Ugryzienie kleszcza

1. Data: 2005-08-03 13:52:58

Temat: Ugryzienie kleszcza
Od: "Michal" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj, dwa dni po powrocie z wakacji, znalazłem kleszcza "wgryzionego" w
udo. Czy szczepienie przeciwko kleszczowemu zapaleniu mózgu ma sens po
ugryieniu ? Jakaś inna profilaktyka ? Czy istnieją testy wykrywające chorobę
na tak wczesnym etapie ? A jak z Boreliozą ?

2. Data: 2005-08-03 14:01:38

Temat: Re: Ugryzienie kleszcza
Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):
> [...]
> ugryieniu ? Jakaś inna profilaktyka ? Czy istnieją testy wykrywające chorobę
> na tak wczesnym etapie ? A jak z Boreliozą ?

a co z nim zrobiłeś? byłeś u chirurga?

--
best regards,
scream (at)w.pl

3. Data: 2005-08-03 14:06:32

Od: "michal " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co z nim zrobiłeś? byłeś u chirurga?

Hmmm, a powinienem ? Wyciągnąłem go palcami...

4. Data: 2005-08-03 14:15:34

Od: "medevacs" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

W news:dcqi7p$fav$1@inews.gazeta.pl Michal napisal(a):
> [...]
> ugryieniu ? Jakaś inna profilaktyka ? Czy istnieją testy wykrywające
> chorobę na tak wczesnym etapie ? A jak z Boreliozą ?

nie wiem jak ze szczepieniem ale chyba to bedzie tak jakby sie zaszczepic na
grype jak juz ja zlapales czyli bez sensu. W kazdym razie to szczepienie
jest tylko przeciw odkleszczowemu zapaleniu opon mozgowych, a tak sie
sklada, ze kleszcze przenoszace wirusa(?) tej choroby wystepuja tylko w
niektorych konkretnych regionach Europy (czy tez swiata w ogole). O ile
pamietam najblizej Polski to gdzies w Niemczech i na Wegrzech, a w Polsce
nie ale moge sie mylic. Takze szansa na dostanie odkleszczowego zapalenia
opon mozgowych od kleszcza z Polski jest niewielka. Z kolei kleszcze
przenoszace borelioze wystepuja generalnie wszedzie aczkolwiek nie wiem czy
tu tez nie ma jakiejs "rejonizacji". W kazdym razie o wiele latwiej zlapac
borelioze, na ktora nota bene nie ma szczepionki.

Jesli od kleszcza zrobil Ci sie rumien ale nie taki o srednicy 5mm (podobny
jak od komara) tylko wiekszy i/lub to miejsce piekielnie swedzi (i znowu nie
tak jak od komara ale tak ze drapiesz i drapiesz, chwila ulgi i znow
strasznie swedzi) to udaj sie jak najszybciej do swojego lekarza rodzinnego.
Przepisze Ci antybiotyk (zaloze sie, ze Unidox). W/w objawy nie musza
oznaczac, ze kleszcz mial borelioze ale, ze dzieje sie cos niedobrego i nie
mozna tego ot tak zostawic. Swoja droga nie wiem jak to jest w druga strone,
czy zarazenie borelioza moze sie z poczatku niczym nie objawiac (brak
rumienia i swedzenia?). Moze ktos mnie oswieci? Ja w kazdym razie mialem juz
w zyciu wiele kleszczy, kilka razy bralem antybiotyki (ale nie po kazdym
kleszczu bo bym chyba non-stop na unidoxie jechal, zglaszalem sie do lekarza
w przypadku wystapienia rumienia lub swedzenia), robilem sobie tez badania
krwi na borelioze (uwaga, sa dosc drogie) i na szczescie nic.

medevacs
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

5. Data: 2005-08-03 15:13:31

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

michal napisał(a):
> Hmmm, a powinienem ? Wyciągnąłem go palcami...

powinieneś, bo teraz jest szansa, że kawałek został w środku
a w dodatku rana jest pewnie źle zdezynfekowana, więc mogły tam pozostać
różne groźne substancje, które taki kleszcz wydziela

6. Data: 2005-08-03 19:19:22

Od: TomaszB <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):
> A jak z Boreliozą ?

Jak narazie da sie zyc.
Pozdrawiam
TomaszB

Czy gruczolak przysadki moz.e doporwadzic do zgonu?
dentysta w domu chorego
Czy chirurgiczne usunie;cie gruczolaka to skomplikowna operacja?
Gruczolak przysadki czy bardzo niebezpieczny????
Prośba o przetłumaczenie z łaciny na polski