzykować, jednak chciałabym otrzymać
opinię specjalisty o ile to możliwe

4. Data: 2004-06-11 16:05:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Jun 2004 17:33:46 +0200, Aneti wrote:

> :) takie stwierdzenie sama mogę zaryzykować, jednak chciałabym otrzymać
> opinię specjalisty o ile to możliwe

Jakiego specjalisty?:)

Zacytowałaś opis USG, który wygląda przyzwoicie. Na jego podstawie nie
można powiedzieć nic więcej ponad to.
USG to badanie DODATKOWE. Czyli stanowi DODATEK (czasami bardzo ważny)
do wywiadu i badania przedmiotowego. Niby jak ktoś ma się podjąć
interpretacji takiego wyniku w Twoim konkretnym przypadku nie mając
pojęcia o tym jak wygląda badanie i wywiad? I inne rzeczy?:)
Spokojnie możesz poczekać na wizytę u lekarza, który wie po co badanie
zlecił i wie jak je zinterpretować w kontekście całości obrazu
klinicznego.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

wysoki puls