Ustawa o PRM - czy obowiazuje?

1. Data: 2003-12-11 08:25:05

Temat: Ustawa o PRM - czy obowiazuje?
Od: "T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ustawa o Państwowym Ratownictwie Medycznym z dnia 25 lipca 2001
obowiazuje??? Pytam poniewaz na stronach sejmu jej status to "obowiazujaca"
a kogokolwiek w naszej pieknej sluzbie zdrowia nie spytac mowi ze ona
(ustawa) nie obowiazuje.
Jest to dla mnie bardzo wazne z powodu zawodu "PIELEGNIARKI RATUNKOWEJ" ale
o tym w nastepnym poscie.

Pzdr.
TL

2. Data: 2003-12-11 15:11:24

Temat: Odp: Ustawa o PRM - czy obowiazuje?
Od: "Ondraszek" <s...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:br9a01$99n$1@nemesis.news.tpi.pl,
osobnik T. <t...@w...pl> napisał(a):
> [...]
> "obowiazujaca" a kogokolwiek w naszej pieknej sluzbie zdrowia nie
> spytac mowi ze ona (ustawa) nie obowiazuje.

Oto co znalazłam
ustawa obowiązuje ale są tam jakieś zmiany, przesyłam poniżej

Ondraszek
--------------------
GG 237039

Dz.U.01.113.1207
+ zmiany

Art. 5. W ustawie z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie
Medycznym (Dz. U. Nr 113, poz. 1207) wprowadza się następujące zmiany:
1) użyte w art. 15 ust. 1 pkt 5 i 6, art. 24 ust. 3 i 11 oraz art. 34 ust.
2 i ust. 5 pkt 2 w różnych przypadkach wyrazy "lotnicze służby ratownicze"
zastępuje się użytymi w odpowiednich przypadkach wyrazami "lotnicze
pogotowie ratunkowe";
2) w art. 44:
a) w ust. 1 wyrazy "ust. 2" zastępuje się wyrazami "ust. 2 i 4",
b) dodaje się ust. 4 i 5 w brzmieniu:
"4. W roku 2003 podstawę decyzji wojewody o włączeniu jednostki do systemu
stanowi wojewódzki plan zabezpieczenia medycznych działań ratowniczych,
sporządzony przez właściwego wojewodę i zatwierdzony przez ministra
właściwego do spraw zdrowia.
5. Plan, o którym mowa w ust. 4, stanowi również podstawę do planowania
środków na finansowanie działalności bieżącej centrów powiadamiania
ratunkowego w roku 2003.";
3) po art. 44 dodaje się art. 44a w brzmieniu:
"Art. 44a. 1. W roku 2002 jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego są
finansowane z budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister
właściwy do spraw zdrowia.
2. Finansowanie, o którym mowa w ust. 1, odbywa się na podstawie umowy
między ministrem właściwym do spraw zdrowia i jednostką lotniczego pogotowia
ratunkowego.
3. Do umowy, o której mowa w ust. 2, nie stosuje się przepisów o
zamówieniach publicznych.";
4) art. 45 otrzymuje brzmienie:
"Art. 45. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2003 r., z tym że:
1) art. 3, art. 22-24 i art. 44 wchodzą w życie z dniem 1 lipca 2002 r.,
2) art. 35, art. 39 pkt 2, art. 41 i 44a wchodzą w życie z dniem 1 stycznia
2002 r.,
3) art. 34 ust. 5 w części dotyczącej uwzględnienia wysokości środków, które
dysponenci jednostek i zespołów ratownictwa medycznego uzyskują z kas
chorych, wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r."

Art. 6. W ustawie z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie
Medycznym (Dz. U. Nr 113, poz. 1207 i Nr 154, poz. 1801) po art. 44a dodaje
się art. 44b w brzmieniu:
"Art. 44b. Do dnia 31 grudnia 2004 r. nie stosuje się przepisów ustawy, z
wyjątkiem art. 3, art. 22 i 23, art. 24 ust. 1-5 i 9-13, art. 35, art. 39
pkt 2, art. 41 i art. 44 ust. 1-3.".

Pij mleko, będziesz wielki ?
Numer Kasy Chorych KRUZ
Gorączka