Ulga remontowa - rozpoczecie w 2003

1. Data: 2004-03-29 09:19:39

Temat: Ulga remontowa - rozpoczecie w 2003
Od: "Pelos" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
W zeszlym roku nabylem nowe mieszkanie - spoldzielcze - lokatorskie.
Protokol zdawczo-odbiorczy z bodajze IX.2003.
W listopadzie 2003 zalozylem szafe wnekowa typu komandor, zalozylem kuchenke gazowa
do zabudowy - jak rozumiem to pozwala mi
rozpoczac ulge remontowa i kontunuowac ja w latach nastepnych ?
Slyszalem, ze rozne U.S. roznie interpretuja przepis o uldze remontowej - ze "w nowym
mieszkaniu nie ma co remontowac :-) " Jak to
jest ?

pozdrawiam serdecznie

Pawel Dienwebel (Pelos)
http://www.pelos.pl

1. Data: 2004-03-29 17:16:39

Temat: Re: Ulga remontowa - rozpoczecie w 2003
Od: "PaniDora" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pelos wrote:
> [...]
> Slyszalem, ze rozne U.S. roznie interpretuja przepis o uldze
> remontowej - ze "w nowym mieszkaniu nie ma co remontowac :-) " Jak to
W przepisach jest mowa nie tylko o remoncie ale i modernizacji. Liczy
się rachunek, limit odliczeń i materiał. Czyli każdy trwale przymocowany
do podłoża (farba, wykładzina, materiały budowlane). Na pewno nie
odliczamy narzędzi (pędzel, wałek, papier ścierny, drabinka). Chyba
szafę niestety odrzucą, kuchenkę raczej też, to są ruchome, demontowane
elementy zaliczane do wyposażenia, jak meble, ale dla pewnoci należy
sprawdzić w wykazie (rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i
Budownictwa z dnia 21 grudnia 1996 r. w sprawie określenia rodzajów
wydatków na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu
mieszkalnego, o które zmniejsza się podatek dochodowy).
Więcej szczegółów
http://www.efekt.biz.pl/odliczenia/ulga_remontowa.ht
ml
Pozdrawiam.
Dora

1. Data: 2004-03-29 19:53:00

Od: "JACooL" <jacool m@lpa webland.pl> szukaj wiadomości tego autora

>[...] Czyli każdy trwale przymocowany
> do podłoża [...] Chyba
> szafę niestety odrzucą, kuchenkę raczej też, to są ruchome, demontowane
> elementy zaliczane do wyposażenia, jak meble [...]

Witam
Wypowiem sie jako stolarz.
Z tego co moi klienci mowia, odliczac mozna:
- szafe wnekowa / zabudowe, czyli szafa typu Komandor "zalapie sie",
w koncu jest robiona na wymiar jakiejs wneki i w niej zamontowana.
Nie da sie jej (teoretycznie) przeniesc do innego pokoju ;)
- szafke pod zlewozmywak.

Pozdrawiam JACooL

1. Data: 2004-03-30 06:25:23

Od: "PaniDora" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w koncu jest robiona na wymiar jakiejs wneki i w niej zamontowana.
> Nie da sie jej (teoretycznie) przeniesc do innego pokoju ;)
Zgadza się, na poparcie fragment tego rozporządzenia, może przyda się
innym:
[...]
1. Remont, modernizacja lub wykonanie nowych elementów w lokalu
mieszkalnym:
1) ścianek działowych, sufitów, tynków i okładzin wewnętrznych,
2) podłóg i posadzek,
3) okien, świetlików i drzwi,
4) powłok malarskich i tapet,
5) elementów kowalsko-ślusarskich,
6) izolacji przeciwwodnych, przeciwwilgociowych, dźwiękochłonnych i
cieplnych,
7) pozostałych elementów (np. pawlaczy, trwale umiejscowionych szaf
wnękowych, obudowy wanien,
zlewozmywaków, grzejników).
[...]
Dora

1. Data: 2004-04-06 06:51:56

Od: "Piotrek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 7) pozostałych elementów (np. pawlaczy, trwale umiejscowionych szaf
> wnękowych, obudowy wanien,
> zlewozmywaków, grzejników).
> [...]

a i kuchenki w zabudowie również. Też sobie takową kupiłem i pytałem się
ówczas, czy mogę ją sobie odpisać. Mogę. Wolnostojące nie, ale kuchnie do
zabudowy można.

pozdr.
Kwasik

1. Data: 2004-04-06 12:03:16

Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek" <p...@o...pl> wrote in message
> a i kuchenki w zabudowie również. Też sobie takową kupiłem i pytałem się
> ówczas, czy mogę ją sobie odpisać. Mogę. Wolnostojące nie, ale kuchnie do
> zabudowy można.

A co z szafką pod kuchenkę? Ja sobie odliczyłem zarówno szafkę pod
zlewozmywak oraz szafkę pod kuchenkę do zabudowy (bo przecież muszę ją
zabudować w szafce!). Co o tym sądzicie?

pzdr
Krzysiek

jakie kontakty?
Czym czyścić...