słodziki - co o tym myślicie

1. Data: 2004-06-11 13:07:10

Temat: słodziki - co o tym myślicie
Od: "Aro7" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Lubie sobie czasami zjeść coś słodkiego
i pomyślałem o słodziku

to ustrojstwo ma zdecydowanie mniej kalorii a słodkie jest :)))

tylko że musi być jakiś haczyk
co myślicie o słodzikach
czy to jest zdrowe ?
czy lepiej słodzić cukrem przez co zjadać więcej kalorii ??
co lepsze ??\

dzięki za odpowiedzi
Arczi

2. Data: 2004-06-11 13:22:23

Temat: Re: s3odziki - co o tym myślicie (was: słodziki - co o tym myślicie)
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Jun 2004 15:07:10 +0200, Aro7 wrote:

> [...]
> co myślicie o słodzikach
> czy to jest zdrowe ?
> czy lepiej słodzić cukrem przez co zjadać więcej kalorii ??

A zaglądałeś na www.google.com?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2004-06-11 21:45:32

Temat: Re: s3odziki - co o tym my?licie (was: s?odziki - co o tym my?licie)
Od: "ICPuser" <I...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> A zaglądałeś na www.google.com?

a Ty, Marku, dobrze kodujesz znaki w polu Subject?

Miki-Mol

4. Data: 2004-06-16 14:37:55

Temat: Re: słodziki - co o tym myślicie
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aro7" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> co myślicie o słodzikach
> czy to jest zdrowe ?
> czy lepiej słodzić cukrem przez co zjadać więcej kalorii ??

Szczerze mówiąc ani to ani to, ale jak już cię przypili to unikaj
słodzika...

Iwona

5. Data: 2004-06-16 14:57:21

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jun 2004 16:37:55 +0200, Iwona_s wrote:

> Szczerze mówiąc ani to ani to, ale jak już cię przypili to unikaj
> słodzika...

Dla porządku wypada napisać, że nie ma jednoznacznych danych
wskazujących na szkodliwy wpływ aspartamu spożywanego w "normalnych"
ilościach na człowieka (poza ludżmi cierpiącymi na fenyloketonurię) -
doniesienia o związku aspartamu z glejakami mózgu nie potwierdziły się,
aczkolwiek są na przykład dane sugerujące, że przewlekłe stosowanie
dużych dawek aspartamu u szczurów może zaburzać przekaźnictwo nerwowe...

W porównaniu jednak z dymem tytoniowym na przykład, aspartam jest
*bardzo* zdrowy:)

Przytocze jeszcze jeden abstrakt - wybaczcie:)

Regul Toxicol Pharmacol. 2002 Apr;35(2 Pt 2):S1-93.

Aspartame: review of safety.

Butchko HH, Stargel WW, Comer CP, Mayhew DA, Benninger C, Blackburn GL, de
Sonneville LM, Geha RS, Hertelendy Z, Koestner A, Leon AS, Liepa GU, McMartin KE,
Mendenhall CL, Munro IC, Novotny EJ, Renwick AG, Schiffman SS, Schomer DL, Shaywitz
BA, Spiers PA, Tephly TR, Thomas JA, Trefz FK.

Medical and Scientific Affairs, The NutraSweet Company, Mt Prospect, Illinois
60056, USA. h...@n...com

Over 20 years have elapsed since aspartame was approved by regulatory agencies as
a sweetener and flavor enhancer. The safety of aspartame and its metabolic
constituents was established through extensive toxicology studies in laboratory
animals, using much greater doses than people could possibly consume. Its safety was
further confirmed through studies in several human subpopulations, including healthy
infants, children, adolescents, and adults; obese individuals; diabetics; lactating
women; and individuals heterozygous (PKUH) for the genetic disease phenylketonuria
(PKU) who have a decreased ability to metabolize the essential amino acid,
phenylalanine. Several scientific issues continued to be raised after approval,
largely as a concern for theoretical toxicity from its metabolic components--the
amino acids, aspartate and phenylalanine, and methanol--even though dietary exposure
to these components is much greater than from aspartame. Nonetheless, additional
research, including evaluations of possible associations between aspartame and
headaches, seizures, behavior, cognition, and mood as well as allergic-type
reactions and use by potentially sensitive subpopulations, has continued after
approval. These findings are reviewed here. The safety testing of aspartame has gone
well beyond that required to evaluate the safety of a food additive. When all the
research on aspartame, including evaluations in both the premarketing and
postmarketing periods, is examined as a whole, it is clear that aspartame is safe,
and *there are no unresolved questions regarding its safety under conditions of
intended use*.

6. Data: 2004-06-16 15:05:17

Temat: Re: s3odziki - co o tym myślicie (was: s3odziki - co o tym myślicie)
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2004-06-17 22:34:35

Od: "FeLicja" <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> szukaj wiadomości tego autora

Aro7 wrote:

> co myślicie o słodzikach
> czy to jest zdrowe ?

Robilam doswiadczenia na samej sobie (taka jakas dziwna jestem ;-)) na
slodziku zaobserwowana wieksza ilosc wypadania wlosow (tak delikatnie
mowiac: garsciami), po zaprzestaniu wypadanie wrocilo do normy, po ponownym
wroceniu do slodzika ponowne wypadanie wlosow. Jak na razie moje
doswiadczenie wystarczylo mi, by juz do slodzikow nie wracac ;-)

> czy lepiej słodzić cukrem przez co zjadać więcej kalorii ??

Najlepsze to sa jablka, i banany. A napoje jezeli juz slodzone, to w malych
ilosciach i cukrem, albo miodem.
Kasia

USG diagnoza
wysoki puls