Ustawy.

1. Data: 2003-05-10 13:37:54

Temat: Ustawy.
Od: "zielsko" <4...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziendoberek.
Na stronke wrzucilem ustwe o zawodzie psychologa nad ktora prace
zostaly zawieszone ( tu masa bluzgow)
www.fotozielsko.republika.pl/tmp/ustawaozaw.pdf

i ustawe o ochronie zdrowia psychicznego:
www.fotozielsko.republika.pl/tmp/ustawa2.pdf

To milego czytania.
Aa i czy dla studentow skladka w PTP tez wynosi 70 zl. ?
zielsko
--
www.fotozielsko.prv.pl

Non Nobis Solum Sed Toti Mundo Nati

1. Data: 2003-05-10 13:44:35

Temat: Re: Ustawy.
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielsko <4...@h...pl> napisał(a):

> Dziendoberek.
> Na stronke wrzucilem ustwe o zawodzie psychologa nad ktora prace
> zostaly zawieszone ( tu masa bluzgow)
> www.fotozielsko.republika.pl/tmp/ustawaozaw.pdf

podobno wznowili rozmowy... przynajmniej PTP tak pisze

> To milego czytania.
> Aa i czy dla studentow skladka w PTP tez wynosi 70 zl. ?

Daruj sobie Zielsko z tym PTP. Przynajmniej teraz, szkoda kasy. Chyba że
chcesz zniżki na szkolenia i literaturę.

Pozdrawiam...

1. Data: 2003-05-10 14:52:10

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>Na stronke wrzucilem ustwe o zawodzie psychologa nad ktora prace
>zostaly zawieszone ( tu masa bluzgow)
>www.fotozielsko.republika.pl/tmp/ustawaozaw.pdf
Nie całkiem tak, bo ustawa termin wejścia w życie przesunięto na 1
stycznia 2006 r.
Oprócz tego zmieniono jej zapisy:
http://www.ptp.psychologia.pl/ustawa/ustawa_news.htm

Warto zajrzeć też na:
http://polska-psychologia.edu.pl/
http://www.google.pl/search?q=cache:m26LHnRQiGIC:www
.slowoludu.com.pl/gazeta/codzienna/2002/XII/17/5.pdf
+%22ustawa+o+zawodzie+psychologa%22&hl=pl&ie=UTF-8&i
nlang=pl

Ci "niezależni psycholodzy" generalnie zwalczają ustawę stosując kilka
argumentów, które pozwolę sobie skomentować:

1. Ustawa faworyzuje skorumpowane i złe PTP. W tym argumencie jest pewna
część racji, niestety krytycy nie argumentują, co zrobić, że to zmienić
oprócz odrzucania całej ustawy.

2. Ustawa pozbawia praw wykonywania zawodu osób, które nie ukończyły
kiedyś studiów psychologicznych a które są psychologami de facto. A
przecież istnieje zapis o tym, że takie osoby mogą zostać uznane na ich
wniosek za psychologów. Natomiast ustawa blokuje dostęp do tytułu
psychologa osobom, które teraz ukończą np. pedagogikę.
Tylko, że ja nie widzę w tym nic złego - np. prawo do tytułu lekarza
przysługuje osobom, które ukończyły studia medyczne, dentystyczne (to
nie pomyłka - wskutek wejścia do UE lekarze stomatolodzy zmienią tytuł
na lekarzy dentystów) czy weterynaryjne i jakoś nikt nie protestuje.
Choć rzeczywiście - "psycholog" brzmi lepiej niż "trener asertywności",
czy "prowadzący zajęcia integracyjne (idiotyzm nad idiotyzmy)".

3. Ustawa niszczy uczelnie prywatne.
I tu jest pies pogrzebany - sporo uczelni ciągnie spore pieniądze z
kształcenia pedagogów (niewiele mniej niż marketingowców), którzy po
zdobyciu licencjata (ew. magistra) zakładają gabinety psychoterapii,
prowadzą szkolenia psychologiczne etc. Dotyczy to zarówno masowo
tworzonych uczelni prywatnych, jak i takich "WSyPów" tworzonych w latach
1970 dla zaspokojenia ambicji wojewódzkich I sekretarzy.
Jeśli pedagogom ograniczy się dostęp do tytułu "psychologa", to uczelnie
stracą zyski i w tym całe sedno.

4. Ustawa łamie umowy międzynarodowe.
I tutaj chodzi o dalej obowiązującą umowę z 1972 dotyczącą wzajemnej
uznawalności wykształcenia z byłymi demoludami.
Ustawa formalnie jej nie łamie zresztą (autorom tezy proponuję
dokształcenie się z prawa międzynarodowego i konstytucyjnego).
Ponieważ w krajach b. ZSRR powstały liczne podejrzane "uczelnie", które
w tych krajach są traktowane z uśmieszkiem politowania, to ta umowa
zmusza Polskę do automatycznego uznawania ich dyplomów, podczas gdy
dyplomy Cambridge, Harvardu, Oksfordu, Sorbony i Yale muszą być
nostryfikowane.

5. Ustawa jest wadliwa prawnie - być może, ale jedyne "dowody" wskazują
na razie tylko na nieznajomość prawa konstytucyjnego przez autorów tej
tezy.
Nazwany już kołtunem, faszystą, homofobem i seksistą.:-)))

1. Data: 2003-05-11 12:26:34

Od: "psphome" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zielsko" w news:b9ivbi$km7$1@nemesis.news.tpi.pl...
/.../.
> Na stronke wrzucilem ustwe o zawodzie psychologa nad ktora prace
/.../
> To milego czytania.

Czy kolega zielsko wie o tym, ze grupa ma własna stronę www, na której
jest dział dla zawodowców a w nim rzeczona wyżej dokumentacja?
Zapraszamy do wspólpracy.
I do serwisu www tej grupy dyskusyjnej..

~~~
p...@p...onet.pl
http://www.psphome.htc.net.pl

1. Data: 2003-05-11 17:27:16

Od: "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-11 użytkownik psphome napisał :

> [...]
>

> Czy kolega zielsko wie o tym, ze grupa ma własna stronę www, na której
> jest dział dla zawodowców a w nim rzeczona wyżej dokumentacja?
Tak jest Panie Sierzancie!
Ale ustawy o zdrowiu psychicznym nie ma.

> Zapraszamy do wspólpracy.
> I do serwisu www tej grupy dyskusyjnej..
Sie zastanowie.
Ale strone nie kazdy z grupowiczow przeglada ;)
A i swoja bym w kocu wzbogacil.
zielsko

1. Data: 2003-05-11 17:31:59

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielsko
<4zielsko@USUN_TOhoga.pl>
b9m15j$1o2$...@a...news.tpi.pl:

> Tak jest Panie Sierzancie!
> Ale ustawy o zdrowiu psychicznym nie ma.

> Sie zastanowie.
> Ale strone nie kazdy z grupowiczow przeglada ;)
> A i swoja bym w kocu wzbogacil.

Nie będziesz miał cudzych stron przede mną... :))))

P.

1. Data: 2003-05-11 17:34:36

Od: "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-10 użytkownik Magdalena Chlebna napisał :

> Daruj sobie Zielsko z tym PTP. Przynajmniej teraz, szkoda kasy. Chyba
> że chcesz zniżki na szkolenia i literaturę.
Hehe tak tylko spytalem :) Moze na prenumerate jakas bym sie skusil ???
:)
Nie wiedzialem ze dr Kozak jest zastepca przew....
zielsko

1. Data: 2003-05-11 17:35:10

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielsko
<4zielsko@USUN_TOhoga.pl>
b9m1l6$pmq$...@n...news.tpi.pl:

> znaczy mam sie na plagi szykowac? :)

jeszcze nie, ale idź i nie grzesz więcej ;)))

p.

1. Data: 2003-05-11 17:35:34

Od: "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-05-11 17:39:30

Od: "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-11 użytkownik Paweł Niezbecki napisał :

> zielsko
> <4zielsko@USUN_TOhoga.pl>
> b9m1l6$pmq$...@n...news.tpi.pl:

> jeszcze nie, ale idź i nie grzesz więcej ;)))
A po pokute do Robaka mam isc?

zielsko

--
www.fotozielsko.prv.pl

Non Nobis Solum Sed Toti Mundo Nati

mała przestrzeń
przygotowanie pedagogiczne
Prowadzenie prezentacji we dwie osoby
prawdziwy holizm - holizm chrześcijański a holizm new
jutro ide na impreze