Umowa o dostawę energii

1. Data: 2001-11-14 11:24:51

Temat: Umowa o dostawę energii
Od: "newsmark" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sytuacja jest następująca:
developer przygotował umowę na dostawę e.elektrycznej standardowo tzn.
ok. 5kW na mieszkanie. Czy wyżej wymieniona moc jest wystarczająca
do zasilania współczesnego mieszkania wyposażonego m.in w "nowoczesną
kuchnię" (piekarnik el., zmywarka, lodówka itd.) i łazienkę (pralka,
suszarka ...)
i inne pomieszczenia.
I tutaj są moje obawy. Nie chcę czekać na włączenie zmywarki
bo właśnie pracuje coś innego.

Jeśli 5kW to za mało, to jak postępować aby ten limit zwiększyć?
Rozmowa z developerem czy dostawcą energii?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

1. Data: 2001-11-14 12:12:46

Temat: Re: Umowa o dostawę energii
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"newsmark" <n...@o...pl> writes:

> [...]
> suszarka ...)
> i inne pomieszczenia.
> I tutaj są moje obawy. Nie chcę czekać na włączenie zmywarki

Jesli nie masz elektrycznego CO i CW, to w zasadzie wystarczy. Jeszcze
zalezy, jak to podzielone sa obwody i czy zabezpiecznia sa z zapasem,
czy nie 8-)

Ale wiadomo, ze im wiecej, tym lepiej... Czajnik 2kW, zmywarka 2kW,
pralka 2kW, piekarnik 2kW...

MJ

1. Data: 2001-11-15 15:41:13

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"newsmark" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
postępować aby ten limit zwiększyć?
> Rozmowa z developerem czy dostawcą energii?

Rejony energetyczne mają własne normy i limity mocy na mieszkanie, domek
jednorodzinny itd. U nas w Szczecinie typowym przydziałem jest 4 kW i nie
sądzę, by na mieszkanie z instalacją i odbiornikami 1-fazowymi można było
załatwić większy przydział mocy. Poza tym 4 kW w zupełności wystarcza.
Trzeba brać pod uwagę tzw. współczinnik jednoczesności, tj
prawdopodobieństwo jednoczesnego użytkowania urządzeń. Odbiorniki większej
mocy (pralka) zasilane są z osobnego obwodu i mają swoje zabezpieczenia.
Przy podziale na obwody kierujemy się pobieranym prądem, a nie mocą i
odpowiednio dobieramy zabezpieczenie.

Majka

1. Data: 2001-11-15 16:30:46

Od: "T.Zon" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka napisał(a) w wiadomości: <9t0npt$n7k$1@h1.uw.edu.pl>...

>"newsmark" <n...@o...pl> wrote in message
>postępować aby ten limit zwiększyć?

Jezeli planujesz kuchnie elektryczna to nie.

Pozdrawiam
Zonzi

1. Data: 2001-11-19 10:57:05

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.Zon" <z...@s...pl> wrote in message
> Jezeli planujesz kuchnie elektryczna to nie.

Kuchenki elektryczne są odbiornikami 3-fazowymi i wymagają innego zasilania.
Ja pisałam o przydziale mocy 1-fazowej.
Trzeba przyjrzeć się umowie, ale jeżeli w budynku jest gaz, to umowa będzie
pewnie na 1 fazę.

Majka

1. Data: 2001-11-19 11:03:43

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Majka <m...@z...szczecin.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9taolm$8n5$...@h...uw.edu.pl...

> [...]
zasilania.
> Ja pisałam o przydziale mocy 1-fazowej.
> Trzeba przyjrzeć się umowie, ale jeżeli w budynku jest gaz, to umowa

Co nie przeszkada wystapic o zasilanie 3-fazowe i wiekszy przydzial mocy.
Jak jest zapas mocy to ZE nie bedzie robil problemu.

Karol

1. Data: 2001-11-19 16:41:21

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Karol" <a...@b...com> wrote in message news:9tap31$t3g$1@news.tpi.pl...

> Co nie przeszkada wystapic o zasilanie 3-fazowe i wiekszy przydzial mocy.
> Jak jest zapas mocy to ZE nie bedzie robil problemu.
> Karol
Problem będzie, bo jak zrozumiałam, jest to mieszkanie w budynku
wielorodzinnym, a nie w domku. Jeżeli dochodzi już do umowy, to znaczy, że
zasilanie i instalacja jest już wykonana. Wystąpienie do ZE o zasilanie
3-fazowe wiąże się z przebudową wlz i położeniem nowej instalacji, a na to
nie zgodzi się ani developer ani lokator - koszty i terminy.
Majka

1. Data: 2001-11-20 12:32:54

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Majka <m...@z...szczecin.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9tbcqp$ip6$...@h...uw.edu.pl...

> [...]
> 3-fazowe wiąże się z przebudową wlz i położeniem nowej instalacji, a na to
> nie zgodzi się ani developer ani lokator - koszty i terminy.

Oczywiscie masz racje.

Karol

Meble sosnowe - Wwa
kafelkowanie
sposob na naklejki na zewnetrznej ramie okna
sprzatenie
Rdza na pralce