Usuwanie zęba w upał

1. Data: 2007-07-15 11:23:52

Temat: Usuwanie zęba w upał
Od: "pawel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można usuwać zęba przy 35 stopniowym upale? Jakie może być zagrożenie?

2. Data: 2007-07-15 11:46:16

Temat: I jeszcze jedno pytanie
Od: "pawel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jak kanał jest lekko przepełniony, to przy usuwaniu zęba to przepełnienie
też wyjdzie? A jeśli zostanie, to jakie to może mieć konsekwencje? Bo boję się,
że przy niewilkim przepełnieniu lekarz może go nie zauważyć, albo nie dotrzeć do
niego. I dopiero potem, po zaogojeniu rany, może się okazać, że przepełnienie
zostało wewnątrz.
pawel

3. Data: 2007-07-15 12:21:32

Temat: Re: I jeszcze jedno pytanie
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15.07.2007 pawel <r...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
> niego. I dopiero potem, po zaogojeniu rany, może się okazać, że przepełnienie

Zrób sobie RTG i wszystko będzie jasne.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

4. Data: 2007-07-15 12:24:35

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Zrób sobie RTG i wszystko będzie jasne.
Nie o to mi chodzi, ale o to czy takie przepelnienie wyjdzie automatyzcnie wraz
z zebem, a jesli nie, to czy mozna go tam zostawic czy tez koniecznie trzeba go
jeszcze raz usuwac, tzn. rozcinac dziaslo itd.
pawel

5. Data: 2007-07-15 13:59:24

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15.07.2007 r...@p...onet.pl <r...@p...onet.pl>
napisał/a:
> Nie o to mi chodzi, ale o to czy takie przepelnienie wyjdzie automatyzcnie wraz
> z zebem, a jesli nie, to czy mozna go tam zostawic czy tez koniecznie trzeba go
> jeszcze raz usuwac, tzn. rozcinac dziaslo itd.

Nie jestem stomatologiem, nie wiem. Podejrzewam, że to loteria i że na
pewno może się ułamać, ekstrakcja to dość brutalny zabieg, siła razy gwałt.

6. Data: 2007-07-15 14:31:05

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie o to mi chodzi, ale o to czy takie przepelnienie wyjdzie automatyzcnie
> wraz
> z zebem (...)

Zależy ile materiału znajduje się poza wierzchołkiem i jaki to materiał.

> (...) to czy mozna go tam zostawic czy tez koniecznie trzeba go
> jeszcze raz usuwac, tzn. rozcinac dziaslo itd.

Co jeszcze raz usuwać - materiał, czy ząb?

RR :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000756-1, 2007-07-13
Przetestowano na: 2007-07-15 16:31:20

7. Data: 2007-07-15 14:36:19

Od: "pawel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zależy ile materiału znajduje się poza wierzchołkiem i jaki to materiał.

Pacjent jest jeszcze przed zabiegiem. Na zdjęciu widać, że niewiele tego
materiału jest, wygląda to jak nitka, jakby przedłużony trochę kanał. Nie wiem
jaki to materiał.

> Co jeszcze raz usuwać - materiał, czy ząb?

Materiał, oczywiście. Zakładam, że ząb już został usunięty (konkretnie chodzi o
górną trójkę, jeśli to ma jakieś znaczenie) i pozostał materiał.
pawel

8. Data: 2007-07-15 15:09:14

Od: "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Materiał, oczywiście. Zakładam, że ząb już został usunięty (konkretnie
chodzi o
> górną trójkę, jeśli to ma jakieś znaczenie) i pozostał materiał.

zwykle w takich sytuacjach lyzeczkuje sie zebodol.

iwon(K)a

9. Data: 2007-07-15 15:52:03

Od: "pawel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy można usuwać zęba, jeśli dziąsło wokół niego jest w stanie zapalnym?

10. Data: 2007-07-15 20:07:32

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>A czy można usuwać zęba, jeśli dziąsło wokół niego jest w stanie zapalnym?

I tak i nie. Wszystko zależy od nasilenia st. zapalnego, jego lokalizacji,
objawów ogólnych itd. Zapalenie dziąsła może być spowodowane zarówno płytką
bakteryjną zalegającą w przestrzeniach międzyzębowych, jak i towarzyszyć
chociażby ropniom okołozębowym. Postępowanie w jednym i drugim przypadku jest
inne.
Pzdr.
RR :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000756-1, 2007-07-13
Przetestowano na: 2007-07-15 22:07:39

[wiedza] Seronegatywne zapalenie stawów
"Gips" Scotchcast 3M (kolorowy, syntetyczny)?
Termin medyczny
Jestem alkoholikiem
[stomatologia] korzeń zeba