Ucierane z owocami?

1. Data: 2002-06-20 09:19:58

Temat: Ucierane z owocami?
Od: <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko, czy da się upiec ucierane ciasto (np. takie jak na babkę) z
owocami? Chodzi mi np. o wylanie połowy ciasta do tortownicy, ułożenie warstwy
pokrojonych jabłek, porzeczek albo czereśni i przykrycie tego resztą ciasta.
Ale czy owoce nie opadną. może lepiej wyłożyć je na całość ciasta, na wierzch?
Czy ktoś już piekł coś takiego i mi poradzi? POZDRAWIAM!!!

1. Data: 2002-06-20 09:22:58

Temat: Re: Ucierane z owocami?
Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja znajoma piecze takie ucierane ciasto, a owoce rzuca na wierzch
(obtoczone lekko w bulce tartej lub kaszy mannej). Podczas pieczenia owoce
lekko sie zanurza, ale sa rownomiernie rozlozone, nie opadaja na spod. A
samo ciasto pycha. Niestety nie mam przy sobie przepisu.

Pozdr.
Magda

1. Data: 2002-06-20 09:27:43

Od: <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Magda
>
> Przepis na ucierane ciasto mam, chodziło mi tylko o te owoce i chyba upiekę
wg. Twoich wskazówek. Bardzo Ci dziękuję i zaraz biorę się do pracy.

1. Data: 2002-06-20 09:42:03

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wierzch?
> Czy ktoś już piekł coś takiego i mi poradzi? POZDRAWIAM!!!

Ja piekę coś takiego:

2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
pół kostki masła roztopinego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
1 kubek kwasnej śmietany

Mąkę, proszek i cukier wymieszać, dodać zółtka, ubitą pianę z białek, masło
śmietanę - utrzeć :) stąd chyba nazywa się ucierane :))
Wylać do formy - ja używam prostokętnej, ułożyć na wierzchu owoce - same się
fajnie zapadają :)) można posypać kruszonką, albo pod koniec pieczenia
posamrować ubitą pianą z białka....
Piecze się ok. 45 min, trzeba przeprowadzić próbę patyczka :))

Pozdarwiam, Aga

1. Data: 2002-06-20 10:51:48

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak juz wyjdzie, podziel sie przepisem i opinia :)

Magda

1. Data: 2002-06-20 12:05:59

Od: <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak juz wyjdzie, podziel sie przepisem i opinia :)
>
> Magda
>
>Witam ponownie! Ciasto wyszło znakomicie, o czym niech świadczy fakt, że po
zaledwie półgodziny nie było już ponad połowy. Czereśnie troszkę opadły (mimo
tej kaszy), ale i tak wyglądało cudnie. Oto przepis:

Utrzeć 250g masła, dodawać 250g cukru i cukier waniliowy, kolejno wbijać 4
jajka i ucierać.
Wymieszać 400g mąki ze 100g skrobi, torebką proszku do pieczenia i szczyptą
soli i na zmianę z 0,1l mleka dodawać do masy.
Do wysmarowanej ioprószonej bułką tortownicy wlać połowę ciasta, ułożyć owoce i
zalać resztą ciasta.
PIEC 60min W 180st. Sprawdzić patyczkiem.
Idę po jeszcze kawałek(jak coś zostało). SMACZNEGO!!!

1. Data: 2002-06-20 12:19:06

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za przepis :)
Napewno wyprobuje

Magda

1. Data: 2002-06-20 12:43:34

Od: <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje za przepis :)
> Napewno wyprobuje
>
> Magda
>
> Bardzo się cieszę, że przepis Ci się spodobał. Dodam tylko, że jeśli nie
chcesz, żeby owoce bardzo opadły, lepiej ułóż je na wierzchu(skórką do dołu). A
wogóle jeśli owoce po upieczeniu ciasta opadną zupełnie na dno, też jest
fajnie. Ja wtedy odwracam je do góry spodem i na wierzchu ciasta mam cudownie
wilgotną i aromatyczną warstwę owoców (ostatnio tak mi wyszło z jagodami i
ciasto tak wszystkim posmakowało, że dosłownie nie zdążyło ostygnąć).

To ja już znikam, udanych wypieków MAGDO i jeszcze raz pozdrawiam !!!
Idę robić naleśniki z serkiem i truskawkami, póki dane jest jeszcze nam się
nimi cieszyć!!!

1. Data: 2002-06-20 12:56:02

Temat: Re: a gdzie ta kasza?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>w przepisie jej niestety nie widze, widze natomiast skrobie. Czy moge prosic
>o jakies uscislenie?
>Mapet

ta kasza to zdaje sie manna, w ktorej obtoczyc owocki, zeby nie
lecialy w dol, wiec nie ma miarki ;))

Trysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-20 13:13:07