Ukąszenie/ugryzienie kleszcza

1. Data: 2008-08-20 18:50:48

Temat: Ukąszenie/ugryzienie kleszcza
Od: Kaem <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłą środę zostałem ukąszony/ugryziony? przez kleszcza. Delikatnie
wykręciłem go całego. Od tego czasu w miejscu ukąszenia (wewnętrzna
strona łydki) mam czerwoną 'grudkę' która od czasu do czasu swędzi. W
przeciągu tygodnia rozmiar grudki nie zmieniał się. Barwa także tak sama
- czerwona. Czy mam powody do niepokoju? Jak długo mogą utrzymywać się
ślady po ukąszeniu/ugryzieniu przez kleszcza? Czy w ogóle po usunięciu
go z ciała występują jakiekolwiek objawy?

2. Data: 2008-08-21 09:22:30

Temat: Re: Ukąszenie/ugryzienie kleszcza
Od: "michhallski" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaem" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>Czy mam powody do niepokoju? Jak długo mogą utrzymywać się ślady po
>ukąszeniu/ugryzieniu przez kleszcza? Czy w ogóle po usunięciu go z ciała

Zależnie od organizmu jak to po ukaszeniu u jednego szybciej schodzi u
innego dłużej.
Objawy boreliozy uwidaczniają się po ok 4-6 tygodniach. Mnie kiedyś łeb
kleszcza został po nieudanym wykreceniu i sie rozpuścił po ok miesiącu.
Nie każdy kleszcz powoduje chorobę.

3. Data: 2008-08-21 11:42:19

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaem wrote:

> [...]
> ślady po ukąszeniu/ugryzieniu przez kleszcza? Czy w ogóle po usunięciu
> go z ciała występują jakiekolwiek objawy?

miałem w tym roku już koło setki kleszczy, po każdym jakiś tydzień - dwa
było takie czerwone swędzące coś, reakcja alergiczna.

4. Data: 2008-08-21 15:56:50

Od: "JFS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ślady po ukąszeniu/ugryzieniu przez kleszcza? Czy w ogóle po usunięciu
> go z ciała występują jakiekolwiek objawy?

Ja ze swoich doswiadczen powiedzialbym: jak nic ci sie nie
bedzie dziać to olej sprawę ale jak poczujesz za pare tygodni lub
pozniej jakies obiawy ze cos jest nie tak (np dziwną slabosc
rąk i nog) to przypomnij sobie sprawe - ale wątpie byś mial
pecha jak ja. Ponoć mozna zbadać samego kleszcza czy ma w sobie
borelię ale nie wiem gdzie i napewno troche kosztuje.

JFS

5. Data: 2008-08-21 16:02:29

Od: "JFS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> miałem w tym roku już koło setki kleszczy, po każdym jakiś tydzień - dwa
> było takie czerwone swędzące coś, reakcja alergiczna.

Hej nie moglbys mi poradzic cos w sprawie borelki? Biorę ciagle tą
doksy - 10 dni pozniej niefortunna przerwa 10 dni i teraz znowu
juz od troche ponad dwa tygodnie generalnie powoli dziala, ale nie wiem co
dalej, sytuacja zmienia sie ciagle nawet z dnia nadzień, jakby
przeleczony ale w nogach i rekach pewna 'pustka' i pewne uczucie jakby
poparzyly mnie pokrzywy (trzy dni temu bardzo mocno dzis juz slabo)
kiedy mam przestac brac tą doksy, np ile czasu po tym jak uznam ze
nic mnie nie boli? Który to moment tez nie wiem kiedy nastapi bo jest
jakby zmiennie a i nerki coś nie za bardzo. MOge przyniesc wyniki western
blota. Czy 10 dni przerwy po pierwszych 10 dniach doxy anulowaly jej
skutek? kiedy teraz przerwac tak by byc pewnym ze chyba wszystko
wybite.

6. Data: 2008-08-21 17:16:49

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JFS wrote:

> Hej nie moglbys mi poradzic cos w sprawie borelki?

radziłem Ci pół roku temu - więcej antybiotyków, uzupełnić wszystkie
minerały wypłukane piciem 2 litrów pepsi dziennie, odstawić tą pepsi i
ogólnie zacząć zdrowo się odżywiać. Teraz masz:

- kompletnie rozwalony metabolizm i wyjałowiony organizm przez picie pepsi
- aktywne zakażenie boreliozą, które wymaga leczenia antybiotykami
- aktywną silną infekcję candida, która częściowo blokuje możliwość
stosowania antybiotyków

jednym słowem - problem. Trzeba było słuchać wtedy i wzmacniać organizm, gdy
był na to czas. Teraz to już cholera wie co robić. Po silniejszych
antybiotykach grzyby Cię zjedzą. W zasadzie postępowanie z wyboru to
antybiotyk w mocnych dawkach + silny środek przeciwgrzybiczy, ale z tak
zdewastowaną wątrobą (znowu kłania się pepsi) ciężko będzie to przetrwać.

Nie wiem po co to chyba piąty już raz piszę, i tak nie posłuchasz i tak.

7. Data: 2008-08-23 11:52:31

Od: "grunge fighter" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nie wiem po co to chyba piąty już raz piszę, i tak nie posłuchasz i tak.

A ile tego antybiotyku?????

Powtorze co bralem:

10 DNI DOXYCYKLINA (2 dziennie) //zaczely bolec nerki ale poprawa borelka
3 DNI NIC
4 DNI AMOKSYCYLINA //zaczely bolec nerki i pogorszenie borelka
3 DNI NIC
podejrzewam ze te pierwsze 10 dni kuracji poszlo na zmarnowanie od tej
przerwy na amoksycyline i opoczynek nerkom
----------------

18 DNI DOXYCYKLINA (2 dziennie) [az do dzis i dalej biore
konczy mi sie wlasnie] // znaczna poprawa momentami czuje sie
zrowy z lekkimi bolkami troche pozniej czuje jednak 'pustke w nogach'
jestem jednak istotnie podleczony i ciagle jest corac lepiej choc powoli

planuje jeszcze brac 2 tygodnie doxy cos takiego twierdzi tez moj lekarz
(klocia bole we wnetrznosciach da sie chyba wytrzymac choc wystepują)

Moje osobiste wrazenia sa takie ze 2 doxy dziennie to troche za malo
3 by lepiej dzialalo - wogole lepiej jest jak biore dwia naraz co 24h
Chyba lepiej by bylo nawet czasem 3 a innym razem mniej,

czy twoim zdaniem mozna sobie rozkladac doxycykine np
zamiast : dwie dwie dwie dwie dwie
trzy poltorej poltorej trzy poltorej poltorej ??

mozesz mi podac zasady jakich absolutnie nie moge zlamac
by antybiotyk dzialal a borelka sie nie namnarzala
(jak dluga przerwa jest niedopuszczalana?)

8. Data: 2008-08-23 12:38:42

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

grunge fighter wrote:

> A ile tego antybiotyku?????

na początku powinno być tak na oko 40 dni 2x200 doxy biorąc pod uwagę
nasilenie objawów i stan odporności, teraz pojęcia nie mam ile.

9. Data: 2008-08-24 15:00:09

Od: "grunge fighter jfs" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na początku powinno być tak na oko 40 dni 2x200 doxy biorąc pod uwagę
> nasilenie objawów i stan odporności, teraz pojęcia nie mam ile.

kurna,
to dawkowanie doxy to cos kluczowego - to bym najbardziej chcial wiedziec
ew czy da sie zrobic jakas 'oslone' lekami na nerki/watrobe/trzustkę
wiesz cos moze?

10. Data: 2008-08-24 15:54:43

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

grunge fighter jfs wrote:

> kurna,
> to dawkowanie doxy to cos kluczowego - to bym najbardziej chcial wiedziec
> ew czy da sie zrobic jakas 'oslone' lekami na nerki/watrobe/trzustkę
> wiesz cos moze?

nie jestem lekarzem, ja potrafię tylko zdrowe diety układać :P

Znajdź dobrego lekarza i niech się osłonami bawi, jak już włoży się do
organizmu chemię to niestety ale trzeba wkładać następne chemie aby
zwalczyć skutki uboczne tej pierwszej.

cosik na "przebudzenie" - nie kawa
Żylaki powrózka nasiennego
Nerw udowy rehabilitacja