Ulga Rehabilitacyjna

następny post »
From: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Ulga Rehabilitacyjna
Date: Fri, 7 Mar 2014 10:22:40 +0100

Wczoraj będąc w WS otrzymałem informacje dotyczącą że mam wskazać osobę
która była przewodnikiem jako że kwotę 2280zł powinna traktować jako dochód
i wpisać w swoje zeznanie podatkowe oraz odprowadzić podatek. Zdziwiłem się
trochę tym bardziej że nie znalazłem nic na ten temat ani w broszurce z US
ani na forum. Nigdzie nie ma w jakiej pozycji to wpisać ani jaki podatek %
od tego miał by być odprowadzony. Jestem osobą niepełnosprawną na wózku (
dawniej pierwsza grupa) po amputacji obu nóg jako opiekun występuje moja
żona więc to jej miał bym do dochodu doliczyć te 2280zł a że rozliczamy się
razem to wygląda na to że za pomoc dla osoby niepełnosprawnej oraz
niepełnosprawnego trzeba zapłacić podatek taka to ulga i pomoc. Drugim
problemem jest odliczenie samochodu (20letniego przerobionego na obsługę
ręczną) 2280zł można odliczyć tylko w wypadku potwierdzonej rehabilitacji
(skierowanie i pieczątki z placówki prowadzącej rehabilitacje). W moim
przypadku rehabilitacja już nic nie zdziała a samochód wykorzystuje na
dojazdy 2/3 razy w miesiącu na wizytę u lekarza oraz do ułatwienia
poruszania się po mieście jako że wózkiem nie zawsze jestem w stanie
dojechać ze względu na odległości ręce nie wytrzymują Nie wiem czy to
nadinterpretacja przepisów podatkowych czy znowu tych niepełnosprawnych chce
się pozbawić tak wielkiej kwoty jak 817zł bo tyle wynika z obliczeń.
Pozdrawiam
Staszek L.
Inwalida na wózku - sprawny inaczej korzystający z indywidualnego kołowego
środka transportu o napędzie ręcznym!!!